SLAÉ Cosmetics- Make Up Cepat 5 minit dah cantik!


SLAÉ Cosmetics- Make Up Cepat 5 minit dah cantik! |
Make up dan wanita macam isi dan kuku kan? haish, tak boleh nak keluar rumah dengan naked face. Nak keluar ruamh haruslah dengan wajah yang perfect barulah confident, betul tak? Namun lepas jadi mama, masa nak bersiap dan make up tu limited jer. Alhamdulillah, huda dah jumpa make up yang mudah, dan cepat. 5 minit bersiap pun cukup tau! dan yang paling penting ianya mesra wuduk. 

SLAÉ Cosmetics- Make Up Cepat 5 minit dah cantik! 



Tentang SLAÉ Cosmetics.


Menyesal tau lambat tahu dan guna make up brand SLAÉ ni sebab memang best sangat. Untuk korang masih belum kenal lagi , jom huda kongsi sikit latar belakang produk komestik homegrown make up yang di asaskan oleh Datin Dr. Nik Sarina Hashim, seorang bekas lawyer, magistrate dan Deputy Public Prosecutor with the Attorney General’s Chambers. Wah bukan calang-calang orang yer founder SLAÉ Cosmetics ni.. 



  • SLAÉ menawarkan produk solekan untuk wajah, bibir dan mata yang menggabungkan kebaikan bahan semula jadi melalui Teknologi Ultra-Colour-Natural untuk memberikan warna berpigmen yang kaya dengan keamatan dan ketahanan yang tinggi.
  • SLAÉ memberikan anda penyelesaian solekan yang bergaya & bertenaga dengan formulasi Care4You yang BEBAS daripada Paraben, Alkohol, Minyak Mineral dan Pewangi.
  • SLAÉ direka untuk memenuhi keperluan anda untuk penyelesaian solekan cepat yang memberi inspirasi dan memelihara kulit dari bahan berbahaya. 
Jom huda kongsikan produk-produk  SLAÉ Cosmetics yang huda gunakan untuk everyday make up. Walau sibuk uruskan anak-anak sekolah, kerja dan hal rumah tangga, masih sempat nak tampil cantik dan berkeyakinan! 



1) Bare & Boujee Cushion Foundation

Bare & Boujee Cushion Foundation adalah favourite produk huda, no wonder ianya hot selling SLAÉ Cosmetics kerana ia mengandungi SPF 50 ! So selain berfungsi sebagai foundation ianya juga dapat melindungi kulit dari sinaran UV matahari yang bahaya.

la sangat sesuai untuk menutup cela pada wajah dan dapat mencerahkan kulit wajah.  Cushion foundation ini juga dapat tahan sehingga 12 jam dan ia sesuai untuk kulit normal kulit berminyak.

 Lepas guna memang fall in love sangat, dah la mudah blend dengan kulit. Mudah guna foundation jenis cushion macam ni, serius jimat masa, sebab mudah nak sapu dan blend dengan kulit muka, berbanding foundation dalam  tube or botol tu.. 


 Terdapat 3 shades warna iaitu Light Beige, Natural Beige & Coco Beige. Huda gunakan Light Beige, warna tona kulit nampak lebih cerah kan? warna kulit pun nampak lebih sekata dan smooth. Dengan harga RM68.90 ianya satu perlaburan yang sangat berbaloi untuk tampil cantik bebas cela. 


2) Bare & Boujee Compact Powder



Bare & Boujee Compact Powder huda guna selepas foundation , ia sangat bagus untuk memberi effect matte , so atasi kulit berminyak. Kesannya tahan lama untuk mengekalkan kulit matte dan kurang berminyak selepas bekerja berjam-jam dan ianya juga mengandungi SPF20 untuk perlindungan kulit. 
Memang best Bare & Boujee Compact Powder ni, tekstur ringan, dan menutup cela dengan mudah dan cepat. So jimat masa kan tak payah nak touch up banyak kali! 

3) Feline Eyebrow Liner : Brown


Feline Eyebrow Liner adalah eyebrow yang  sangat pratikal untuk di gunakan dan berikan effect natural eyebrow. Ia  sangat mudah untuk dilukis pada kening dengan berus microblading yang licin serta sikat ultra halus. Sekali guna dah cantik terus eyebrow, kira macam effortless gitu. See, dapat jimat masa lagi dalam proses make up! I like! 


4) Feline Liquid Eyeliner 


Lepas make up eye brow, kita lukis eyeliner pula dengan Feline Liquid Eyeliner . Best guna ni, sebab tip yang tajam, warna hitam pigmented. Memang jimat masa bila guna eyeliner ni. 

5) Feline Triple Threat Mascara – Black


The all time favourite dan one of hot selling too.  Feline Triple Threat Mascara – Black senang nak apply dan akan buat bulu mata nampak lebih tebal dan panjang. make up artist suka pakai mascara ni untuk bulu mata bawah sebab dia mencengkam setiap bulu mata dengan sangat baik. Warna mascara yang hitam pigmented dan nampakkan bulu mata lebih lebat dan cantik. Mudah sangat nak guna. 
.

6) SummerKiss Liquid Matte (Sun Tanned, Tropical Pink)



SummerKiss Liquid Matte ni ada   6 warna iaitu Sandy Beach, Suntanned, Strawberry Colada, Tropical Pink, Sea Coral dan Hot Babe. Huda pilih dua warna yang serasi dengan huda yang suka nude make-up jer. tak suka yang vibrant color sangar.  Harga liquid matte ini hanya RM 33.90 sebatang tau, murah kan? Huda boleh gunakan di bibir, di jadikan eyeshadow dan juga blusher. Untuk masalah mata panda, boleh juga gunakan ni sebagai color corrector. Huda memang manfaatkan sebatang liquid matte ni dengan 3 fungsi. So dapat jimat masa dan juga bahan make up yang kena beli. 

7) Bloom This Way Powder Matte (Sakura Blossom) 


Bloom This Way Powder Matte ( Sakura Blossom) ini special tau, sebab lipstick ni ada direka dengan Teknologi Ultra colour Natural yang dirumus khas dengan minyak alpukat dan minyak biji delima untuk melembapkan bibir dengan warna yang menarik serta mencantikkan bibir. Tekstur berkrim dan licin mudah disapu pada bibir dan kemasan ultra matte serta selesa sepanjang hari.

Terdapat 6 warna iaitu Classy Camelia, Dusty Peony, Coral Daisy, Sakura Blossom, Pink Tulip dan Rosy Red.  RM29.90 setiap satu. Huda pilih Sakura Blossom. Sweet kan warna sakura blossom ni. 

Bloom This Way Powder Matte (Sakura Blossom) berfungsi untuk menutup bibir yang gelap. Berpigmen, jadi walaupun dipindah semasa makan dan minum, warnanya masih kekal di bibir. Best kan? 

Apa Kata Huda Lepas Guna SLAÉ Cosmetics? 

Okay, huda summarizekan yer.. Lepas guna satu persatu produk SLAÉ Cosmetics , memang sangat puas hati sebab :- 
  • Make up dengan warna Pigmented tapi easily to remove, so its MESRA WUDUK
  • Tiada bahan kimia berbahaya, tiada paraben, tiada alkohol, tiada wangian, ada jaminan care4u, diperbuat dari bahan2 semulajadi
  • Tahan lama, sesuai untuk wanita bekerjaya dan sibuk mencari rezeki 9-6pm

    Overall, huda memang rekemen korang beli SLAÉ Cosmetic sebab ianya local brand yang komited  to empower working women and busy women dan 100% natural and cruelty free!

Macamana nak dapatkan SLAÉ Cosmetics?

Korang boleh beli pautan berikut dan jangan lupa masukkan kod diskaun tau! 

[Coupon Code for 10% OFF : Huda]
[First Time Purchase, will get extra 15%!]

[Coupon Code for 10% OFF :  SLAEHuda]


Untuk kenali SLAE Cosmetics lebih lanjut, boleh layari, follow, like dan join SOCIAL MEDIA SLAE di :

Instagram
📲 https://www.instagram.com/slae_hq/

Facebook
📲 https://www.facebook.com/slae.hq

TikTok
📲 https://www.tiktok.com/slae_hq

Telegram

Nak bercakap dengan BEAUTY CONSULTANT SLAE untuk bantu pilih warna-warna yang sesuai dengan TEKSTUR DAN WARNA KULIT anda, boleh terus klik di sini untuk Whatsapp team SLAE : http://wasap.my/60192225712/SLAECosmetics



Post a Comment

1 Comments

Shahada Fauzi said…
Wahhh.. Produk tempatan rupanya. Terbaiklah. Macam produk International