Majlis Berbuka Puasa Bersama Yayasan Anak-Anak Yatim/Piatu Islam di Ancasa Residences Port Dickson




Majlis Berbuka Puasa Bersama Yayasan Anak-Anak YatimPiatu Islam di Ancasa Residences Port Dickson |  Pada 15 April 2022 bersamaan 13 Ramadan 1443H telah berlangsung Majlis Berbuka Puasa Bersama Yayasan Anak-Anak Yatim Piatu Islam Port Dickson di Ancasa Residences Port Dickson. Memandangkan bulan Ramadan adalah masa untuk mengambil berat dan memberi, kira-kira tiga puluh lima kanak-kanak kurang bernasib baik dari Yayasan Anak-Anak Yatim Piatu Islam Daerah Port Dickson telah dijemput untuk berbuka puasa di Ancasa Residences Port Dickson.



Turut hadir meraikan majlis ini ialah Encik Azrudyn Rashid, Naib Presiden Eksekutif/ Ketua Pegawai Operasi Kumpulan Pengurusan Aset Kumpulan, UDA Holdings Berhad, Encik Shah Azam Khan, Naib Presiden Kanan, Ketua Hospitaliti, Ancasa Hotels & Resorts, Encik Baharin. Baharuddin, Pengurus Besar Ancasa Residences Port Dickson dan Encik Mohd Rajib, Pengurus Operasi Ancasa Residences Port Dickson.





Diiringi oleh sepuluh penjaga mereka, kanak-kanak dijamu dengan pelbagai hidangan kegemaran Bufet Ramadan Warna Warni Buka Puasa tradisional dan lazat termasuk pencuci mulut yang menyelerakan yang disediakan oleh Chef Eksekutif Yohanis dan pasukan kulinarinya


Kemuncak acara di atas pentas ialah penyampaian Duit Raya sebanyak RM50 dan Baju Melayu bernilai RM250 bagi setiap kanak-kanak oleh Encik Azrudyn, Encik Shah dan Encik Baharin. 



Penjaga anak-anak yatim/piatu yang hadir turut menerima cenderamata dari pihak hotel. 


Encik Baharin. Baharuddin, Pengurus Besar Ancasa Residences Port Dickson berkata :-



Ancasa Residences Port Dickson percaya dalam menjaga komuniti di mana kakitangan kami hidup dan bekerja. Usaha tanggungjawab sosial korporat kami adalah selaras dengan objektif Ancasa Hotels and Resorts iaitu menjaga kebajikan golongan yang kurang bernasib baik juga. untuk menawarkan mereka bantuan dalam apa jua cara yang kita boleh. Moga anak-anak yang berbuka puasa bersama kita hari ini sentiasa diberi rezeki (rezeki). Kita hendaklah sentiasa mengingati mereka yang kurang bernasib baik terutamanya pada bulan Ramadhan yang mulia. Sambil duduk berbuka, kami berkongsi kegembiraan menikmati makan-makan kita dengan anak-anak ni”, 

Acara diakhiri dengan wajah riang dan senyuman anak-anak kerana mereka mempunyai Baju Melayu baharu untuk dipakai pada sambutan Hari Raya akan datang.



Tanggungjawab Sosial Korporat Ancasa Hotels & Resorts Hotel Ancasa Kuala Lumpur, Ancasa Residences Port Dickson, Ancasa Royale Pekan dan Kuala Trengganu Golf Resort percaya bahawa menjadi tanggungjawab sosial mereka untuk mengambil peranan aktif dalam komuniti di mana hotel-hotel tersebut berada. Mereka melibatkan kakitangan dan rakan kongsi komuniti mereka dalam menentukan cara sumber, bakat dan kemahiran mereka dapat memenuhi keperluan tempatan dengan sebaiknya. Mereka mematuhi prinsip mereka untuk beroperasi dengan integriti, semangat dan penghormatan. Mereka menghormati dan peka terhadap kepentingan kaum yang berbeza, dengan mengambil kira kepelbagaian budaya, tradisi dan pembangunan masa depan mereka. Sebagai sebuah perniagaan hotel yang berjaya dan progresif, mereka berusaha untuk menjadi pengurus terkemuka dengan menjaga pekerja dan pelanggan mereka, berinteraksi dan menyokong pelbagai komuniti dan mengamalkan sikap bertanggungjawab. Semasa musim perayaan, Ancasa Hotels and Resorts dekat dengan hati kanak-kanak dan kerap menganjurkan aktiviti untuk kanak-kanak kurang bernasib baik.

Terima kasih AnCasa Residences Port Dickson menjemput kami blogger #KelabBloggerBenAshaari untuk turut sama memeriahkan majlis semalam. 

Dari kiri , Julia Johari, Sue Izza, Qaseh Dalia, Huda Halid, Ms Bobby ( PR AnCasa Hotel & Resort) Encik Baharin. Baharuddin (Pengurus Besar Ancasa Residences Port Dickson) dan Abe 


Post a Comment

1 Comments

Semut Senyum said…
Seronoknya dpt bersama anak2 ni.