Buang Kutil di Muka dan Badan Dengan Cara Mudah Dan Selamat di Renora Clinic



Buang Kutil di Muka dan Badan Dengan Cara Mudah Dan Selamat di Renora Clinic  |  Huda sendiri ada pengalaman ada kutil yang mula tumbuh selepas melahirkan anak. Memang agak malu bila balik kampung, adik beradik tegur dan nampak huda macam "orang tua" sebab ada kutil ni. Jadi huda memang nekad nak buang. Tapi buang kutil ni bukan boleh buat sembarangan tau, kita kena buang dengan cara yang selamat. Perkongsian huda kali ni khas untuk anda yang hadapi masalah kutil dan cara buang dengan cara mudah dan yang paling penting selamat! 



Apa itu kutil?




Seringkali kita tedengar org skeliling kita yg mempunyai masalah kutil ni ada yang timbuh di muka dan di leher namun ada juga berlaku di sekitar belakang badan sehingga ke dada



"Sebarhoic Keratosis" adalah benjolan seperti kutil yang tumbuh di permukaan kulit. Keadaan ini sering terjadi pada orang dewasa, terutama orang tua, dan jumlahnya dapat bertambah dgn peningkatan umur.


Keratosis atau kutil ini dapat tumbuh di mana saja, kecuali di telapak tangan dan kaki, atau di lapisan dlm mulut dan hidung.Bahagian tubuh yang sering menjadi lokasi kemunculan keratosis dan kutil ini adalah wajah, dada, bahu, punggung, dan lipatan kulit.


Benjolan keratosis seborheic tumbuh dengan lambat, tidak berjangkit, dan jarang mmbahayakan . Ia tidak sakit dan tidak memerlukan ubatan yang spesifik. Namun, kadangkala ia mengganggu penampilan seseorang lebih2 lagi apabila ia berada sekitar mata dan muka


Penyebab dan Faktor Risiko Keratosis Seboroik


Keratosis seboroik terjadi ketika sel-sel di kulit tumbuh secara tidak normal. Belum diketahui secara pasti apa penyebab kondisi tersebut, tetapi diduga terkait dengan beberapa faktor berikut:

  •  Berusia di atas 40 tahun
  •  Sering terpapar sinar matahari
  •  Memiliki riwayat keratosis seboroik di dalam keluarga
  •  Sering mengalami gesekan pada kulit, seperti pada lipatan kulit/ pelipat

Sekiranya anda mengalami masalah ini dinasihatkan untuk membuat rawatan di Renora Clinic, selain dari memakai sunscreen dan pakaian yang boleh melindungi diri dari sinar UV matahari.


Di Renora Clinic doktor akan membuat analisis kulit dan pemeriksaan untuk memastikan yang hiperpigmentasi anda ini masih ditahap awal. Mengikut kata dr melasma ini terletak di antara dua lapisan kulit iaitu epidermal (lapisan atas ) dan dermal (lapisan dalam) Sekiranya melasma anda di tahap dermal maka pemulihan mungkin tipis



Pastikan anda hanya memakai produk yang di luluskan oleh KKM. Lagi selamat jika anda dapatkan rawatan pembuangan kutil dan tahi lalat dari doktor untuk masalah.

Dapatkan rawatan di klinik yang diiktiraf. Ini kerana Renora Clinic menggunakan laser yang advance supaya tiada kesan parut selepas pembuangan kutil dan hanya mengambil masa yang singkat untuk bekas luka pulih. Kutil tidak boleh hilang dengan sndiri atau dgn hanya memakai skincare. Sekiranya anda merasakan kutil dan tahi lalat anda makin membesar segeralah pergi mendapatkan khidmat nasihat doktor di estetik klinik yang diiktiraf seperti di Renora Clinic.


Renora Clinic menawarkan pelbagai rawatan jeragat yang selamat dan terbukti berkesan dari segi saintifik. Ini kerana ia dikendalikan oleh Doktor yg bertauliah dalam bidang ini. Bukan sahaja klinik ini menggunakan "medical grade machine" malah semua skincare dan ubatan juga mereka pastikan adalah dari sumber yang selamat.

Kebiasaannya sebelum memulakan rawatan Dr akan memeriksa jenis kulit dan akan mengesyorkan rawatan yang perlu mengikut keseuaian setiap jenis kulit. Ini kerana mengikut kata Dr . Ruhil (Doktor Pakar Kecantikan yg mempunyai lesen LCP yg diiktiraf oleh KKM) setiap individu mempunyai jenis kulit yang berbeza, justeru memerlukan jenis rawatan yang berlainan.

Bukan semua klinik dibenarkan untuk membuat rawatan dengan menggunakan laser ini hanya klinik yang diiktiraf dan mendapat lessen LCP boleh menawarkan khidmat rawatan estetik dan laser ini oleh kerana ia perlu dikendalikan oleh doctor yang terlatih dan berpengalaman. Rawatan di muka jadinya perlulah anda membuat kajian dulu tentang latar belakang sesuatu tempat sebelum anda bersetuju untuk memulakan rawatan ya! Kalau apa- apa jadi kat muka kita snediri masa tu dah taktau nk buat apa. So bagi saya , klinik sperti ini selamat dan tak takut la nak tadah muka kat sini.




Berkesan ke rawatan di Renora Clinic?

Tengok sahaja lah result pesakit2 jeragat yang datang ke Renora Clinic. Semuanya menunjukkan hasil yang sangat memberangsangkan

Yang paling penting anda perlulah pastikan anda membuat rawatan yang selamat kerana utk elakkan kesan buruk seperti parut sekiranya anda membuat rawatan di tempat yg salah dan tidak mempunya doktor yang berpengalaman dlm bidang ini

Ini adalah gambar sebelum dan selepas mendapatkan rawatan di Renora Clinic.




Sekiranya anda mengalami masalah kulit seperti jeragat, melasma , jerawat batu, jerawat pasir dan parut jerawat, dinasihatkan untuk mendapatkan rawatan yang sesuai melalui doktor yang bertauliah. Ini kerana, jenis rawatan perlu disesuaikan dengan keadaan kulit seseorang pesakit bagi mendapatkan kesan yang optimum.



Renora Clinic merupakan sebuah klinik perubatan estetik dan kulit yang berdaftar dengan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM). Di sini, perkhidmatan rawatan kulit menjadi fokus dan kepakaran utama selain daripada rawatan penyakit-penyakit umum yang lain. Klinik ini telah memperoleh persijilan LCP bagi menjalankan rawatan perubatan estetik daripada KKM.

Renora Clinic mempunyai 3 orang doktor yang sangat berpengalaman dalam diagnosis dan rawatan pelbagai jenis penyakit kulit, terutamanya jerawat. Setiap rawatan dijalankan oleh doktor perubatan estetik dengan menggunakan kaedah yang telah terbukti berkesan secara klinikal. Peralatan dan ubat-ubatan yang digunakan dalam setiap rawatan pula adalah berdaftar dan ‘strictly medical grade’.




Sekiranya anda mempunyai masalah jerawat, jeragat atau masalah kulit lain, cuba dapatkan rawatan di RENORA CLINIC , klinik kulit dan estetik yang menjadi pilihan ramai di kawasan sekitar Kuala Lumpur dan Selangor ni, bukan itu sahaja malah mereka juga sentiasa dikunjungi oleh ramai pesakit dari luar negeri seperti Pulau Pinang, Kedah dan juga Kuantan.

Anda semua perlu mendapatkan temujanji sebelum datang ke Renora Clinic, ini untuk mengelakkan waktu menunggu yang lama. Boleh lawati terus ke sosial media (FB dan IG) Renora Clinic atau boleh terus hubungi klinik yang beroperasi dari jam 10 pagi hingga 6 petang, seperti tertera dibawah :

Whatsapp : 011 6098 8315 / Tel : 03-9172 7211

https://www.wasap.my/601160988315

Web : www.renoraclinic.com | FB : @renoraclinic | IG : @renora_clinic

Emel : inforenora@gmail.com




Renora Clinic Bandar Sri Permaisuri Cheras Kuala Lumpur
(Klinik Jerawat , Jeragat , Laser, Estetik & Kulit )

Alamat : R-UG-17, Kompleks Permasuri Q, Jalan Sri Permaisuri, Bandar Sri Permaisuri, 56000, Kuala Lumpur

No Tel : 011 6098 8315

Website : www.renoraclinic.com

Berita baik untuk anda yang berada di sekitar Bangi, cawangan kedua Renora Clinic Bangi akan mula beroperasi pada April 2023 di bandar Baru bangi.