Aqiqah Anak Lelaki Online – Lebih Mudah dan Murah




Aqiqah Anak Lelaki Online – Lebih Mudah dan Murah| Alhamdulillah, rezeki perkahwinan huda dan suami, Allah anugerahkan 2 orang anak lelaki. Aqiqah anak lelaki dua kali ganda kosnya berbanding anak perempuan. Di awal perkahwinan , kami memang akui ekonomi masih belum stabil dan rezeki bunting pelamin di saat kami berdua masih sambung belajar. Maka kesukaran kami untuk mencari tempat aqiqah yang terbaik dengan ambil kira kos dan juga lokasi yang sesuai. Maka pastinya aqiqah online adalah pilihan terbaik!

Aqiqah Anak Lelaki Online – Lebih Mudah dan Murah

anak lelaki pertama kami tika berusia 1 hari. Anugerah terindah



Riwayat Aisyah yang bermaksud:

“Rasullulah SAW memerintahkan kepada kami supaya menyembelih aqiqah untuk anak lelaki dengan dua ekor kambing dan untuk perempuan seekor.”

Dari hadis di atas , anak lelaki afdal nya di laksanakan dan disempurnakan aqiqahnya dengan jumlah dua ekor kambing.

Namun kosnya agak mahal memang boleh buat parent garu kepala kan? Tambahan pula zaman sekarang, kekangan masa untuk mencari kambing , buat kenduri lepas tu... Lagi pun agak susah juga, dengan rumah yang tiada tempat maklumlah trend duduk rumah tinggi-tinggi atas langit ( apartment dan kondominium ) di bandaraya.

“Bayi itu tertebus dengan aqiqahnya. Penyembelihan aqiqah dilakukan pada hari yang ketujuh selepas kelahirannya, dalam masa yang sama diberikan nama dan dicukur rambutnya”.
Riwayat Abu Daud


Menurut hadis di atas, adalah di sunatkan melaksanakan aqiqah anak pada hari ke tujuh selepas kelahiran. Namun komplikasi selepas kelahiran seperti ibu dan bayi yang terpaksa berada di ward kerana masalah jaundice. Ini menjadi faktor kesukaran untuk melaksanakan aqiqah dengan urusan di hospital yang masih belum selesai.


Pilihan Terbaik – Laksana Aqiqah Anak Lelaki Online dengan AqiqahCentre.com




Kenapa Pilih AqiqahCentre.com ?


100% Online
Segala urusan tempahan, pendaftaran dan pelaksanaan aqiqah dapat di rujuk secara online sahaja. Jimat masa dan tenaga, tak perlu keluar rumah dah.


Harga murah (mampu milik)
Aqiqah anak lelaki dapat dilaksanakan dengan kos yang lebih menjimatkan. Harga murah dan tidak membebankan parent terutamanya parent yang baru menimang cahaya mata pertama.





Bukti sembelihan (video beserta sebutan nama anak)
Aqiqah yang dilaksanakan di tanah suci mekah beserta bukti video sembelihan dengan sebutan nama anak yang jelas.


Dipercayai dan Terbukti
AqiqahCentre.com telah menguruskan 21,000 sembelihan sejak 2014. Di dalam website pun banyak testimoni artis-artis Malaysia yang menggunakan perkhidmatan aqiqah online ni. Maka memang trusted!





Bagi anda yang memang berhajat dan mencari tempat terbaik untuk laksanakan aqiqah anak dengan kos yang murah , mudah dan dipercayai boleh terus membuat tempahan di pautan di bawah :-




Post a Comment

5 Comments

azni said…
kak azni dulu pun sekor buat dekat kemboja... sekor lagi aqiqah real dekat sini
Nadia Johari said…
senang bila buat aqiqah online ni kan..takyah fikir banyak..semua dilakukan pihak sana
Aisya Ismail said…
Memudahkan proses aqiqah.
Zanariah said…
yup. Aqiqah buat secara online memang memudahkan. Tapi jangan lupa takaful insuran anak juga boleh dibuat secara online. Kalau saya suka direct beli takaful insuran melalui etiqa. lebih menjimatkan.

Layari --> takaful