Throwback Q3 2018





Cepatnya masa berlalukan...kita tinggal suku tahun lagi..3 bulan sahaja lagi untuk tahun 2018 ni. Betullah, masa makin pantas berlalu... Tak boleh nak lengah-lengah, malas dan bertangguh. Masa takkan tunggu kita walau sesaat pun. 


Istimewa tahun ni, huda jadi extra rajin nak tulis rekod dan pencapaian peribadi, pencapaian dalam dunia blogging yang baru umur setahun jagung ni. Nanti hujung tahun huda senang nak rujuk dan mudahkan kerja huda bila nak update blogger profile dan set target untuk next year pulak. 


Personal Expenses





Overall naik turun graph ni sebab expenses ni fleksible. Banyak rezeki masuk, banyak juga benda nak beli. hehe. Selagi belum capai financial freedom yang huda impikan, huda usaha untuk minimize family expenses. Jimat selagi boleh. InshaAllah, yang penting jadi isteri yang tak bebankan suami. 


Personal weight record

Januari : 61.2 kg
Februari : 59 kg
Mac : 57 kg
April : 57 kg
Mei : 57 kg
Jun : 59 kg
Julai : 58 kg
Ogos : 59 kg
September : 59 kg


Oppsssa, berat badan pun turun naik.. aduhai, susah yer nak kurus sebab susahnya nak jaga makan. InshaAllah, sebelum hujung tahun ni huda pastikan berat huda turun!



Collaboration / Reviews

Pencapaian dalam dunia blogging untuk suku pertama huda dah kongsi di Rekod Suku Pertama 2018, dan Rekod Suku Tahun kedua 2018. Jadi huda kongsi untuk suku yang ketiga dalam tahun ini.


Hotel Review 


Events / Food / Service / Attractions Review

Travelog 

Taman Tamadun Islam, Terengganu
Air Terjun Lata Belatan, Terengganu
Farm in The City, Seri Kembangan, Selangor  
Desa Alam Shah, Pasir Putih, Kelantan

Foodlogue

Drumoh Pata, Kuala Terengganu
Catering NA Food Industries, Terengganu
Asap Steamboat & Grill, Puchong Selangor
Eat & Repeat, Kuala Terengganu
Cafe Pozi, Kuala Terengganu
Mayang Place, Batu Buruk, Terengganu
Nasi Ayam RM1.90, Besut, Terengganu
Burger Mexicana  McDonalds
Authentic Thai Kitchen, Terengganu
Puncak Panorama, Kuala Terengganu

Products

Snowyskn, Dynamic Nutrition
FSJ Shoes.Com
ALTHEA Real Fresh Skin Detoxer


Alhamdullilah, ada juga rezeki untuk huda dalam dunia blogging yang makin berkembang ni. Alhamdulillah, genap setahun huda fokus menulis blog dan aktif ke sana sini untuk review. Tapi planning 3 bulan akan datang ni, huda terpaksa lupakan event review di KL yang biasa huda attend. Sedih jugak la asyik reply emel tak boleh datang jer kat PR. Demi penuhkan tabung end year holiday, kena la scacrifice sikit kepentingan diri sendiri. Okay, done throwback, masa untuk move forward! Fokus  pada perkara yang mampu huda lakukan dengan idea dan kreativiti menulis. InshaAllah, niat untuk berkongsi dan memberi manfaat kepada orang lain. Semoga Allah sentiasa murahkan rezeki huda dan sekeluarga . InshaAllah

Favourite Moment on Q3, 2018


Wishlist yang sudah bertahun-tahun sudah terlaksana.... banyak lagi wishlist yang ingin huda capai. Semoga Allah perkenankan.....InshaAllah..... Dan Alhamdulillah, dengan tercapai wishlist untuk ke Pulau Perhentian dan huda join contest Travel Fair Lazada dengan berkongsi gambar snorkeling ni, huda berjaya menjadi Lucky Winner. Tak sabar nk tunggu hadiah sampai! hadiah yer pun salah satu barang dalam wishlist huda jugak! Best yer hidup bila satu demi satu wishlist kita Allah makbulkan. Semoga semakin bertambah nikmat, kita menjadi hamba Allah yang bersyukur....








Post a Comment

1 Comments

MiaZain said…
Alhamdulillah, semoga lebih maju selepas ini... ��