Pengalaman Menggunakan Bantal Getha diperbuat daripada 100% Latex



Awal bulan haritu, tergerak dalam hati nak beli bantal baru yang lebih selesa untuk tidur berkualiti. Alhamdulillah, minggu lepas, rezeki dapat beli bantal yang sangat berkualiti jenama terkenal iaitu Getha. Huda beli online jer, mudah dan cepat! Jom baca pengalaman huda menggunakan bantal jenama Getha yang diperbuat daripada 100% latex.


Pengalaman Menggunakan Bantal Getha diperbuat daripada 100% Latex


Kenapa Pilih Jenama Getha? 


Getha bermula operasi pada tahun 1969 dan sehingga hari ini , Getha adalah pakar dalam pembuatan 100% latex semula jadi. Sudah lebih 50 tahun, kepakaran dalam pembuatan, bantal , tilam dan pelbagai aksesori lain menjadikan jenama Getha pilihan huda dalam misi mencari bantal yang terbaik. 

Tambahan pula produk Getha dibuat sesuai dengan spesifikasi antarabangsa dan telah melepasi pelbagai piawaian ujian termasuk menerima sijil dari ECO Umweltinstitute, Jerman, Institutute Umweltchemie Bremen GmbH, Jerman dan Lembaga Getah Malaysia yang terkenal di dunia. Produk dari Getha juga berkembang dengan menghasilkan " Fire Retardant natural latex foam, yang telah diuji dan dilalui oleh Persatuan Industri Penyelidikan Perabot (FIRA).

Beli Bantal Getha Online

Rambang mata tau nak pilih bantal apa yang sesuai dengan style tidur huda. Huda baca setiap satu ciri-ciri bantal yang ada, dan akhirnya huda pilih 2 jenis bantal, satu untuk encik suami dan satu untuk diri sendiri. Nak tahu jenis bantal apa yang huda beli, boleh layan video unboxing ni.




Ini lah dia bantal pilihan hati..



Getha Contour Latex Pillow


Contour Latex Pillow GETHA 100% Latex mengikuti reka bentuk bentuk leher semula jadi untuk memberikan sokongan kepala, leher dan bahu yang diperlukan untuk menghilangkan ketegangan semasa tidur. Ketinggian tambahan berfungsi sebagai penggalak tenaga untuk tidur "nap" kerana bentuk kontur memegang leher dengan selamat di kedudukan yang betul.

Size ukuran bantal ini adalah : L 63 x W 37 x H 13cm

Feeling: Firm

Perfect For: Side sleeper, Energy Booster, Extra Neck Support




Ciri dan Kelebihan Contour Latex Pillow GETHA 100% Latex

 • Ratusan lubang membuat sistem pengudaraan semula jadi dengan unit takungan udara yang memastikan aliran udara segar yang berterusan. Ini membolehkan haba dan kelembapan badan hilang sepanjang tidur anda, memberikan anda kesegaran dan kesegaran. 

 • Tahan lama dan direka untuk keselesaan tertinggi, produk GETHA 100% Natural Latex tidak akan meratakan, tidak perlu menggosok dan mengekalkan bentuknya selama bertahun-tahun sokongan yang berkekalan.

 • Dibasuh sebelum proses pembuatan untuk memastikan kebersihan. GETHA 100% Natural Latex mempunyai sifat antimikroba semula jadi yang menentang tungau debu dan alergen lain, serta tahan terhadap kulat.

 • GETHA 100% Natural Latex diuji dan diluluskan terhadap bahan berbahaya mengikut keperluan ECO Eropah. Ia tidak beracun, secara semula jadi hypoallergenic dan sesuai untuk penghidap alergi dan asma. 

 • GETHA 100% Natural Latex secara semula jadi sesuai dengan kelengkungan badan, memberikan sokongan anatomi untuk kepala, leher, bahu dan tulang belakang. Sokongan melembutkan titik tekanan dan secara dramatik dapat mengurangkan gangguan tidur.

• Direka dan dibentuk khas, GETHA 100% Natural Latex  dari sumber semula jadi bumi - pokok getah, dan dihasilkan mengikut standard yang tepat. Ianya mesra alam.

Getha 3D Auto Pillow


Bantal 3D Auto GETHA 100% Natural Latex adalah bantal pelbagai fungsi dengan ketumpatan sederhana , disyorkan untuk pilihan tidur yang berbeza. 

Dengan 2 ketinggian yang berbeza pada setiap hujungnya, bahagian yang lebih tinggi sangat sesuai untuk tidur sisi untuk sokongan leher tambahan sementara bahagian bawah sesuai untuk tidur melentang. 


 Bantal ini juga mempunyai dua jenis kain - kapas 100% lembut di satu sisi dan kain teddy yang lembut di sisi lain. menawarkan fleksibiliti yang sangat baik untuk pilihan tidur yang berbeza. Huda sangat suka dengan ciri istimewa ini yang pertama kali huda jumpa!  Perfect pillow for me...


Tambahan pula reka bentuk poket kepala pusat tambahan, ia meningkatkan sokongan untuk tidur belakang untuk menyelaraskan kepala, leher dan tulang belakang dengan betul semasa tidur.
 Dengan gabungan reka bentuk yang unik, ia memberikan kontur yang sesuai dengan lekukan leher dan bahu semula jadi untuk posisi tidur yang berbeza.
 Bantal yang serba boleh dan direka dengan unik ini memastikan pengalaman tidur yang selesa dan menyokong untuk semua posisi.

 Ciri-ciri Bantal Auto 3D:

 • Disarankan untuk tidur sisi dan belakang dan untuk pilihan tidur yang berbeza

• Direka dengan dua ketinggian dan poket tengah yang berbeza untuk penyesuaian dan sokongan yang lebih besar

• Reka bentuk kain dua; 100% cotton dan kain teddy yang gebu 

• Bahagian yang lebih tinggi memberikan sokongan leher tambahan untuk tidur sisi 

• Bahagian  rendah sesuai untuk posisi tidur belakang

• Reka bentuk poket tengah untuk sokongan yang lebih baik dalam penyelarasan tulang belakang semasa tidur 

• Memberikan kontur sesuai pada lekukan leher dan bahu semula jadi 

• Tahan alergen, mikroorganisma dan tungau debu secara semula jadi

 • Sangat bernafas dan berventilasi 

• Tidak beracun, terbiodegradasi 

• Sokongan dan keselesaan yang terbaik 

• Diperbuat daripada Getha 100% lateks semula jadi



Setelah menggunakan bantal Getha ini selama seminggu, huda memang sangat selesa dan nikmati tidur yang lebih berkualiti. Especially bantal 3D, ibarat bantal yang customize khas untuk huda. Happy sangat akhirnya hajat nak dapat yang selesa dan terbaik tercapai!
 Jadi huda rekemen anda juga milik sendiri bantal Getha yang berkualiti ini. Shopping online di sini

https://shop.getha.com.my/


Post a Comment

18 Comments

Sunah Sakura said…
aduhai dapat rasa sedap gilerrr kalo baring kat belah kain teddy tu...pestime gak ni nampak bantal camni...best tido dan bagus untuk badan..2 in 1 haa
Admin said…
Bagus ada bantal ni..harga pun murah..nampak gayanya memang lena lah tidur..
Kak Fas said…
Belum oernah rasa tidor kat bantal berkontur begini masih suka yg tradisional huhu.
Ika.S said…
Bantal jenama ni memang famous :) Ika pakai bantai biasa saja hehe kalau lepas ni nampak bantal ni, boleh beli
Rawlins GLAM said…
Rawlins pun ada satu bantal Getha and it was a great investment for me - especially sejenis yang selalu bangun tidur dan sakit tengkuk. Lepas tu dah kurang sakit tengkuk dah
Produk getha mmg not bad. Trusted brand. Nampak bantal tu pun selesa
Bantal ni subjektif betul kan ikut orang. Ada yang suka jenis kapas, ada suka latex dan ada suka bulu swan gitu.
Sis Lin said…
Suami Sis memang guna bantakl Getha ni tapi version lama punya, memang harga mahal tapi sangat selesa... hrtu dah tengok gak yang terbaru ni... nanti mesti Suami beli tu hehehehe..
RAIHANAH AHMAD said…
mesti best tidur dgn bantal ni. saya dah lama minat getha for its rubber mattress
Kak Su said…
Nih bagus untuk akak ni, yang suka sakit tengkuk tiap kali bangun tido. Dah coba different bantal termasuk bulu itek, sama aja tetap sengal tengkuk ni pepagi. Let me check it outlah bantal Getha

 4 Idea Bisnes Makanan Viral
Cik Puan Ena said…
Contour latex pillow memang terbaik. So far pakai susah nak magrain. Hehe. Tdo lena dibuatnya. Yang bestnye berpeluh tak berbau
Mahamahu said…
Jenama Getha ni memang kita dah ketahui tentang kebagusan dan kualiti yang diberikan puas hati tapi kita tak pernah lagi cuba tidur guna bantal ni takut-takut lambat bangun pagi pergi kerja sebab sedap sangat tidur hehehehe..
mrsliez said…
Getha mmg jenama yg popular dan berkualiti mesti tidur dengan lena dan tidur yang cukup serta berkualiti.
Princesa3290 said…
kalau boleh merawat kualiti tidur, saya pun nak cuba jugak lah! Sebab kita ni perlu rehat yg berkualiti, baru hari2 kita produktif, gitu! :p
Sunshine Kelly said…
Wow best nyer dapat bantal Getha ni, i pun tengah nak cari bantak yang bagus for my neck support.
shamiera osment said…
Dapat bantal ni mau makin lama tidur ni..hehe tapi memang penting ada bantal yg selesa baru tidur lena and bangun tidur segar je kan..
mrspuex said…
alaa nikmatnya kalau dapat bantal super best dan empuk.. kompom tido lenaaa sampai tak sedar bom meletup..hehehee...
Syamimi Saad said…
Best ke bantal macam ni..
Dah biasa pakai jenis kekabu..
Suka jenis macam tu..