Hidup Tanpa Media Sosial, Seronok Rupanya!




Hidup Tanpa Media Sosial, Seronok Rupanya! |  Entah kenapa, mood nak bersendiri dan tidak mahu scroll media social termasuk facebook dan Instagram seperti biasa. Rasa muak dan bosan barangkali. I need a rest. Penat kejar ‘duit’ . Yup, sebagai blogger huda memang terikat dengan posting promosi produk atau servis klien di media social, ianya berbayar.. Dan lepas posting, mesti akan scroll wall fb atau ig tengok posting orang lain. Kadangkala berjam-jam membazir di media social.

Hidup Tanpa Media Sosial, Seronok Rupanya!


Dan huda decide, nak off dari setiap hari tengok media social. Tak nak update apa2, tak nak promote apa2, tak nak tahu apa2 pasal orang lain. Fokus pada diri sendiri. Masa yang dulu di bazirkan di media social,huda habiskan dengan membaca buku.




Yup, I feel good, refresh and somehow feel amazing. What a great choice I made… Alhamdulillah.

Berbeza dengan blogging, ia ibarat digital diari yang huda bebas menulis.
Task review di blog pun huda stop sekejap amik.

Nak penuhkan blog post mengenai personal berbanding sebelum ni penuh dengan blog posting klien semata.

Seminggu ini ibarat huda tekan butang pause dalam hidup. Menikmati hidup dengan tenang-tenang sahaja, bebas pengharapan pada manusia yang sementara serta “duduk” sebentar dari mengejar dunia..

Honestly, huda rasa sangat-sangat seronok hidup tanpa media social. Rasanya lepas ni tengok media social hanya untuk posting job. Lepas tu cepat2 letak phone dan grab buku untuk baca. Itu jauh lebih bermanfaat. Hati lebih terjaga, mata lebih terperlihara… Alhamdulillah. Semuanya ilham datang dari Allah…


1 comment:

  1. Halo semuanya, nama saya Indrias Priastuti seorang wanita dari indonesia, dan saya bekerja dengan negara berkembang biak, dan kami telah mendengar dan juga dari perusahaan pinjaman, saya ingin segera menggunakan media ini untuk seluruh indonesia untuk mencari pinjaman internet Sangat hati-hati - Berhati-hatilah agar tidak jatuh ke tangan scammers dan penipu, ada banyak kreditur kredit palsu di sini di internet dan beberapa dalam upaya asli dan nyata,

    Saya ingin memberikan kesaksian saya tentang bagaimana ALLAH membimbing saya ke pemberi pinjaman nyata dan dana pinjaman nyata telah mengubah hidup saya dari rumput menjadi Anugerah, setelah saya tertipu oleh beberapa kreditur kredit di internet, saya kehilangan banyak uang untuk biaya pendaftaran . . , Garansi, pajak, dan setelah pembayaran saya masih belum mendapatkan pinjaman saya.

    Setelah berbulan-bulan di internet dan jumlah uang yang dihabiskan tanpa mendapatkan pinjaman dari perusahaan mereka, maka saya menjadi sangat putus asa untuk mendapatkan pinjaman dari kreditur kredit asli online yang tidak akan menambah rasa sakit saya jadi saya memutuskan untuk menghubungi teman saya yang baru saja mendapatkannya. Pinjaman online, kami meresmikan kami tentang masalah ini dan dia menceritakan kisah seorang wanita bernama Mrs ELINA JOHNSON yang merupakan CEO ELINA JOHNSON GLOBAL LOAN.

    Maka saya dan suami mengajukan aplikasi untuk jumlah pinjaman (Rp 1.000.000.000) dengan tingkat bunga rendah 2%, tidak menjaga usia saya, karena saya mengatakan apa yang saya ingin membangun bisnis saya dan pinjaman saya telah disetujui dengan mudah. Tidak ada stres dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit dan dalam waktu kurang dari sehari setelah sertifikat yang saya setorkan ke bank dan impian saya masuk. Jadi saya ingin saran yang memerlukan panggilan cepat sekarang atau email di elinajohnson22@gmail.com

    Tidak hanya sampai di situ, sang ibu memastikan tim ahlinya membantu Anda dalam berinvestasi sehingga Anda tidak akan pernah bangkrut lagi dalam hidup Anda.

    Dia adalah wanita yang sangat baik dan dia tidak tahu saya melakukan ini. Saya berdoa semoga ALLAH memberkati dia untuk hal-hal baik yang telah dia lakukan dalam hidup saya. Anda juga bisa menghubungi saya di indriaspriastuti2@gmail.com nice day info lebih lanjut..

    ReplyDelete