Al'Ard Minyak Zaitun Palestinian Premium Organik Pilihan Terbaik Bermutu Tinggi 

Minyak zaitun memang banyak di pasaran, pelbagai jenama dan negara yang menghasilkan minyak zaitun ni seperti Sepanyol, Itali dan juga timur tengah , Palestin. Namun korang tahu tak, minyak zaitun yang dari Palestin ni jauh lebih bagus tau kerana dari segi lokasi, tanah dan iklim yang sesuai untuk penghasilan minyak zaitun yang berkualiti tinggi dan premium! So sangat berbaloi kalau kita buat pilihan bijak, dengan beli minyak zaitun yang berasal dari bumi Palestin. Huda nak kongsi pengalaman huda amalkan minyak zaitun Al'Ard Palestinian Premium Organik Extra Virgin.

Al'Ard Minyak Zaitun Palestinian Premium Organik Pilihan Terbaik Bermutu Tinggi 






Pengenalan Minyak Zaitun

Minyak Zaitun atau Olive Oil adalah minyak yang diperolehi daripada buah zaitun yang melalui proses tertentu. Proses pengeluaran adalah mudah. Buah zaitun ditekan untuk mengeluarkan minyaknya, tetapi kaedah moden melibatkan menghancurkan buah zaitun, mencampurkannya, dan kemudian mengasingkan minyak daripada pulpa dalam emparan . Selepas sentrifugasi, sejumlah kecil minyak kekal. Minyak sisa boleh diekstrak menggunakan pelarut kimia dan dikenali sebagai minyak pomace zaitun .




Terdapat beberapa gred minyak zaitun, yang berbeza dari segi kandungan nutrisi dan jumlah pemprosesan yang mereka jalani.  Tiga gred utama minyak zaitun termasuk:
  • refined olive oil ( minyak zaitun yang ditapis)
  • virgin olive oil ( minyak zaitun dara)
  • extra virgin olive oil ( minyak zaitun extra dara)

  • Minyak zaitun extra virgin adalah jenis yang paling kurang diproses dan sering dianggap sebagai jenis minyak zaitun yang paling sihat. Ia diekstrak menggunakan kaedah semula jadi dan diseragamkan untuk ketulenan dan kualiti deria tertentu, seperti rasa dan bau. 


Al'Ard Palestine Organic Extra Virgin Olive Oil




Al'Ard adalah ni adalah Jenama Antarabangsa dari Palestine. Ianya merupakan syarikat pertama di dunia untuk mendapatkan ISO 22000 bagi pembotolan minyak zaitun, sebagai bukti kecemerlangan dalam menghasilkan dan pembotolan minyak zaitun. Produk minyak zaitun yang dihasilkan ini adalah berkualiti tinggi serta mematuhi Standard dan Piawaian yang telah ditetapkan antaranya Pengiktirafan Organik dan Fairtrade oleh Badan Dunia. Ia juga turut memenangi beberapa Anugerah dan memenuhi Standard & Piawaian Antarabangsa.

Al'Ard minyak zaitun Palestinian Premium Organik Extra Virgin First Harvest, Limited Edition




Terdapat pelbagai variasi minyak zaitun Al'Ard di pasaran. Istimewanya , minyak zaitun yang huda amalkan ni adalah  Al' Ard minyak zaitun Palestinian Premium Organik Extra Virgin First Harvest, Limited Edition. 

Minyak Zaitun First Harvest Keistimewaaan dan ganjaran hebat menanti!

Apa istimewanya first harvest ni?



  • Minyak Zaitun Palestine “FIRST HARVEST”  merupkan minyak zaitun yang terhasil dari buah zaitun yang dituai pada hari pertama musim tuaian buah zaitun (Olive Harvest 2022/2023).
  • Ianya adalah Minyak Zaitun Premium Organik Extra Virgin Hasil proses perahan pertama (First Cold Pressed) menggunakan mesin berteknologi moden dan terkini bagi mengekalkan kandungan khasiat minyak zaitun.
  • Ia adalah hasil tuaian buah dari pokok zaitun asli di Palestine jenis Nabali, Roomy Dan Souri yang telah ditanam sejak ratusan malahan ribuan tahun dulu.
  • Minyak zaitun FIRST HARVEST ini mempunyai kandungan Acidity Oleic Acid yang rendah, kurang dari <0.5% dan total Phenols yang lebih tinggi dari minyak zaitun lain di pasaran Malaysia.
  • Ia mengandungi pelbagai khasiat Antioksidan, Vitamin dan Mineral.
  •  Minyak zaitun telah mendapat pengiktirafan Organik : EU ORGANIC dan JAS ORGANIC (JAPANESE AGRICULTURE STANDARD). dan telah dijual di lebih 30 buah negara di seluruh dunia termasuk Negara Barat, Timur Tengah Dan Rantau Asia Termasuk Australia.
  • Proses pembotolan secara Nitrogen Injection dan Penggunaan Botol Kaca Gelap Kalis Cahaya UV dibuat bagi menghasilkan minyak zaitun berkualiti tinggi dan masih kekal berkhasiat.



Ganjaran Untuk Pembeli  Al' Ard minyak zaitun Palestinian Premium Organik Extra Virgin First Harvest, limited edition. 

Seronok kan, beli minyak zaitun boleh berpeluang nikmati ganjaran hebat!  Setiap pembeli produk FIRST HARVEST, anda berpeluang memenangi hadiah bernilai lebih RM100,000.00.  Lebih 400 hadiah istimewa dari Palestine yang akan dipilih dari Cabutan Nombor Istimewa serta 3 Cabutan Nombor Bertuah yang akan dilakukan secara berskala mulai bulan June 2023 ini.

 Hadiah Hadiah Utama yang telah disediakan adalah:

  • 1 Tiket untuk Pakej Umrah bagi 2 orang Pemenang 
  • 1 Tiket untuk Pakej Umrah dan Ziarah ke Palestine bagi 2 orang Pemenang.

Bagaimana nak menang hadiah menarik ni?

A) Setiap kotak produk FIRST HARVEST ada mengandungi Kad Penghargaan yang mempunyai Nombor Siri tersendiri bermula dari Nombor 0001 sehingga 9999.

B) Bagi mengambil bahagian dalam Cabutan Nombor Bertuah ini, para pembeli perlu melakukan pendaftaran dengan mengisi Borang Google yang disediakan secara online / Online Google Form dan nantikan tarikh Cabutan Bertuah tersebut.

C) Para pembeli produk FIRST HARVEST yang telah melakukan pendaftaran boleh menyemak Nombor Siri Istimewa yang terpilih untuk memenangi hadiah Istimewa dari Palestine melalui website www.alard.my dan ikut arahan bagi mendapatkan hadiah yang telah disediakan.

So korang, jangan tangguh-tangguh lagi, lekas beli hari ni jugak tau!

7 Kebaikan minyak zaitun


  1. Mengurangkan kolesterol di dalam badan.
  2. Risiko lebih rendah mendapat penyakit kardiovaskular iaitu penyakit jantung, darah tinggi, strok
  3.  Antikeradangan.
  4. Mengurangkan oxidative damage disebabkan free radical. 
  5. Membantu pencernaan dan mengurangkan ulser perut (gastrik).
  6. Meningkatkan sistem imun, antivirus dan antibaketria.
  7. Merendahkan risiko kanser. 

3 Cara Pengunaan Minyak Zaitun

1) Minum Terus 
Tips Minum Olive Oil
Minum 1 sudu makan setiap hari,sebelum sarapan pagi & 1 sudu makan sebelum tidur malam,ketika perut kosong.
Elakkan dari minum air selama 3 Minit selepas minum minyak zaitun.

2) Di amalkan dalam makanan harian. 
Boleh campurkan beberapa sudu dalam masakan yang telah siap dimasak bergantung pada kuantiti makanan tersebut. Kalau banyak risau merubah rasa pula kan.. Recomended di campurkan pada masakan sup, kari, atau di cicah dengan roti dan juga yogurt.


3) Di gunakan secara luaran ( di kulit , rambut dan wajah ) 
Minyak zaitun boleh juga gunakan di bahagian anggota badan bagi melembap dan merawat masalah kulit serta keradangan sendi dan kesan parut. Selain itu ia turut membantu masalah eczema, sakit lutut dan melebatkan rambut. Untuk wanita banyak "beauty hacks" yang kita boleh manfaatkan dengan minyak zaitun ni antaranya sebagai hair mask/serum, make up remover, rawat muka yang tengah break-out , berfungsi sebagai lip balm, body lotion, hair serum, nail treatment dan juga oil cleanser/ moisturizer . 


Tips Penting Sebelum Beli Minyak Zaitun Asli

  • Mesti dalam botol kaca gelap kalis UV,  atau Tin Aluminium.
  • Pembotolan dengan "Nitrogen Injection".
  • Ada maklumat "HARVEST DATE", Production Date & Expiry Date.
  • Pastikan ada maklumat syarikat pengeluar dari negara asal.
Nak mudah korang beli jer jenama Al'Ard yang memang diyakini 100%  asli! Jom dapatkan produk Al'Ard dengan layari pautan website berikut :- 

Post a Comment

0 Comments