Anak-anak teruja nak minum susu Kambing Lazz - Kisah & Cerita Huda

Post Top Ad

Anak-anak teruja nak minum susu Kambing Lazz

Anak-anak teruja nak minum susu Kambing Lazz

Share This
Assalamualaikum dan salam sejahtera untuk semua yang sudi singgah ke blog huda hari ini.

Hari ini huda nak kongsi tentang Susu kambing Lazz. Huda tengok ramai kawan-kawan dari Kelab Blogger Ben Ashaari dah cuba susu kambing Lazz ni, dan semua bagi feedback positif. Jadi huda pun tak nak lepaskan peluang rasai sendiri Susu kambing Lazz ini untuk kami sekeluarga minum.

Jom huda kongsi keistimewaan susu kambing Lazz ni supaya korang pun teruja nak cuba macam huda sekeluarga.


  • Susu kambing Lazz menggunakan sumber susu kambing asli dari Holland. ( Owh, baru tahu ingatkan susu kambing tempatan jer
  • Susu kambing Lazz adalah 100% organik.
  • Ada empat jenis perisa iaitu perisa original susu kambing, perisa susu kambing original berserta kurma, perisa susu kambing kopi berserta kurma, dan perisa susu kambing coklat berserta kurma. 
  • Susu kambing Lazz mengamalkan larangan terhadap penggunaan organisma yang diubah secara genetic (GMO). Tiada racun perosak kimia dan baja buatan digunakan.

Bagus kan Susu kambing Lazz ni? 








Ok, huda lebih fokuskan minum susu kambing ni untuk anak-anak. Jom kita berkongsi pula kebaikan Susu kambing Lazz ini untuk anak-anak kita. 

  • Kalsium , membantu pertumbuhan tulang dan gigi yang kuat (Kalsium pada susu kambing lebih tinggi dari susu lembu)
  • Vitamin B12; Diperlukan untuk penghasilan sel darah merah
  • Magnesium; menggalakkan penyerapan dan pengekalan kalsium
  • Meningkatkan sistem imunisasi.
  • Penghadaman lebih lawas & lancar.
  • Less allergenic.
  • Bantu hilangkan kahak dan lelah.
  • Tingkatkan IQ anak dan anak cepat belajar sesuatu.
Wah, banyak betul khasiat susu kambing Lazz ni untuk The Arifs. Oh ya, ada lagi satu info penting huda nak kongsi kenapa korang harus memilih susu kambing Lazz ni untuk anak-anak.


Korang tahu tak ada jenis protein dalam susu lembu dan kambing yang di beri nama :-

Alpha S1 Casein (S1)
Alpha S2 Casein (S2)

Protein S1 ni boleh menyebabkan ketidakselesaan perut jika diuraikan. Sebab tu ada rasa sebu atau kembung lepas minum susu. Dan sesetengah orang tu boleh jadi alergik dan juga cirit birit sebab tak boleh nak hadamkan. Protein S1 mostly ada dalam susu lembu dan sangat sedikit terdapat dalam susu kambing. Ada sumber juga mengatakan tak ada langsung S1 dalam susu kambing.

Protein S2 bersifat mudah dihadam dan hypoallergenic. Sebab itu di barat, susu kambing semakin popular dijadikan alternatif pilihan untuk susu rendah risiko alahan.  ( Sumber Rujukan )

Jadi lepas ni, ada sebab yang kukuh kenapa perlu bagi anak-anak minum susu kambing berbanding susu lembu.

 OK, Jom tengok gelagat anak-anak huda yang teruja nak minum susu kambing Lazz.






Hari masuk hari ke 5 anak-anak amalkan minum susu kambing Lazz ni. Sebab sedap sangat, diorang yang minta huda bancuhkan, tak payah susah nak paksa diorang minum susu kambing Lazz ni.
Anak-anak huda suka minum versi sejuk. jadi huda biasanya akan bancuh menggunakan shaker.
Alhamdulillah, memang licin diorang minum. Semoga asbab huda berusaha bagi anak-anak minum susu kambing Lazz ni, diorang sihat dan semakin bijak. InshaAllah

Untuk maklumat lanjut tentang susu kambing Lazz boleh layari www.lazz.my

Follow media sosial Lazz
Facebook : https://facebook.com/lazzsusukambing/
Instagram : https://www.instagram.com/lazzsusukambinghq/





12 comments:

  1. teruja baca konseo s1 dan s2 itu info baru pasal fenomena dunia susu kambing, patutlah dulu masa kecil anak juju minum susu lembu selalu menangis kembung perut sbb jenis perut sensitif.

    Good sharing huda.

    ReplyDelete
  2. Anak akak yang tak suka susu kambing pun suka minum. Tiap hari mesti minum!

    ReplyDelete
  3. oh.. guna shaker ye? best gak idea tu. anak2 lin minum yang suam2 je...

    ReplyDelete
  4. Akak pun guna shaker lepas tu pindahkan ke botol. Tak habis minum boleh simpan dalam peti ais semula. Tapi tak pernah tak habis๐Ÿ˜‚ susu lazz sedap sangat!

    ReplyDelete
  5. So far dah cuba lazz ori dan kurma. sedap.

    ReplyDelete
  6. anak Sal suka sangat dengan Lazz Choco ..

    ReplyDelete
  7. dah mnum dan mmg suka. nak repeat

    ReplyDelete
  8. memang sedap kita suka lazzcafe

    ReplyDelete
  9. Kak nina pun suka susu Lazz.
    Paling suka Lazzcafe. Sedap!

    ReplyDelete
  10. Nampak menarik je ssu ni. Mellya mmg suka minum susu kmbing, nntI mmg kena try lazz pulak, ๐Ÿ˜Š

    ReplyDelete
  11. wahhhhh ade choco la..suka coklat heheh

    ReplyDelete

Post Bottom Ad

Pages