Pengalaman Staycation di Dima Garden, Kuala Ketil Sungai Petani, Kedah


Permulaan travelog bulan Januari 2024 ini, Huda berpeluang meneroka keindahan dan lokasi tarikan pelancong di Kedah bersama team FamTrip Kembarojak. Lokasi pertama yang huda kunjugi ketika datang ke Kedah adalah  Dima Garden.  DIMA Garden diasaskan oleh Datuk IR Mansor Musa,  gabungan nama beliau dan juga isterinya iaitu D (Datuk) I (Ir) M (Mansor) A (Afiza) maka terhasil akronim DIMA simbolik keunikan tempat ini. Ianya sudah 6 bulan beroperasi, so masih baru namun banyak betul yang best kat sini!  Menarik betul tempat ni. Dengan keluasan 12 hektar, Dima Garden lengkap dengan pelbagai kemudahan yang menjadikan percutian staycation di sini sangat menarik!

Pengalaman Staycation di Dima Garden, Kuala Ketil Sungai Petani, Kedah 

Lokasi Dima Garden 

Alamat : Lot 3472, Kampung Pantai Cicar, Kuala Ketil, 09400 Sungai Petani, Kedah


Kemudahan di Dima Garden

Dima Garden memang perfect for family trip sebab ada pelbagai jenis Chalet, kolam renang, , ruang makan, ruang barbeku, surau, tandas , dewan terbuka dan juga vending machine

1) Chalet 

Disini terdapat pelbagai jenis  chalet  seperti Cengal, Kabin, Akasia dan Kapsul dengan konsep berbeza. Harga  bermula harga RM155 ke RM295

Huda check in Chalet Cengal dengan konsep rumah kayu dan berhadapan dengan pool. 

Chalet Cengal ada 1 unit Queen Bed, Bilik air dengan toiletries dan kemudahan asas dalam bilik seperti iron dan iron board, kettle dan juga mini bar. Sejadah juga di sediakan. 



Bilik jenis Cabin. Ada 2 katil size queen, perfect for family. Betul-betul depan pool, memang syok kalau bawa anak-anak staycation sini. 




Bilik jenis capsule pun sangat unik design yer. Menariknya di kawasan bilik ni tempat lepak-lepak depan unggun api. Kami sempat borak-borak bonding time dengan kawan-kawan yang join trip kali ini. Sampai tengah malam borak. Seronok dapat tahu macam-macam kisah unik dan pengalaman masing-masing kaki travel. 




Ini lagi unik tau korang! Ala-ala tree house. Unit ni namanya Akasia sebab pokok yang ada di rumah tu namanya pokok Akasia. 

2) Kolam Renang/ Swimming Pool 

Swimming pool lengkap dengan kolam dewasa dan kanak-kanak yang menarik. Perfect for family staycation. 

Day view VS Night view

3) Dima Stable 



Kali pertama Huda naik kuda, sebab sebelum ni memang penakut. Tapi tengok kawan-kawan naik dan staff di sini yang peramah jadi berani nak naik. 

Harga untuk Joy Ride ini ( Untuk 2 pusingan)
  • DEWASA : RM12
  • KANAK-KANAK (12 TAHUN) : RM10


4) Dima ATV 

Lepas naik kuda, apa kata korang try juga naik ATV! Murah jugak rate kat sini, so rugi lah kalau tak cuba.

 ATV RIDE
  • RM30 / 15 Minit
  • RM45 / 30 Minit

5) Archery 
Selain tu boleh asah bakat memanah dengan tepat, dengan booking slot memanah di sebelah kawasan DIMA ATV. 

MEMANAH/ARCHERY
  • RM 10 / 7 arrows

6) D’Terrace Dima Garden 

Di sini menawarkan pakej perkawinan , gathering untuk dinner dan juga Hi tea. Pakej-pakej yang ditawarkn sepanjang tahun 2024
Pakej Perkahwinan AZALEA (min 200pax)
Pakej Perkahwinan JASMINE (min 500pax, max 3000pax)
Pakej Perkahwinan CAMELIA (min 1000pax, max 3000pax)
Pakej Hi Tea/Dinner LAVENDER (min 50pax)
-Untuk pertanyaan berkaitan pakej
-Semak tarikh utk kenduri/event
-Tempahan(deposit RM1000/RM500)
-Site visit D’Terrace
Whatsapp https://wa.me/60124236675


Dengan kemudahan serba serbi lengkap di sini, ia menjadikan Dima Garden, lokasi terbaik team building, majlis keraian dan apa juga jenis gathering. 

Untuk maklumat lanjut tentang DIMA Garden, boleh hubungi di pautan di bawah :- 

LOKASI : Lot 3472, Kampung Pantai Cicar, Kuala Ketil, 09400 Sungai Petani, Kedah
TELEFON : 010 461 0838 / 0124236675



Artikel ini dihasilkan dari program QTT X KembaRojak FAM TRIP BALING yang berlangsung dari 13 Januari 2024 - 17 Disember 2024 anjuran QTT Group PLT, Global Travel Sdn Bhd (KOLA) & KembaRojak.

Post a Comment

1 Comments

wah best ni , view pun cantik , nampak selesa sangat , banyak juga tu aktiviti yang ada , so kalau check in sini takda rasa bosan