Sambut Ramadan di Masjid Putra Putrajaya


Sambut Ramadan di Masjid Putra Putrajaya
| Alhamdulilah, atas pinjaman nikmat masa , ruang dan peluang. Salah satu hajat di bulan Ramadan dipermudahkan Allah. Hanya dari kata-kata dan tiada perancangan, namun ianya terlaksana dengan izin Allah. Another checklist checked, sambut Ramadan di Putrajaya. Kenapa Putrajaya?


Masjid Putra, Putrajaya ada special place dalam memori huda dan suami. Few years kami mencipta memori di sini, time kami practical, time kami habis degree dan sambung belajar, time kami bertunang dan awal tahun pertama perkahwinan. Especially time bulan puasa. Lepas punch out kerja waktu petang, terus ke sini sampai habis terawih. Tanpa perlu fikir, what to eat for iftar and moreh. Just enjoy keberkatan Ramadan di dalam masjid dengan solat dan baca quran. Waktu jamuan iftar dan moreh dihidang, kami pun makan dengan penuh rasa syukur atas rezeki yang dihadiahkan Allah. Selain masjid putra, kami juga pernah berbuka di Masjid Besi, Putrajaya. 

Rezeki a day before Ramadan, ada job di kawasan sekitar dan kami plan teruskan stay area Putrajaya sampai Ramadan. 

Rezeki ada staff masjid offer untuk snap gambar kami. Mula-mula kami just selfie jer, then staff offer. Alhamdulillah, ada memori family pic di sini pada 1 Ramadan. 

Plan nak  berbuka di Masjid Putra hampir tak jadi, kerana cuaca hujan lebat dan kilat. Namun pukul 6 petang, langit kembali cerah. Alhamdulillah, jika sudah tertulis rezeki kami, pasti ada dan dipermudahkan Allah. 


Suasana agak berbeza berbuka kali ni berbanding waktu kami dulu-dulu ( 10 tahun lepas kot) . Namun masih meriah dan dapat duduk bersila menjamu selera berbuka puasa bersama suami dan anak-anak, memori 1st Ramadan 2023 yang sangat berharga. 



Menu berbuka lengkap dengan nasi, lauk sayur, buah, kuih dan kurma. Waktu moreh pula, kami di jamu dengan bihun goreng singapore, air kopi panas, air teh tarik . Cukup kenyang dan kami bersyukur atas rezeki di Ramadan pertama. 

Simpan sini memori Ramadan kami. Semoga ada rezeki tahun depan kami akan repeat lagi. InshaAllah. 


Post a Comment

0 Comments