Pertama Kali Adik Pakai Ihram

Macam-macam perasaan Mama tengok adik pakai ihram untuk pertama kali dalam hidup. Impian mama sebelum adik lahir lagi, nak bawa anak-anak mama jejakkan kaki ke Tanah Suci Mekah. 




Mama memang takde langsung pengalaman pakaikan orang ihram ni, jadi nya ini merupakan pengalaman pertama mama pakaikan adik ihram. |Masa dapat surat sekolah adik ada Program Lambaian Kaabah, mama yang nervous, mana pulak nak cari kain ihram.. macamana pulak nak pakaikan..

Kain ihram ni pun mama beli kain putih kat Jakel. Rezeki dapat beli kain murah RM 8.00 jer untuk 2 meter. DIY sendiri kain ihram adik ni, potong ikut kesesuaian saiz badan adik. Lepas potong mama matikan benang dengan lalukan kat api lilin jer. Malas pulak mama nak ON mesin jahit dan cari benang warna putih dan matching dengan sekoci warna putih. 


Alhamdulillah, comel anak mama pakai ihram sejuk jer mata mama pandang mata dan senyuman adik. Terima kasih Allah bagi hadiah terindah ni.... 


Mama tunggu hampir 2 jam berdiri tengok adik buat aktiviti bakal haji cilik dengan kawan-kawan tadika sampai habis. Walau perut lapar, tahan jer sampai habis semua. Alhamdulillah, adik sangat behave masa kat sekolah, memang semua cikgu puji sifat adik yang baik. 

InshaAllah, suatu hari nanti, Allah buka kan pintu rezeki untuk kita sekeluarga seluas alam semesta , dan kita dapat menjadi tetamu Allah dan sempurnakan rukun islam ke lima. Amin...


Post a Comment

2 Comments

HELLO


Sama ada anda seorang usahawan atau pekerja kerajaan, dan anda mahu menjadi bebas dari segi kewangan dan mengembangkan perniagaan anda, inilah peluang anda, kami menyediakan semua jenis pinjaman jangka panjang dan jangka pendek, proses kami sangat mudah dan mudah. Anda tidak perlu terus bertanggungjawab secara kewangan kepada semua orang, hari ini anda boleh memutuskan bahawa anda mempunyai kebebasan kewangan dan kehidupan yang lebih baik untuk anda dan keluarga anda, kami sangat bersedia memberi anda pinjaman apa pun yang anda perlukan, Kami akan memberikan anda. Jangan merasa seperti menonton orang lain yang berjaya secara kewangan jika anda mahu pinjaman anda ditambah ke ekuiti anda atau memulakan perniagaan anda sendiri, ini adalah peluang anda untuk menghubungi kami hari ini.



Syarikat: CREDIT FINANCIAL GROUP
E-mel: (creditfinancialgroup01@gmail.com)
Whatsapp: +447480724786
BBM INVITES: {DDA46523}
Yaya Azura said…
Bagusnya dari kecil dah terima pendedahan mengenai rukun Islam ke lima ni. Adik Arif pun tak lekang dengan senyuman. Ceria sentiasa...seronok lah tu kan.