Jom Kunjungi The Shore Ocenarium Melaka , Kini Ada Fasa 2 yang Lebih Menarik!


Hai semua! Cuti sekolah ni bawa anak-anak ke mana? Meh sini huda cadangkan satu lokasi menarik yang huda sendiri dah pergi awal tahun hari tu dan nak repeat datang lagi sebab ada tarikan terbaru! Lokasi menarik yang huda maksudkan adalah The Shore Oceanarium yang terletak di Melaka Bandaraya Bersejarah. 


Jom Kunjungi The Shore Ocenarium Melaka , Kini Ada Fasa 2 yang Lebih Menarik!


The Shore Oceanarium Melaka yang secara rasminya dibuka pada Disember 2014 menjadi tarikan pelancong utama di Melaka dimana ia memberikan pelawat pengalaman perjalanan interaktif yang luar biasa untuk mempelajari tentang ekosistem bumi dan juga menemui pelbagai makhluk dari darat ke laut. Sebagai sebahagian daripada usaha untuk "Melawat Malaysia 2020", Spring In The Ocean "Juga Dikenali Sebagai Fasa 2 The Oceanarium Shore" akan dibuka kepada orang ramai bermula dari 1 Disember 2019 ini. menjanjikan pengembaraan baru yang menarik untuk pengunjung.





Menurut Encik Chew Chert Fong, Pengarah Urusan, The Shore Oceanarium Melaka berkata

 "Jumlah pelaburan untuk kos fasa 2 kira-kira RM 3 Juta dan dijangka menjadi salah satu tempat pelancongan terpanas yang akan menyumbang kepada industri pelancongan di Melaka, Malaysia . 
Bukan sahaja ini, Fasa 2 juga merupakan sebahagian daripada usaha untuk menyokong "Melawat Malaysia 2020" di mana malah salah satu ciri-cirinya mewakili budaya Malaysia dan bersama-sama dengan ini, kita juga akan kekal harga yang sama untuk premium plus tiket kami (Beli 1 Tiket Oceanarium PERCUMA 1 VR & AR Interaktif Park Ticket) sepanjang tahun 2020 walaupun begitu banyak ciri yang dimasukkan ke dalam Fasa 2. 
Pada masa ini, premium plus tiket kami dijual pada RM40 setiap orang dewasa, RM30 setiap kanak-kanak 3-12 tahun dan warga emas berusia di atas 60 tahun. "




8 Tarikan Terbaru di Fasa 2 The Oceanarium Shore / Spring In The Ocean 

  1. Oceanarium`s Aquarist Lab
    •   makmal pendidikan yang memaparkan di belakang tempat penjagaan harian ikan.
  2. Genomic DNA Extraction`s Fluorescent Fish Exhibits
  3. Schooling Fish Tunnel
    • school of coral reef fishes
  4. Ray Tunnel
    • mempamerkan Cownose Ray
  5. Music Sound Of Sea
    •  Muzik Bunyi Laut Pertama yang mana ia mempersembahkan Dancing Musical Light Aqua Theatre  yang menggabungkan muzik, lampu dan Tirai Air Bubble LED untuk mengeluarkan bunyi luar laut yang menakjubkan.
  6. Infinity Aqua Room
    • Nikmati keseronokan berdiri di dalam bilik 'tanpa sempadan' dengan lampu.
  7. Underwater Cultural Remix Mural Art
    1. Glow in the Dark Mural Art menampilkan remix budaya di Malaysia, bunga dan bersama dengan beberapa haiwan. Ciri ini mewakili tema Visit Malaysia 2020 "Lawatan Truly Asia Malaysia 2020"
  8. Kids Dome Aquarium
    • membolehkan anak-anak untuk melihat ikan lebih dekat melalui kubah.
Wah.. menarik kan lapan ciri terbaru di The Shore Oceanarium ni...
Jom kita minggu depan terjah The Shore Oceanarium Melaka dan bersama-sama luangkan masa berkualiti bersama anak-anak cuti sekolah ini. 

Harga tiket boleh rujuk poster di bawah :-

Untuk maklumat lanjut layari www.oceanariummelaka.com dan ikuti laman sosial

Post a Comment

17 Comments

wah..nampak menarik la. mcm ocenarium kt kuala lumpur jugak nampak, anak2 ni kalau dapat pergi mesti teruja habis
Fasa ke2 ni nampak lebih menarik. Kalau anak tertengok ni, konfem minta nak pergi.
Rawlins GLAM said…
Wow. Dah makin menarik Fas 2 nie. Nampak gaya, Rawlins kena bawa anak-anak saudara ke sini semula la untuk merasai sendiri Fasa 2.
xulhlmi said…
hebat lahhh The Shore makin berkembang dgn fasa 2 pula, masa zul pergi dulu waktu opening ada banyak juga pameran akuatik yang menarik. tak sabar nak pergi lagi
umminani said…
dah pergi memang best sangat.. masuk 3 jam tak terasa. tq huda suggest
Bella Jamal said…
Wah seronoknya! Gambar pun cantik sangat dan buat kita nak pergi visit. Sekarang banyak tempat buat ala-ala akuarium besar macam ni. Last harini Bella pi yang dekat TOP Penang.Nanti nak singgah sini la.
SalinaJohari said…
Alahai...tak menyempat lagi nak bawak anak² ke sana. Teruja betul tengok gambar² ..menarik sungguh. Ni kalau pegi mau berejam dok bergambar sakan
precious cla said…
wow, Melaka ada macam ni juga ? best ni9. So, bila nak ke Melaka wajiblah nak masukkan tempat ni dalam itinerary. Thanks
sis gee said…
wow boleh plan holiday sini dengan anak - anak nanti!!
ajumohit said…
alamak bestnya, ada promosi tiket buy 1 free 1, bagi saya yang ada anak 5 ni memang time macam ni la nak kene grab promo ni. menarik ni, memang kene singgah kalau pergi melaka
Mus said…
Sukalah dengan entri ni.. menarik tempat ni.. gambar pun cantik-cantik. Boleh jadi rujukan kalau ada ke Melaka nanti..
canteknya tempat ni...kalau cuti sekolah mmg port terbaik bw anak datang bercuti kat sini...gambar pn cante sangattt
Mat Drat said…
wow... dah ada fasa ke 2. mmg kena singgah ni nanti bila ke Melaka.
tq for sharing ye
Mahamahu said…
Wahhh makin banyak tempat menarik dan cantik kat Melaka ni makin bestlah kalau dapat bercuti ker sana kita pun teringin nak pergi tapi tak tahu bila lagi hehehe lama tak turun Melaka best tempat baru ini...
Kak Su said…
Bestnya, akak sendiri pon suka visit such places sensorang aja layan pon ok hahaha. Next Melaka visit nak venture lah
Marina Bashah said…
Bestnye tempat ni ye. Tak pernah ke sini lagi. Nanti ke melaka bolehlah singgah
Nina Mirza said…
Wah... Menariknya! Sebelum ni dah wishlist nak pegi , sekali dah ada fasa 2 lagi dasat! Kena bawak anak-anak datang sini ni, tapi tu laaa kena menabung dulu nampaknya. Anak 5 orang. Jenuh laaa... Huhuuu