5 Sebab Cleanser Aloe Vera Menjadi Pencuci Muka Terbaik Untuk Huda - Untuk Kulit Berminyak dan Sensitif

5 Sebab Cleanser Aloe Vera Menjadi Pencuci Muka Terbaik Untuk Huda - Untuk Kulit Berminyak dan Sensitif

Rutin harian kita menjadi punca sebenar kulit berminyak, sebab itu kita harus memilih pencuci muka terbaik untuk atasi masalah ini. Contohnya rutin huda di rumah, dengan pelbagai tugasan suri rumah di rumah mahupun di luar dari pagi ke petang, memang buatkan badan mengeluarkan peluh dan automatik muka jadi berminyak! Sangat tak selesa!

Bukan sekadar muka berminyak, tambah pula timbul jerawat lepas tu! Stress kan??



Kenapa Perlu Cuci Muka dengan Pencuci Muka yang terbaik?

Pencuci muka untuk kulit berminyak adalah pencuci diformulasi khas untuk membersihkan kulit yang berminyak dan mengatasi masalah jerawat. Kulit berminyak adalah kondisi yang disebabkan oleh produksi sebum yang berlebihan oleh kelenjar minyak di kulit. Sebum yang melindungi dan melembapkan kulit secara semulajadi, tetapi jika terlalu banyak, dapat menyumbat pori-pori dan menyebabkan jerawat, komedo, dan masalah kulit lainnya.

Pencuci muka yang sesuai untuk kulit jenis berminyak biasanya mengandung bahan-bahan yang dapat menghapus kelebihan sebum, kotoran, dan sel kulit mati dari permukaan kulit. Pilihan huda pastinya Aloe AC Clean Bubble Cleanser dari Hansaegee Nature. Huda nak highlight dua bahan utama dalam pencuci muka terbaik ini, iaitu Aloe Barbadensis Leaf Juice (Aloe Vera) dan Melaleuca Alternifolia (Tea Tree Leaf Oil).



2 bahan ni sangat bagus dan bermanfaat untuk kulit di mana :-
Aloe Barbadensis Leaf Juice (Aloe Vera) bertindak sebagai anti-inflammation, melegakan sunburn, boleh melembapkan kulit, merawat jerawat, mengurangkan spot mark dan menjadikan kulit bersih.



Melaleuca Alternifolia (Tea Tree Leaf Oil) membantu menjadikan kulit lebih lembut, bertindak sebagai anti-fungus, boleh jugak merawat jerawat, menjadikan kulit licin serta mengurangkan jangkitan pada kulit.



5 Sebab Cleanser Aloe Vera Menjadi Pencuci Muka Terbaik Untuk Huda

1-Tekstur - Soft watery bubble



Korang tengoklah, pump jer pencuci muka, keluar watery bubble.Gebu jer kan bubble halus-halus pencuci muka ni. Bau pencuci yang fresh memang best sangat!


Paling utama adalah teskstur pencuci muka ni yang lembut jer bila disentuh dengan tangan. Terasa pencuci muka ni sangat lembut pada kulit, so lepas cuci kulit akan lembap, tidak kering dan tidak tegang. Memang special pencuci muka ni, bab tekstur and moisture effect lepas guna memang huda bagi 10/10!


2- Mencuci Bersih Secara Mendalam Ke Pori-Pori

Pencuci muka ini mempunyai buih yang halus dapat menyerap kotoran dan makeup particles. So ia bertindak deep cleansing, membersihkan pori secara mendalam. Kesannya pori-pori di wajah akan bersih, masalah pori tersumbat pun dah tiada! Kesan make up sangat mudah dicuci dengan efektif tanpa kesan tertinggal selepas cuci muka. Paling best masalah kulit berminyak yang huda hadapi dapat dibersih dengan berkesan! Especially kulit muka yang kusam dan berminyak selepas bangun tidur , dengan mencuci menggunakan Cleanser Aloe Vera ini masalah kulit berminyak dapat di kawal.

3- Best and No harmful Ingredients


Cleanser Aloe Vera sangat sesuai untuk kulit sensitif kerana bebas paraben, alcohol, Sulfate dan juga allergen-free! Tambahan pula bahan terbaik yang terkandung dalam Cleanser ini iaitu Aloe Vera & Tea Tree Oil yang sangat bagus fungsi anti-inflammation dan anti-fungus. Maka ia dapat mengurangkan masalah infeksi pada kulit wajah. Huda sendiri yang kerap ada masalah jerawat ketika datang bulan, dan kulit sensitif sangat suka kesan lepas mencuci muka dengan pencuci muka ni. Kulit wajah feel better lepas cuci. Cleanser Aloe Vera sangat sesuai untuk semua jenis kulit.

4- Packaging - Convenience to use




Huda memang sangat suka, pencuci dalam botol pump macam ni. Nak guna hanya perlu tekan dan keluar bubble halus. Berbanding pencuci muka dalam tube yang perlu di picit. Sekali tu pernah tersalah packing barang dalam beg, habis tertumpah pencuci muka dalam tube. Packaging dalam pump ni lebih selamat dari masalah leakage especially time travel.

5- Segar dan Soothing



Best feeling semasa dan lepas guna pencuci muka.
Semasa guna, akan rasa segar jer soothing dengan fresh dan natural.
Pencuci muka ni membantu membersihkan sebum berlebihan dan mengawal penghasilan minyak di wajah. Paling best, ianya juga membersihkan liang pori secara mendalam.
Selepas guna kulit terasa lembab jer. Best! Tambahan pula kesan merah jerawat di muka pun berkurang. Memang terbaik lah!

Pencuci muka berminyak sebaiknya digunakan dua kali sehari, pagi dan malam, dengan cara membasahi wajah, dan sapu rata pencuci muka keseluruh wajah. Setelah itu, bilas dengan air bersih dan keringkan dengan handuk lembut. Hindari menggosok atau menarik kulit terlalu keras saat mencuci muka, karena dapat merosak lapisan pelindung kulit dan membuatnya lebih berminyak.

Pencuci muka berminyak dapat membantu mengawal minyak di wajah, tetapi tidak dapat mengubah jenis kulit secara menyeluruh. Oleh karena itu, penting juga untuk menggunakan produk perawatan kulit lain yang sesuai dengan kulit berminyak, seperti toner, pelembap, masker, dan sunscreem. Produk-produk ini dapat membantu menjaga keseimbangan kelembapan dan minyak di kulit, serta melindungi kulit dari faktor-faktor luar yang dapat memperburuk kondisi kulit.


Pencuci muka untuk kulit berminyak adalah salah satu langkah penting dalam rutin perawatan kulit untuk orang-orang yang memiliki kulit berminyak. Dengan memilih produk yang tepat dan menggunakannya secara teratur, untuk memiliki kulit yang lebih bersih, segar, dan sihat. Jom dapatkan Aloe AC Clean Bubble Cleanser dan bebaskan diri anda dari masalah kulit berminyak! Untuk maklumat lanjut boleh klik link di bawah :-


Website

Instagram

Facebook

Youtube

Post a Comment

5 Comments

Han Hanni said…
aloevera mmg sesuai utk kulit sensitif. sy so far pakai sunscreen dia. ok
Fadima Mooneira said…
This product looks and sounds awesome from your review. I love bubble cleansers. The texture is very soft. Thank you for sharing.
Kitkat Nelfei said…
Aloe Vera memang dari dulu one of the best ingredients for our skin bah kan! Now ada dalam skincare products ni sure dapat give the best care and sesuai even for those with sensitive skin kan..
Sunshine Kelly said…
Aloe Vera memang banyak khasiat dan kegunaan untuk kesihatan kulit kita juga
Aloe Vera is a good ingredients in cleanser. Must try Hansaegee Nature. AC Clean Bubble Cleanser later.