Tips Berbuka - Pilhan Minuman Terbaik Untuk Kekal Bertenaga.



Tips Berbuka - Pilhan Minuman Terbaik Untuk Kekal Bertenaga. |  Salam 15 Ramadan... Alhamdulillah, kita sudah separuh perjalanan di bulan Ramadan. Syukur Ya Rahman Ya Rahim... Bagi huda, separuh bulan yang berbaki ini huda harus fokus dan pastikan tubuh badan kekal sihat dan bertenaga demi merebut sepenuhnya keberkatan Ramadan. Hunting for " Lailatul Qadar" di 10 malam terakhir.. Maka entry kali ni, huda nak berkongsi Tips Berbuka - Pilihan Minuman Terbaik untuk kekal bertenaga. 

Tips Berbuka - Pilhan Minuman Terbaik Untuk Kekal Bertenaga. 




#1 Minum air masak. Mulakan berbuka selepas sunat memakan kurma, minum segelas air kosong. 
Boleh ikuti tips berikut untuk pastikan kita minum sekurang-kurang 8 gelas sehari


Minum kurang dari 8 gelas air setiap hari, tambahan keadaan cuaca yang panas dan banyak melakukan aktiviti berat boleh meningkatkan risiko mengalami dehidrasi semasa berpuasa.


#2 Minum Air 100 Plus. Di bulan puasa, huda prefer minum air 100 plus yang tidak berkabonat . Namun encik suami suka yang ada gas, lagi kick dia kata...  

Minuman 100 Plus - Non Carbonated


Minuman 100 Plus - Carbonated


Minuman 100 Plus mengandungi natrium, kalium, kalsium, magnesium, klorida, fosfat dan air 


Minuman istonik 100 Plus memang sangat bagus di amalkan sebab badan kita kehilangan elektrolit penting ketika berpeluh. Jika elektrolit dalam tubuh tidak diganti semula, kita akan keletihan dan mengalami dehidrasi. 

#3 Minum Air Berkaffien. Bulan puasa ni, huda prefer minuman berkaffien yang tidak terlalu kuat. Kerana kaffein yang berlebihan akan menyebabkan badan kita dehidrasi.  Maka teh adalah pilihan terbaik dengan jumlah kaffien sekitar 40 mg- 80mg sahaja berbanding kopi yang mengandungi tinggi kaffien. 









Kaffein adalah perangsang psikoaktif yang meningkatkan kesedaran, perhatian, keupayaan untuk memberi tumpuan, dan meningkatkan tahap tenaga secara keseluruhan.


Kegemaran huda semestinya minuman air teh tarik F&N.  Dengan ada variasi original dan kurang manis , boleh la pilih nak minum mana satu..
So far huda amalkan memang tak mengantuk untuk solat terawih. Alhamdulillah.. 

Tips terakhir adalah tips jimat untuk korang dapatkan minuman F&N melalui aplikasi F&N Life. Boleh rujuk perkongsian huda di SINI


Sekian tips ringkas pilihan minuman terbaik ketika berbuka. Semoga bermanfaat. 

Post a Comment

0 Comments