Senarai 5‌ ‌Kafe‌ ‌Instaworthy ‌yang Top Di‌ ‌Kuala‌ ‌Lumpur‌


Senarai 5‌ ‌Kafe‌ ‌Instaworthy ‌yang Top Di‌ ‌Kuala‌ ‌Lumpur‌
| Hye, korang tengah mencari port lepak minum kopi dengan family dan kawan-kawan ? Yer la kan, sekarang dah boleh dine di restoren, memang syok dapat minum kopi dan sembang dengan kawan yang dah lama tak jumpa ... Ni hah huda senaraikan 5 kafe di sekitar KL yang instaworthy atau instagrammable yang sangat berbaloi untuk korang terjah dan spend quality times and making sweet memories. 

 
Senarai 5‌ ‌Kafe‌ ‌Instaworthy ‌yang Top Di‌ ‌Kuala‌ ‌Lumpur‌

Kuala Lumpur memang banyak tempat menarik dan trend zaman sekarang lepas masuk restoren mesti nak bergambar. Maka instaworthy cafe berikut adalah pilihan terbaik korang. Dan paling penting cafe menyediakan makanan halal dan pork free... Baru lah nak makan dan minum kopi tanpa was-was.
 

1. Little Rimba



Menawarkan harga tempatan dalam suasana yang cerah dan moden, Little Rimba sangat sesuai jika anda menginginkan "comfort food" . Lukisan mural di luar dan dalam restoren dengan nada minimalis menjadikan setiap sudut sesuai dengan bergambar.





Lokasi Little Rimba : Jalan USJ 25/1C, One City, 47100 Subang Jaya, Selangor


2. PODGY Kurau




Kombinasi jubin hitam dan putih dan juga hiasan tumbuhan hijau yang subur dengan gaya minimalist pastinya menjanjikan gambar yang InstaWorthy. Salah satu kafe yang semakin meningkat di KL, Podgy Kurau adalah projek baru pasukan Podgy. Bersantai dan berbual sambil kopi dengan rakan-rakan pastinya sangat selesa di sini. 



Lokasi : 5, Lorong Kurau, Lucky Garden, 59100 Kuala Lumpur, Malaysia.


3. Wondermilk



Bermula sebagai pereka grafik, Wondermilk ditubuhkan pada tahun 2000 semata-mata untuk perniagaan cupcakes. Hari ini, mereka mempunyai empat cawangan di seluruh KL dan memiliki jenama lain termasuk Rimba & Rusa. .Salah satu kafe paling menjanjikan di KL yang menumpukan pada kek cawan dan makanan ringan, cafe ini adalah lokasi terbaik untuk majlis dan juga personal meeting. Nyaman, estetik dan tenang sunnguh dekorasi cafe ini. Sekiranya anda mempunyai acara mencari katering makanan ringan, Wondermilk adalah pilihan tepat anda!



Lokasi :  37 Jalan SS 21/1A, Damansara Utama 47400 Petaling Jaya, Selangor
Tel No: 03 7732 5136


4. La Fluer x Uniqorn



La Fluer pastinya menjadi tempat yang tepat jika anda peminat di warna merah jambu dan juga unicorn. Seperti Stylenanda Pink Cafe di Korea di mana semuanya dihiasi dengan warna merah jambu, begitu juga dengan La Fluer. Selami "kolam" bola merah jambu dan ambil ribuan foto. Jangan risau, kakitangan di sini lebih sedia membantu anda. Nikmati kek pelangi dengan reka hias unicorn dan secawan kopi panas pastinya anda asyik berada di La La Land. 

 


Lokasi : 01, E1, 02, Jalan Lagoon Selatan, Sunway Geo Avenue, 47500 Subang Jaya, Selangor.

5.  Le Petit Dotty’s




Kafe di KL yang tidak asing lagi iaitu Le Petit Dotty'. Menyajikan roti dan makanan yang diilhamkan oleh Perancis, bahkan suasana menyerupai kafe Perancis. Kombinasi nada biru dan emas saling melengkapi, ini memberikan kesan tenang dan soothing pada pengunjung. Pastri  di sini memang wajib di cuba dan di nikmati bersama kopi panas memang terbaik! 






Lokasi :  (Platinum Park Branch) Lot 1.03, Ground Floor, Menara TH, Platinum Park, Persiaran KLCC, 50450 Kuala Lumpur.

Jadi, inilah senarai 5‌ ‌Kafe‌ ‌Instaworthy ‌yang Top Di‌ ‌Kuala‌ ‌Lumpur‌ yang wajib anda kunjungi apabila mengambil keputusan untuk holiday di Kuala Lumpur. 
Jangan risau kerana semua kafe-kafe ini sangat berdekatan dengan lokasi hotel-hotel yang menarik. Pilihan terbaik pengingapan di tengah bandaraya Kuala Lumpur dengan harga yang sangat menjimatkan apabila anda menggunakan VIP Pass. Maka nak cafe hopping ke semua Cafe yang tersenarai di atas pastinya mudah dan sangat berbaloi terutama buat anda yang suka bergambar macam huda! 


Post a Comment

7 Comments

Ezna Khalili said…
Little Rimba dan Wondermilk tu sis pernah pergi. Anak sis suka cupcake Wondermilk. Salah seorang owner kedua kedai ni kawan sekolah sis masa rendah dan menengah. Masa menengah tu pernah sekelas.

La fluer tu cantiknya. Pink sana sini sinun.

Dotty's sis pernah pergi yang kat Taman Tun dan IOI City Mall je...KL tak pernah.
Rawlins GLAM said…
Aduhai. Cepat la boleh rentas negeri dan daerah. Tak sabar nak makan2 di tempat2 best camnie.
Ruby said…
Bila nak habis Fasa 1 ni. Nak pi kafe hop on. Nak ootd. Nak bergambar. Nak makan sambil relax relax sembang. Huwaaa.. akak ingatkan content VIP Pas utk hotel aje. Kafe pun ada? Huyooo. Kena fikir ni nak dptkan ke tak. Hahhaa
Sis Lin said…
Ada 3 di atas yang anak Sis dah pi, kemain OOTD dia ke sana.. nanti Sis nak share yang lagi dua tu kat dia, tp tengah PKP ni, ermmm memang tak berani dia nak pi..
Mary Thomas said…
Dah lama tak berkunjung ke cafe sempena pandemik haha! Dah mula mengidam untuk coklat panas. Terima kasih untuk perkongsian. Cafenya semua nampak lawa and memang Instaworthy pun. Lepas dah vaksin boleh pergi kot hihi.
Cantik-cantik sangat suasananya. Instagramable sekaliii.....

tapi saya lebih suka suasana Le Petit Dotty’s and PODGY Kurau. Bisa kubayangkan ide-ide cemerlangku muncul saat enjoy kopi dan sepotong cake di sana. hahaha

Aaarggh kapanlah pandemi ini berakhir, i rindu travel ke Kuala Lumpur sangat.
Eranna said…
This is interesting. Thanks for sharing this :)