I'm Working!

3:53 pm
Cabaran bekerja di rumah sambil melayan karenah dua hero kecik bukan sesuatu yang mudah. Huda selalu gunakan ayat " I'm Working! " pada Arif supaya dia tidak ganggu huda gunakan laptop , tab atau handphone.

Pagi ini, huda ajak Arif mandi.

Tapi dia cepat cepat ambil Asus PadFone huda dan buka Apps learning favourite dia.

Huda ajak dia lagi sekali. " ARIF, Lets go, mandi, its bath time! "

Dengan nada bersahaja dia jawab, " No, I'm working" sambil buat muka serius tengok padfone yang dalam genggaman dia.

Hehe, nak tergelak pun ada. Suka hati jer guna alasan tu.

Dia belajar dari sikap huda yang kadang kala terpaksa tidak melayan karenah dia dan beri alasan " i'm working" .

Mungkin dia fikir itu alasan paling selamat untuk elakkan diri dari pergi mandi.



Bila terkena batang hidung sendiri baru huda tahu alasan "i'm working" kadangkala mengecewakan Arif bila dia minta sesuatu pada huda , huda tidak tunaikan, dan letakkan kerja lain lebih utama dari dia.

I'm so sorry Arif.
Mama learns something today. 



Maka bermula la siri drama nak pujuk dia mandi. Nasib baik hari ni papa offday, bekerja dari rumah sahaja. Papa la take over layan Arif mandi dengan alphabets dia. Arif suka mandi sambil main alphabet ABC, dia mandikan, sabunkan dan siap suruh pakaikan pampers. Hehe, macam macam karenah anak seorang ni.

Huda kena lebih bijak bahagikan masa, working time dan playing time dengan anak anak. Semoga Allah hadiahkan 24jam yang berkat untuk huda manfaatkan sebaiknya, demi anak dan urusan bisnes.

Sekian coretan ceritahuda kali ini. Anak anak belajar dari setiap apa yang kita lakukan, anak anak ibarat cermin diri kita. Maka berikan mereka layanan terbaik untuk kita dapat layanan terbaik dari mereka kelak.

some_text
Post a Comment
Powered by Blogger.