BUFET RAMADAN WARISAN BONDA- AHLAN RAMADAN 2022 DI MARDHIYYAH HOTEL & SUITES


BUFET RAMADAN WARISAN BONDA
AHLAN RAMADAN 2022 DI MARDHIYYAH HOTEL & SUITES

Ahlan Ramadan, Mardhiyyah Hotel & Suites (MHS) begitu teruja untuk menyambut bulan suci Ramadan tahun ini dengan suasana yang baharu. Kali ini, tema “Warisan Bonda” menjadi pilihan dengan menampilkan hidangan aneka juadah tempatan dan antarabangsa. Berkonsepkan tradisional melayu, keindahan lokasi Royale Songket, Mardhiyyah Hotel & Suites akan ditambah seri dengan dekorasi-dekorasi menarik yang mampu mengimbau kembali nostalgia iftar bersama ahli keluarga dan rakan taulan.



Bufet Ramadan Warisan Bonda ini menawarkan pelbagai pilihan masakan berasaskan menu seperti air tangan bonda. Antara menu utama yang akan diketengahkan adalah masakan tempatan seperti Nasi Putih, Nasi Kandar, Nasi Minyak, Ayam Rempah Kuzi, Gulai Lemak Ikan Merah Belimbing Buluh, Rendang Daging Bonda, Kambing Penanggah, Udang Telur Asin, Sotong Kam Heong, Wok Goreng Baby Kailan dengan Bawang Putih dan macam-macam lagi pilihan yang ada.





Untuk menambah aneka makanan warisan, chef terbaik kami menyediakan variasi sambal seperti Sambal Belacan, Cincaluk, Budu, Kicap Cili Padi, Air Asam, Sos Percik, Sambal Kicap Pedas untuk dipadankan bersama ulam-ulaman. Tambahan pula, Kerabu Ayam, Kerabu Kacang Botol, Jantung Pisang, Kacang Panjang Rojak Buah, Popiah Basah, Jeruk Buah Cermai, Kelubi, Betik, Salak & Anggur menjadi pelengkap hidangan berkonsepkan warisan.




 Tidak dilupakan masakan pilihan antarabangsa. Antaranya Garden Salad, Tuna Salad, Grill Chicken Salad, Coleslaw, Classic Macaroni Salad dan Italian Dressing, Sushi, Maki & Tempura Mariowase, dan
aneka jenis pasta.




Selain itu, suasana yang sedia ada indah di Royale Songket akan diserikan dengan Makanan tradisional. Para tetamu boleh melihat barisan aneka makanan seperti “Paling Hangat” Smokey Hickory Roasted Whole Lamb, Makanan Masakan Selera Timur Tengah, Penang Best, Masakan Panas, Bazaar Minuman, Masakan Cina dan Jepun, Masakan Aneka Mee, Aneka Cucur dan yang dinanti-nanti iaitu Hidangan Pemanis Selera.



Seperti tahun sebelum ini, Smoke & Grill menjadi tarikan terhangat dalam Bufet Ramadan di MHS. Untuk Bufet Ramadan Warisan Bonda kali ini, barisan Chef sekali lagi membawakan kepada tetamu “Smoke Hickory Roasted Whole Lamb” bersama Sayur Pangang dan dilengkapkan dengan Sos Lada Hitam dan Sos Cendawan.



Disamping itu, tetamu boleh menikmati masakan panas di mana chef kami akan membuat “live cooking”. Antara pilihan menu yang boleh dinikmati adalah Mee Goreng Mamak & Penang Char Koey Teow. Tetamu juga boleh menikmati variasi Laksa, Sup Ayam Utara, Nasi Kuning, Chicken Mandy, Roti John Briyani Daging, Murtabak Ayam dan tidak dilupakan Bubur Lambuk. Apabila seharian berpuasa menahan lapar dan dahaga, sudah pastinya pilihan minuman yang disediakan melengkapi juadah iftar para tetamu. Oleh itu, hilangkan dahaga dengan pelbagai jenis minuman panas mahupun sejuk seperti Brewed Premium Coffee, Teh Tarik, Nescafe Tarik, Sweet Corn Drink, Blue Lime Soda, Iced Chocolate, Sirap Bandung dan Soya Bean.



Selepas mencuba hidangan bufet utama yang pelbagai, hidangan pemanis selera pasti terus membangkitkan selera para tetamu. Mesti cuba hidangan pemanis mulut pula! Chef Pastri kami menyediakan aneka kuih tradisi melayu yang utama, Sago Gula Melaka, Chilled Honey Dew dengan Pearl Sago, Agar-Agar dan Pudding, Ais Kacang, Waffle, Bubur Gandum Pandan Gula Anau, Marble Cheese Cake, Pandan Tiramisu, Red Velvet, Chocolate Moist Cake, Brownies, Dates, Bread & Butter Pudding dan Aneka Buah-Buahan.



Untuk makluman, Bufet Ramadan Warisan Bonda ini juga menyediakan pakej hidangan untuk bersahur. Tetamu boleh datang ke Royale Songket untuk bersahur di mana hidangan utamanya adalah Nasi Putih, Fried Noodle With Seafood, Ayam Masak Hitam Manis, Daging Kerutub, Kari Ikan Bawal Berkerisik, Udang Goreng Kunyit, Mix Vegetable with Oyster Sauce, dan Fried Japanese Beancurd in Crabmeat Sauce. Disediakan juga pilihan juadah ringan untuk tetamu. Antaranya, Variasi Salad seperti Tuna Salad with Pasta, Roasted Chicken Salad with Corn, Bubur Berlauk bersama Ayam Kunyit, Sambal Bilis, Telur Masin, Ikan Masin, Kangkung Belacan, Daging Merah dan Sup Ayam. Melengkapkan set hidangan sahur ini dengan aneka pastri dan pencuci mulut seperti Croissant, Chocolate Roll, Vanilla Sultana, Muffin, Apple Strudle, Bread Loaf, Bun, Rolls dan Toast, Bubur Kacang Merah, Aneka kek juga bersama minuman Kopi dan Teh Tarik panas, Jus Mangga dan Susu Segar.



Bufet Sahur pula bermula seawal jam 4.00 pagi hingga 5.40 pagi. Harganya adalah RM 65 bersih untuk dewasa, RM 55.00 bersih untuk warga emas berumur 60 tahun ke atas seterusnya kanak - kanak berumur 6 hingga 12 tahun adalah RM 45.00 bersih.

 Majlis Tertutup juga disediakan dengan hidangan Bufet dengan harga RM 100.00 bersih untuk seorang.


Bufet Ramadan Warisan Bonda dibuka setiap hari bermula 4 April 2022 hingga 1 Mei 2022. Waktu operasi dari jam 7.00 malam hingga 10.00 malam. Harga bagi Bufet Ramadan RM 145.00 bersih seorang untuk dewasa, RM 110.00 bersih bagi Warga Emas 60 tahun ke atas manakala RM 90.00 bersih bagi Kanak-kanak berumur 6-12 tahun. 
Sementara itu, untuk Sabtu, Ahad dan Cuti Umum, harga yang ditawarkan adalah RM 200.00 bersih bagi seorang dewasa dan seorang kanak kanak.

Jangan lepaskan peluang mendapatkan harga potongan istimewa untuk tempahan awal dan bayaran RM 110.00 bersih diperlukan sebelum 1 Ramadan untuk dewasa.

Istimewa inklusif untuk ramadan MHS juga menawarkan Promosi harga Bilik Istimewa berharga RM 250.00 berserta sahur untuk 2 dewasa & tawaran diskaun sebanyak 10% Bufet Iftar Ramadan. 

Set Hamper Raya Mardhiyyah juga disediakan dengan aneka jenis biskut raya. Semuanya terdapat pada harga RM 120 bersih sahaja.

Bagi mengisi malam Ramadan dengan keberkatan, tetamu boleh menunaikan solat Maghrib, Isyak dan solat Tarawih yang di ketuai oleh imam di Surau Al-Latifah di aras 4. Solat Subuh berjemaah juga terdapat untuk tetamu hotel yang menginap dan bersahur di MHS.

Untuk maklumat dan tempahan lebih lanjut, hubungi Jabatan Penjualan & Pemasaran melaui e- mel terus ke sales@mardhiyyahhotel.com atau melalui WhatsApp 012-346 9585 (Muhammad
Izzat), 019-273 6801 (Zaris Azua), 019-275 7801 (Syaqila), 019- 263 9801 (SitI Atiqah) dan 019-
261 6847 (Asyila).

Promosi Tempahan awal ( Bayar sebelum 1 Ramadan) 
  • RM 110.00 bersih dewasa sahaja
  • RM 110.00 bersih Warga Emas (60 tahun ke atas)
  • RM 90.00 bersih Kanak-kanak (6-12 Tahun)

Promosi Harga Biasa : 2 Ramadan – 29 Ramadan (4 April 2022 – 1 Mei 2022)
Harga: Isnin hingga Ahad
  • RM 145.00 bersih Dewasa
  • RM 110.00 bersih Warga Emas (60 tahun ke atas)
  • RM 90.00 bersih Kanak-kanak (6-12 Tahun)
Sabtu, Ahad & Cuti Umum
  • RM 200.00nett (1 Dewasa & 1 Kanak-kanak)
Harga: Isnin hingga Ahad
  • RM 145.00 bersih Dewasa
  • RM 110.00 bersih Warga Emas (60 tahun ke atas)
  • RM 90.00 bersih Kanak-kanak (6-12 Tahun)
Promosi Bufet Sahur
  • RM 65.00 bersih Dewasa
  • RM 55.00 bersih Warga Emas (60 tahun ke atas)
  • RM 45.00 bersih Kanak-kanak (6-12 Tahun)
Promosi Istimewa Bilik Deluxe
  • RM 250.00 bersih
  • Sahur untuk 2 dewasa
  • 10% Ramadan Iftar
Hamper Raya Mardhiyyah
  • RM 120.00 bersih
  • Biskut Raya aneka pilihan
TENTANG MARDHIYYAH HOTEL & SUITES
Mardhiyyah Hotel and Suites, hotel antarabangsa patuh-syariah bertaraf 5 bintang, Nama jenama Mardhiyyah, perkataan Arab yang bermaksud Yang diredhai, dinamakan sendiri oleh pemilik Dato 'Seri Haji Mohamed Rafik bin Haji Mohd Idris yang juga merupakan Pengarah Urusan Mardhiyyah Hotel Sdn Bhd.

Hotel ini terletak di tengah-tengah ibu kota Shah Alam, Selangor, Mardhiyyah Hotel and Suites hanya beberapa minit dari tempat-tempat pelancongan di bandar ini, pusat membeli-belah, taman-taman popular dan juga pejabat-pejabat kerajaan. Mardhiyyah Hotel and Suites hotel ini dahulunya dikenali sebagai Grand BlueWave Hotel Shah Alam dinobatkan sebagai pemenang bagi Pengiktirafan Penginapan Mesra Muslim (MFAR) Kategori Platinum oleh Kementerian Pelancongan, Kesenian dan Kebudayaan Malaysia melalui Pusat Pelancongan Islam (ITC). Anugerah platinum MFAR diiktiraf sebagai hotel konsep 'Mesra Muslim' dengan peralatan dan kemudahan yang mematuhi syariah. Sebagai ciri pelancongan yang mesra Muslim, ia mempunyai restoran halal dengan disahkan oleh JAKIM.

Selain itu, Mardhiyyah Hotel and Suites telah dinilai dan disahkan memenuhi keperluan Universal Crescent Standard Centre (UCSC) Islamic Quality Standard For Hotel dengan penarafan 7IQS. Ini membuktikan hotel ini memenuhi kriteria memiliki Chef beragama Islam (untuk memastikan pengetahuan halal toyyiban dalam penyediaan makanan), Penasihat Syariah dan Jawatankuasa Syariah dan Pemilik Muslim. Mardhiyyah Hotel and Suites diurus & dimiliki oleh Mardhiyyah Hotel Sdn Bhd.

Tel: 03 5511 8811 Faks: 03-5511 1833
E-mel : exec_pr@mardhiyyahhotel.com atau am_pr@mardhiyyahhotel.com
Laman web: www.mardhiyyahhotel.com
Media Sosial (Facebook, Instagram, Twitter & Youtube): @mardhiyyahhotel
Alamat : Lot 5.5 Persiaran Perbandaran Seksyen 14, Shah Alam 40000 Selangor Darul Ehsan


Post a Comment

1 Comments

SihatAfiat said…
Kambing dia mesti menjadi pilihan ramai..hehe