Shopping di Tokopedia Indonesia Dan Shipping Ke Malaysia Kini Lebih Mudah!


Shopping di Tokopedia Indonesia Dan Shipping Ke Malaysia Kini Lebih Mudah!  |
Hye semua! Selamat tahun baru 2023. Awal tahun baru ni adalah waktu terbaik nak shopping baju baru kan? Hari tu huda ada ternampak status kawan di sosial media shopping baju batik cantiuk-cantik dari  Tokopedia. Apa lagi, huda pun terus check sendiri website Tokopedia dan plan nak shopping baju batik , boleh OOTD new year getaway dengan baju baru dan attend wedding saudara mara dengan baju batik Indonesia yang cantik dan unik. 

Shopping di Tokopedia Indonesia Dan Shipping Ke Malaysia Kini Lebih Mudah!

Tokopedia adalah portal website shopping nombor 1 Indonesia. Di anggarkan 140 juta pelawat dalam 1 jangka 1 bulan dan Mempunyai sale paling tinggi serta mendapat score 99% customer satisfaction. Huda sendiri nak shopping di Tokopedia. Walau orang kata susah nak shopping dari negara jiran ni sebab masalah shipping. Tapi huda dah jumpa penyelesaian terbaik! Huda share dengan korang semua yer! 
Baju blouse ni cantik kan? Ada macam-macam colour dan baca review semua puas hati dengan kualiti kain dan selesa pakai. 


Huda just fall in love dengan warna dan design baju batik ni. I want it!!! 

Okay, details order huda di Tokopedia dah ada, jadi huda terus ke next step untuk dapatkan baju huda yang ingin melalui website Tokopedia dengan perhidmatan dari https://tolongbeli.com.my/

TolongBeli.Com.My juga digelar Tokopedia Malaysia, Shopee Malaysia dan Bukalapak Malaysia.

Bagaimana Untuk Shopping Di Tokopedia dan Shipping ke Malaysia ? 


1) Whatsapp Details 



Korang boleh wasap dan berikan Nama, Alamat lengkap(negeri alamat penerima), dan no telefon. Dan nyatakan Barang apa yang nak di beli contoh, kosmetik/parts/elektronik dan sebagainya. 


2) Maklumat Packaging


Pelangan akan diminta untuk berikan link barang yang ingin di beli. Berikan serba sedikit maklumat size packaging (panjang , Tinggi, Lebar dan Berat) untuk membantu buat anggaran awal kos pos anda


3) Kiraan & Pembayaran Kos Awal Pos

Setelah link barang dan info telah diberikan , kiraan harga barang dan juga anggaran awal kos pos akan ditentukan. setelah di persetujui anda diminta untuk buat bayaran. Bayaran di buat dalam nilai Ringgit Malaysia ( RM ) 

4) Buat Pembelian 


                                   
Kemudian pihak TologBeli.Com.My akan buat pembelian. Di ingatkan mungkin seller anda tidak meneruskan order, antara sebabnya seller anda tiada stok. kami akan maklumkan anda sama ada nak cari barang lain atau sebaliknya

5) Sampai di Warehouse Indonesia Dan Ready To Ship

Setelah barang anda sampai di warehouse Indonesia , Barang akan di akan ukur dan timbang semula jika ada penambahan kos pos anda perlu tambah. Jika tiada apa-apa perubahan akan teruskan pos dan berikan tracking.

6) Tunggu Barang Sampai!

Setelah dapat tracking anda boleh check secara berkala. Tunggu barang anda sampai Inshaallah jika tiada kelewatan dari pihak kastam, item akan cepat sampai pada anda. Yeah anda berjaya shopping dari Indonesia!



  • Servis perkhidmatan dari TolongBeli.Com.My ini meliputi Malaysia, Singapura dan juga Brunei. Postage Udara cover dari Indonesia ke Semenanjung Malaysia(West Malaysia) dan Sabah Sarawak(East Malaysia), Singapura dan Brunei.
  • Shipment Laut hanya cover untuk Semenanjung Malaysia(west Malaysia) dan Sabah Sarawak kawasan ibu kota sahaja untuk kawasan pendalaman akan ada kos tambahan so disarankan ambil di warehouse sahaja.

Trusted ke? 
korang boleh tengok testimoni di sini.

So korang yang planning nak shopping barang dari Indonesia di melalui apps Tokopedia, Bukalapak, Shopee Indonesia jangan ragu-ragu untuk dapatkan servis dari TolongBeli.Com.My. Happy Shopping!

Post a Comment

3 Comments

just discover this site from somewhere. great sharing latest news and info. i will recommend this site to my friends out there.


more info on kereta sewa kota kinabalu?
visit us https://www.keretasewashahalam.com.my/kereta-sewa-kota-kinabalu/
Nadia Johari said…
Lama dah kan Tokopedia ni. Rasa pernah dengar. Senang nak beli barang di Indonesia
Lyana Ishak said…
Baru tau pasai Tokopedia . Not bad eh barang² dia .