Yoodo Line Telco Pilihan Terbaik - 100% Digital & Fleksibel Telco Plan

Yoodo Line Telco Pilihan Terbaik - 100% Digital & Fleksibel Telco Plan


Pada minggu lalu, huda berpeluang turut serta dalam program Up Close & Personal – A chat with YOODO’S Chow Tuck Mun,Head of Yoodo . Sesi dialog yang menarik, kerana beliau berkongsi lebih banyak tentang peranan dan perjalanan Yoodo dalam membuka jalan bagi Esports dan memperkasakan pemain mudah alih di seluruh Malaysia. Yoodo sinonim dengan eSports dan merupakan jenama kegemaran pemain mudah alih. Pada 9 Julai yang lalu, Yoodo sekali lagi membuat tanda dalam industri eSukan dengan penglibatannya dalam pelancaran Akademi Esports Pahang tajaan Koperasi Esport Pahang Berhad. 

Pengenalan Yoodo

Yoodo ialah penyedia perkhidmatan mudah alih digital 100% yang boleh disesuaikan sepenuhnya sepenuhnya di Malaysia yang memberikan pengguna kawalan penuh untuk menyesuaikan pelan mudah alih mereka dari segi minit suara, SMS dan data untuk memenuhi keperluan mereka, dengan sifar caj atau komitmen tersembunyi. Yoodo juga menawarkan penawaran produk, ciri dan alat tambah yang menarik yang memperkasakan pengguna untuk menjalani gaya hidup yang mereka inginkan dalam permainan, perjalanan, hiburan dan banyak lagi.So, Untuk korang yang sukakan kebebasan memilih, Yoodo semestinya Line Telco pilihan terbaik !

Add On - Pilihan terbaik untuk Gamers! 



Untuk memberikan kemudahan dan akses yang lebih baik untuk penggunanya, Yoodo mempunyai satu siri Add-On - pek data khusus di mana pengguna boleh membeli data untuk app tertentu yang tidak akan menjejaskan pelan data mudah alih sedia ada mereka. Untuk semua gamers, Yoodo juga mempunyai rangkaian alat tambah khusus permainan mudah alih yang termasuk:

Gaming Related Add Ons
• PUBG Mudah Alih (Percuma) 
• Mobile Legends: Bang Bang (RM3 sebulan) 
• Arena of Valor ( RM3 untuk 20GB sebulan) 
• Call of Duty: Mobile (RM3 untuk 20GB sebulan)
• Pokémon UNITE (RM1 untuk masa terhad sahaja)

Yoodo -  Kombinasi Pelan Mudah Alih Terbanyak


Pada bulan Jun, Yoodo telah diiktiraf oleh Malaysian Book of Records sebagai syarikat telekomunikasi dengan Kombinasi Pelan Mudah Alih Terbanyak dengan hampir 32 bilion kombinasi

Pencapaian 

PENCAPAIAN ESPORTS YOODO

  •  Menjadi Telco Digital Rasmi pertama untuk Kejohanan Nasional PUBG MOBILE (PMNC) 2018 
  • Menaja PMNC 2018, pasukan dinamakan semula sebagai Yoodo Gank
  • Award-winning brand for their efforts in esports – Excellence in Esports/Sports Marketing at the 2022 Marketing Excellence Award
  • Continued expanding into other games such as MLBB, CODM, Wildrift
  • Pasukan Terkini – Yoodo Alliance and Yoodo RSG MLBB
  • Menganjurkan pelbagai kejohanan grassroots tournaments seperti, PMCC, RoG x Yoodo MLBB
  • Amateur League
  • Menyokong pelbagai kejohanan profesional termasuk PMPL MY/SG/PH, MPL, MSC dan M3
  • Bekerjasama dengan The Pokémon Company for the Pokémon UNITE Malaysia Open 2022

Kronologi Penglibatan Yoodo dalam ESport 




Pada 2018, Yoodo menceburkan diri ke kancah esports dengan menjadi Telco Digital Rasmi untuk Kejohanan Kebangsaan Mudah Alih PUBG (PMNC) 2018. Mereka juga menaja pertama mereka pasukan esports – dan pemenang PMNC 2018 – yang kemudiannya menjadi pasukan PUBG Mobile kegemaran Malaysia: Yoodo Gank!

Pada 2019, Yoodo meneruskan rentak mereka dengan PMNC, menandatangani untuk menjadi Telco Digital Rasmi untuk PMNC 2019 juga. Pada tahun ini, Yoodo mengambil komitmen mereka kepada komuniti e-sukan selangkah lebih jauh dengan melancarkan Kejohanan Kampus Mudah Alih PUBG (PMCC) 2019 di Malaysia, yang menarik ribuan pemain peringkat kolej untuk bersaing dalam medan perang maya! Yoodo juga berusaha untuk menyediakan lebih banyak hiburan esport kepada PUBG Mobile dengan siri Beat The Champs. Peminat dapat mendaftar dan bersaing dengan satu-satunya Yoodo Gank dalam kejohanan itu.

 Pada tahun 2020, untuk memastikan peminat  sukan dan games di Malaysia terhibur dan mendapat maklumat terkini dengan berita terkini, Yoodo melancarkan platform khas khusus untuk semua perkara sukan pada tahun 2020.

 Dengan hampir 100,000 pengikut di Facebook, Yoodo Esports memberikan peminat segala-galanya daripada hiburan kepada berita dan pengumuman semasa dalam dunia esukan. 
Yoodo meluaskan kehadirannya ke permainan mudah alih lain pada tahun 2020, bermula dengan perkongsian dengan ESL Malaysia untuk menaja Kejuaraan ESL Call of Duty: Mobile (CODM)

Target Segment ESport 

Ketika Pandemik berlaku di Malaysia, Yoodo terus membawa permainan kepada peminat sukan dengan Piala Yoodo StayAtHome. Pengguna perlu bersaing dalam empat kejohanan berbeza: Call of Duty: Mudah Alih, PUBG Mobile, Honor of Kings dan Mobile Legends: Bang Bang untuk jumlah hadiah berjumlah RM 6,600. 

Yoodo juga menganjurkan PMCC 2020 secara maya, yang menawarkan peluang kepada pelajar peringkat kolej untuk bertarung untuk mendapatkan hadiah bernilai RM60,000. Pada tahun 2020, Yoodo juga meneruskan penerokaan mereka ke dunia Mobile Legends: Bang Bang dengan menjadi Telco Digital Rasmi untuk MPL Musim 5. 

Pada 2020 Yoodo  juga bekerjasama dengan Media Prima untuk menganjurkan Kejohanan E-sukan Kampus (KEK) yang menampilkan Mobile Legends: Bang Bang dan Call of Duty: Mobile untuk kumpulan hadiah gabungan RM 150,000.

Pada tahun yang sama  juga menyaksikan penyertaan pertama Yoodo ke dalam permainan pertarungan dengan pelancaran Yoodo FV Major 2020 – kejohanan peringkat kebangsaan yang menampilkan permainan pertarungan kompetitif popular, Street Fighter V dan Tekken 7. Yoodo terus menceburi dunia permainan pertarungan kompetitif dengan menaja dua pasukan esport baharu pada tahun 2020: Yoodo FV Tekken 7, dan Yoodo FV Street Fighter V.

Yoodo - Moonton Partnership

Yoodo bekerjasama dengan Moonton untuk menghidupkan kembali Musim 5 dan Musim 6 Liga Profesional Mobile Legends: Bang Bang (MLBB) yang menarik untuk Malaysia dan Singapura (MPL MY/SG S6). 

Yoodo sedang meningkatkan komitmennya dalam MLBB dengan perkongsian meluas dengan Moonton. Perkongsian itu menyaksikan Yoodo membawa aksi MLBB yang menarik kepada lebih ramai pemain dengan menaja empat kejohanan utama

MPL Season 7
  • Qualifiers: 5 February – 7 February 2021
  • Regular season: 12 March – 18 April 2021
  • Playoffs: 30 April – 2 May 2021
MSC/MPL Invitational
  • June – July 2021
MPL Season 8
  • Qualifiers: 16 July – 18 July 2021
  • Regular season: 20 August – 3 October 2021
  • Playoffs: 15 October – 17 October 2021
M3 2021
  • November – December 2021

Yoodo - Alliance Partnership




Yodoo memfokuskan untuk menguasai senario esport dengan perkongsian yang ketara, Yoodo bekerjasama dengan organisasi esports Sweden Alliance untuk pembentukan pasukan Yoodo Alliance.

 Perkongsian itu akan menyaksikan kedua-dua organisasi bekerjasama untuk mendedahkan pasukan baharu untuk PUBG Mobile. Pasukan itu muncul sebagai pemenang dalam Kejohanan PUBG Mobile Malaysia pada 2021, dan layak ke Kejohanan SEA PMPL. Pasukan itu juga mendapat tempat ketiga dalam Pusingan Akhir Musim Gugur PMPL 2022 MY/SG/PH, dan layak ke PMPL SEA 2022. 
Yoodo juga menganjurkan pesta tontonan untuk PMGC sebagai sokongan kepada pasukan itu pada 2022. 

Yoodo Red Giants



 Yoodo bekerjasama dengan Selangor FC untuk melancarkan Yoodo Red Giants sebagai skuad Mobile Legends: Bang Bang untuk bersaing dalam Liga Profesional Malaysia (MFL) 2023

 Pada Mac 2023, Yoodo menjadi rakan telekomunikasi rasmi Pokémon UNITE Asia Champions League 2023 yang pertama.

Target Segment - Active Sports

Yoodo telah menyokong Liga Futsal Perdana Malaysia (MPFL) sejak 2019, sebagai Telco Digital Rasmi Liga. Malangnya disebabkan wabak itu, musim 2021 terpaksa ditangguhkan untuk memastikan keselamatan semua orang yang terlibat.


Target Segment - Music & Entertainment

2019
  •  Yoodo juga merupakan penyokong kuat komuniti muzik dan hiburan di Malaysia.
  •  Pada 2019, Yoodo memulakan Yoodo Presents/Community: konsert istimewa yang menampilkan kumpulan indie tempatan seperti Sevencollar T-Shirt, Modescape, Battle Bloom, A.Ron, An Honest Mistake dan Nadhira. 
  • Yoodo juga membawakan peminat punkrock Malaysia satu hidangan istimewa dengan Yoodo x The Bee Presents: Punkrock Picnic. Acara khas satu malam sahaja ini menghimpunkan legenda Malaysia One Buck Short dan Bunkface untuk konsert yang benar-benar hebat. 

2020
  • Pada tahun 2020, Yoodo menyokong rakyat Malaysia yang tinggal di rumah kerana perintah berkurung dengan #StayAtHomeParty khas. 
  • Pengguna perlu menonton 4 bakat istimewa Malaysia dalam segmen makanan, esport, kecergasan dan muzik menghiburkan mereka melalui strim langsung, terus ke skrin telefon mereka!
  •  Yoodo meneruskan rentak mereka dengan menganjurkan Malam Kuiz Yoodo maya. 
  • Pengguna mengambil bahagian dalam kuiz maya ini dan memenangi hadiah termasuk barangan eksklusif Yoodo! Yoodo seterusnya melakukan peranan mereka untuk menggalakkan orang ramai untuk tinggal di rumah, melancarkan lagu dan video muzik #JanganKeluar, yang dilakukan dengan kerjasama Universal Music. 

2021
  • Yoodo melancarkan kerjasama khas dengan stesen radio Malaysia, Rakita untuk Carta Indie Kita
  •  Kerjasama ini membolehkan pengguna mengundi lagu indie Malaysia kegemaran mereka yang kemudiannya disiarkan pada malam Jumaat semasa segmen #MalamRakita stesen itu

 2023
  • Yoodo menjadi penaja festival Muzik NMF yang diadakan di Pulau Pinang yang menawarkan Tunggangan Belon Udara Panas secara percuma untuk pengunjung parti telah dihidangkan dengan pengalaman yang tidak dapat dilupakan oleh Yoodo,
  •  penaja syarikat telekomunikasi rasmi City ROARS! Festival di Kuala Lumpur pada 29 dan 30 April 2023 di KLPAC dan Zepp KL.

Target Segment - Kpop


2019 - 2023
  •  Yoodo juga terjun ke dunia KPop yang rancak pada 2019! Dengan kerjasama dengan personaliti tempatan dan peminat Kpop Hani Fadzil, mereka menghasilkan video imbasan mingguan semua yang berkaitan dengan K, bertajuk siri Hallyoodo Hallyoodo Yoodo ditambah lagi dengan hadiah konsert maya khas Kpop. 
  • Pada 2019, Yoodo memberikan tiket maya untuk Monsta X serta (G)I-dle! Yoodo juga menyokong ramai peminat BTS yang bersemangat di Malaysia dengan tayangan khas filem Break The Silence kumpulan Kpop popular.
  • Pada tahun 2021, Yoodo memutuskan untuk terlibat dengan peminat Kpop secara langsung!
  •  Tahun ini Yoodo menganjurkan peraduan di media sosial, seperti Lightstick Wars dan BLINK Together With Yoodo, di mana peminat Kpop perlu mengundi dan memenangi hadiah istimewa.
  • Tahun 2022 Yoodo Belanja – Tiket konsert (G)I-DLE Jualan tiket konsert istimewa (G)I-DLE secara eksklusif untuk Yoodoers di bawah payung Yoodo Belanja.
  •  Konsert Jelajah Dunia 'Just Me' yang habis dijual, yang diadakan pada 9 September di Zepp Kuala Lumpur, menyaksikan ribuan Neverlands (sebagaimana panggilan peminatnya) menyaksikan kumpulan gadis K-Pop itu secara langsung buat kali pertama di Malaysia .

Community & Company Growth




  2018-2023
  •  Yoodo berbangga dengan ahli komuniti mereka, digelar Yoodoers, dan mereka berusaha untuk meraikan komuniti mereka setiap tahun!
  •  Daripada acara di lapangan di mana pengguna menerima tiket wayang percuma, kepada acara maya pada 2021, Yoodo sentiasa berusaha keras untuk menyokong dan memberi ganjaran kepada komuniti pengguna setia mereka.
  •  Kempen Ajak, Ajak, Menang 2022 
  • Ajak, Ajak, Menang ialah kempen rujukan yang memberi peluang kepada pengguna Yoodo untuk memenangi hadiah yang menakjubkan - semakin banyak mereka merujuk, semakin tinggi peluang untuk memenangi lawatan ke Seoul, Bangkok, atau glamping di Malaysia dan lagi
  •  Yoodo x Majority Collab 
  • Yoodo bekerjasama dengan portal berita Bahasa Malaysia Star Media Group, Majoriti, untuk membawakan kepada pengguna berita terkini dan paling menarik semasa dalam perjalanan. Perkongsian baharu itu akan menyaksikan jenama telekomunikasi Celcom, Yoodo, turut memberi ganjaran kepada pelanggan kedua-dua jenama dengan tawaran yang menarik. 

  • Kempen Yoodo Roda Riang Raya 2023
  • Kempen Yoodo Riang Raya yang berakhir pada 31 Mei 2023 memberi peluang kepada pengguna untuk memenangi hadiah terjamin 100% seperti baucar beli-belah dari Lazada, Starbucks dan foodpanda, data Yoodo percuma, langganan portal berita, staycation, glamping trip dan banyak lagi. lebih dengan setiap putaran Setiap putaran melayakkan mereka untuk menyertai cabutan bertuah hadiah utama, meningkatkan peluang mereka memenangi hadiah utama yang terdiri daripada beberapa unit iPhone 14, Samsung Galaxy M23 5G dan PlayStation 5
Yoodo bermula dengan bilangan pekerja yang lebih kecil iaitu 30 orang, dan hari ini, mereka menempatkan lebih daripada 60 pekerja secara keseluruhan.

Kesimpulan 

Lepas mengenali Yoodo lebih dekat dan pelbagai kelebihan dan manfaat kepada pengguna Yoodo, especially kaki gamers, memang wajib dapatkan Yoodo! 
  • FREEDOM to choose the amount of DATA, VOICE MINS, SMS based on individual needs
  • The only telco with CUSTOMISABLE UNLIMITED plan
  • ADD-ON data packets to suit your lifestyle
  • Renew your mobile data plans ANYTIME
  • NO CONTRACTS

Jom Dapatkan Yoodo Hari Ini Juga!

Website : https://www.yoodo.com.my/
Facebook : https://www.facebook.com/yoodoMY
Instagram : https://www.instagram.com/yoodomy/



Post a Comment

0 Comments