Advertisement

Tips Elakkan Gastrik Ketika Puasa - Amalkan Gerflux Bantu Buang Angin Dalam Badan.


Tips Elakkan Gastrik Ketika Puasa - Amalkan Gerflux Bantu Buang Angin Dalam Badan.  |  Huda sejak dari zaman sekolah memang ada masalah gastrik, sebab tak jaga waktu makan. Seksa tau kalau gastrik teruk ni. Haish, pernah pengsan sebab angin dalam badan punca gastrik. Memang bab angin dalam badan ni kita tak boleh biarkan. Kena rawat segera. Okay, sempena bulan Ramadan yang berkat ni, masalah gastrik sinonim dengan masyarakat. Puncanya bila pola makanan berubah, atau tersalah amik makanan "tajam" dan berasid tinggi ketika sahur dan berbuka, habis berangin, dah tu mula gastrik menyerang. Perkongsian huda hari ni, nak kenalkan satu produk yang korang boleh amalkan untuk bantu elakkan masalah gastrik ketika puasa. 

Tips Elakkan Gastrik Ketika Puasa - Amalkan Gerflux Bantu Buang Angin Dalam Badan



Ketika bulan puasa, perut kita tidak menerima sebarang makanan pada waktu siang. Ketika perut kosong berlaku peningkatan asid dalam perut. Gastrik berlaku disebabkan jus atau enzim gaster dalam perut dirembeskan untuk mencerna makanan pada waktu tertentu dan ketika berpuasa enzim itu tetap dikeluarkan walaupun dalam kadar yang sedikit menyebabkan perut menjadi pedih. Situasi ini menyebabkan pesakit gastrik terutamanya mengalami pedih ulu hati, loya, keradangan perut dan muntah. Maka untuk elakkan perkara ini terjadi pemilihan makanan menu berbuka dan bersahur sangatlah penting! 

Tips Ketika Bersahur
- elakkan daripada mengambil makanan pedas, berminyak dan berempah serta minuman yang mempunyai kafein tinggi seperti teh dan kopi.

Tips Ketika Berbuka 
- Sewaktu berbuka pula digalakkan untuk mengambil makanan ringan terlebih dahulu sebelum menikmati hidangan berat selain perlu minum air kosong yang banyak agar tubuh tidak mengalami dehidrasi. 

Jangan Lupa Amalkan Gerflux! 
 - amalkan Gerflux satu sachet pada waktu sahur dan satu sachet selepas berbuka.


Formulasi Gerflux - Gabungan 8 bahan Terbaik! 




Gerflux dirumus khas dengan bahan utama iaitu ekstrak Bawang Putih Hitam dan juga 7 herba tradisional yang mujarab untuk melawaskan angin berlebihan dalam badan yang di gunakan secara turun temurun. Selain itu bahan yang digunakan tinggi kandungan antioksida. 

Serbuk jus oren
  • Mencegah penyakit anemia
  • Mengurangkan risiko kena strok
  • Mencantikkan kulit
Serbuk jus lemon

  • Melancarkan pencernaan
  • Menjaga sistem imun
  • Menurunkan berat badan
Ekstrak bawang putih hitam

  • Anti-oksidan yang tinggi
  • Melindungi sel-sel dari penyakit
  • Memperlahankan proses penuaan
  • Penyerapan makanan menjadi lebih baik
Ekstrak halia
  • Menghangatkan badan
  • Mengubati sakit kepala
  • Mencegah radang usus
  • Menguatkan kekebalan tubuh
  • Mengubati batuk
  • Mengatasi mual
  • Menurunkan berat badan
Ekstrak cekur
  • Melancarkan pengaliran darah
  • Melambatkan kesan penuaan
  • Mengurangkan bengkak, sakit urat dan sakit saraf

Ekstrak kunyit

  • Melancarkan pengaliran darah
  • Menghilangkan jeragatdan bintik hitam
  • Membuang sel-sel kulitmati
  • Mengelakkan pigmentasi
  • Merawat jerawat
Ekstrak Maca
  • Meningkatkan libido dan kesuburan lelaki
  • Menstabilkan hormon
  • Mengatasi masalah gejala hotflush bagi wanita
  • Menambahkan tenaga
  • Menguatkan daya ingatan
Ekstrak Blueberi
  • Mencegah masalah pencernaan
  • Meningkatkan stamina
  • Mengurangkan penyakit jantung
  • Membantu sistem penghadaman berfungsi secara baik
Ekstrak Guarana
  • Menurunkan berat badan
  • Mencegah kanser
  • Menyihatkan mata
  •  Menueunkan kolestrol

Kelebihan & Manfaat Gerflux 



  • Menghilangkan sakit kepala dan migrain
  • Membantu merawat gastrik dan gerd
  • Mengatasi masalah angin dalam badan
  • Mengawal kolestrol dalam badan
  • Mengatasi mual dan meningkatkan nafsu makan
InshaAllah, sepanjang Ramadan , dengan pengambilan Gerflux ni boleh elakkan dari sakit kepala akibat angin ketika puasa  dan juga tahan dari masalah ulu hati/gastrik semasa berpuasa. 

Cara Pengambilan Gerflux




Cara Pengambilan Gerflux

Ambil 1 sachet 2 kali sehari, pada waktu pagi dan malam. Terdapat 2 cara pengambilan Gerflux :

  •  Cara 1 : Kemam Gerflux dua sachet sehari
  • Cara 2 : Bancuh serbuk Gerflux dengan 30ml air.


Betul Ke Gerflux ni Efektif?


Berikut beberapa customer feedback yang membuktikan Gerflux ni memang best dan bagus. Huda sendiri dah amalkan. Alhamdulilah, memang masalah angin dalam badan dapat di atasi. 






Bagaimana Nak Dapatkan Gerflux ? 



Untuk pembelian , maklumat lanjut dan promosi terkini boleh klik di pautan berikut :- 

Facebook : GerFlux Official

Instagram : GerFlux Official

Pembelian : https://bizapp.la/infogerflux

Post a Comment

2 Comments

  1. Bagus ni untuk orang yang selalu gastrik macam saya.

    ReplyDelete
  2. Macam-macam isi kandungan natural bahannya juju perati, elok sgt ni huda. Sebagai langkah pencegahan kan. Terbaik! Balas kunjungan klik iklan2 adsense huda. :)

    ReplyDelete