Rasa Nak Makan Stik Yang Juicy? Jom Try Restoran Stik Yang Popular Ini




Rasa Nak Makan Stik Yang Juicy? Jom Try Restoran Stik Yang Popular Ini |  Hye, korang teringin nak makan stik yang lembut, mudah di kunyah dan juicy di mulut? Huda pun dah mula craving nak makan stik ni. Yer la asyik makan  nasi pun bosan jugak kan. Sekali sekali reward diri dengan makan stik yang juicy , memang berbaloi sangat. Mood pun terus happy dan bahagia gitu lepas makan makanan favourite. Jom kita sama-sama kongsi restoren stik yang popular dan pastinya diiktiraf halal. 


Rasa Nak Makan Stik Yang Juicy? Jom Try Restoran Stik Yang Popular Ini


1) Umameat 



Imej dari : @umameatklblog

Umameat adalah Steakhouse dengan Asian twist. Keunikan restoran ini adalah ia mempunyai professional butchers onsite untuk memberi pelanggan potongan daging yang terbaik, sama ada Wagyu Jepun, Australia, tomahawks, sirloin atau tenderloin. Di sini juga semua daging Halal yang diperakui JAKIM . Restoren ini terletak di tingkat enam Pavilion KL.

2) TTDI Meat Point

 
Imej dari : @ttdimeatpoint

TTDI Meat Point merupakan restoren yang menyajikan daging yang disahkan halal dalam pelbagai jenis. Terdapat pilihan daging seperti Wagyu , Black Angus dan macam-macam lagi! Anda boleh memilih ukuran daging , diikuti dengan cara masakan yang di gemari.  Sudah tentu sangat mengagumkan untuk mengetahui berapa banyak kebebasan yang anda miliki untuk memiliki stik terbaik!.

3) N97 




Imej dari :@N97bangsar

Amacam terliur tak tengok wagyu tomahawk ni? Kalau korang nak tahu restoren N97 Bangsar ini di miliki oleh suami Nora Danish, Bos Ned. Fuh, patut lah dia selalu sharing video masak, rupanya memang chef. Huda pun baru tahu ni, hehe.. Kalau korang nak datang sini kena booking awal-awalnya.  Baca review, memang sedap daging stik kat sini, rasa juicy konfem korang nak datang sini lagi. 

4) The Beato



Imej dari : @thebeato


The Beato Aged Steakhouse, berada di Malaysia sejak 5 November 2012, dimana restoren ini memperkenalkan Dry-Aged Steak pertama di Malaysia. Stik di sini disediakan dengan teliti dan  diperap hanya dengan garam dan lada sebelum dimasak dan disajikan dengan mustard.

5) Prime, Le Méridien Kuala Lumpur


Imej dari :@PRIMElmkl

Prime di Le Méridien KL dianggap sebagai salah satu kedai stik teratas yang popular di bandar KL. Restoren ini menyediakan daging lembu import yang diperakui halal serta terbaik dari segi kualitinya. Terdapat pelbagai jenis potongan dan jenis daging, dari daging lembu Wagyu hingga Angus dan sejenisnya.

Tak boleh nak makan stik di restoren sebab PKP? Foodpanda kan ada!

Seronok kan ada kemudahan food delivery macam Foodpanda. Teringin nak makan stik yang juicy, korang boleh cari western food near me melalui foodpanda.

Survey restoren yang korang berkenan kemudian terus order online.
Just perlu tunggu makanan sampai depan rumah! Mudah sangat. Tak perlu penat nak bersiap pakai lawa-lawa dan membazir minyak kereta. Goyang kaki depan TV sambil layan Netfix, order makanan online jer.. 


Post a Comment

14 Comments

Sis Lin said…
N97 tu memang sedap wooo.. ada sekali ke KL Suami belanja makan situ.. lepas tu baru tau rupanya Bosned pu ya kedai hahaha.. yang geram tu, anak amik gambar, tapi terdelete semua.. tu yang takde buat posting huhuhu
Bae Roslan said…
ya ampunnn semua sedap2. jauh plak tu. area sis grab je masuk. panda tak masuk. tak aciiii
Stik nih buat terliur jer...PKP ni memang tak boleh makan dekat restoran! jadi kita tapau jer difoodpanda mudah dan senang makan di rumah
Farhana Jafri said…
Wow Bos Ned tu chef rupanya! Terliur jugak tengok Tomahawk Steak dia. Untung betul Nora Danish ea
Rawlins GLAM said…
Awat la aku baca pepagi gini. Dah teringin nak makan untuk lunch plak.

Eh. Semua di hujung jari kan? Hehehe
Wah banyak tempat kedai steak boleh makan. Dan semuanya nampak menarik dan sedap
Nadia Johari said…
Siapa yang tak suka steak oi.. Tengok gambar je dh terliur.. Kalau dpt makan memg sedp ni. Memamgvtak bagiborang lain kongsi.. Heehe. Bnayak pilihan kedai ada.. Nnati cek foodpanda..hehhe
Decamellia said…
Sedapnya tengok. Tapi jauh. Dah la steak ni kegemaran Nur. Meleleh air liur tengok
Hmmm..memang mengancam nampak gambar2 ni semua. Tapi saya macam takut pula nak tahu harganya.
Mohaz Sue said…
Pergh.. sedapnya semua!!! Terliur tengok gambar.. tu baru gambar.. kalau depan mata.. memang tak tunggu dah.. haha
Bella Jamal said…
Memikat sungguhlah stik tu semua. Pernah la nampak kt foodpanda tp tk dela order. Walaupun keje kt ttdi tk tau lak mana letak MeatPoint tu. Order online je la senang ye.
woow....yummy post to read & now craving for steak. have tried TTDI Meat Point & love it. cheers, siennylovesdrawing
Rolling Grace said…
this list is perfect! tried most of them and i agree with you that they are the best steak restaurants in town!
Cuppy Cake said…
Look at the meat! OMG! Memang JUICY! Tengok title dah nak makan! Thanks for sharing!!!