Cosmoderm Skinlab Perfect Balanced - Gabungan Prebiotic dan Calamine Memang Terbukti Berkesan!



Cosmoderm Skinlab Perfect Balanced - Gabungan Prebiotic dan Calamine Memang Terbukti Berkesan! | Setelah lebih dari seminggu, huda boleh katakan rangkaian skincare terbaru dari Cosmoderm yang diberi nama Cosmoderm Skinlab, dengan tagline Perfect Balanced . Apa yang sempurna? Apa yang seimbang ? Nak tahu, jom huda kongsi dengan lebih lanjut keunikan gabungan Perbiotic dan Calamine dalam Cosmoderm Skinlab series ni.


Cosmoderm Skinlab Perfect Balanced - Gabungan Prebiotic dan Calamine Memang Terbukti Berkesan!





PREBIOTIK & CALAMINE - Formulasi Gabungan Sempurna dalam Cosmoderm Skinlab



Huda mula-mula baca bahan utama dalam Cosmoderm Skinlab ni memang agak terkejut. Biasa prebiotik huda makan as suplement manakala calamine memang huda biasa guna bila skin alergi. So tertanya-tanya bagaimana dua bahan ini dapat memberi manfaat untuk kulit wajah??


Maka, marilah kita sama-sama merungkai persoalan ini dan tengok bagaimana kombinasi dua bahan utama ini memberi kesan pada wajah.


PREBIOTIK dikenali sebagai makanan untuk Bakteria Baik untuk ekosistem mikro kulit yang membantu:

  • Merangsang pertahanan semula jadi kulit
  • Meningkatkan kecerahan kulit
  • Dan memastikan mikrobioma kulit seimbang

CALAMINE digunakan untuk manfaat kulit  seperti :-


  • Meredakan kegatalan & iritasi  pada kulit
  • Mengurangkan kegatalan & kemerahan kulit
  • Dan juga menenangkan kulit dari kesan sunburn. 

4 Produk Cosmoderm Skinlab Prefect Balanced


Okay, kita dah tahu bagaimana dua bahan utama didalam Cosmoderm Skinlab ini berfungsi. Jom kita tengok 4 produk yang terdapat dalam set Cosmoderm Skinlab ini. 

#1 Perfect Balanced Foaming Cleanser 
RM 29.90 

Foaming Cleanser ini membersih secara "deep cleansing". Ia menghilangkan kotoran yang terdapat pada kulit muka termasuk di liang pori dengan berkesan.Maka ia membantu meningkatkan daya serapan skincare yang digunakan pada langkah berikutnya.


#2 Perfect Balanced Toning Lotion

RM 45.90
Toning Lotion ini memberi kelegaan pada kulit yang kemerahan , mengimbangi pH kulit serta memperbaiki kulit dan memberi kelembapan. 


#3 Perfect Balanced Soothing WOW Cream

RM 65.00
 Perfect Balanced Soothing WOW Cream ini bertindak dengan memberi kesan tenang pada kulit, mencerahkan kesan bintik hitam serta memulihkan kelembapan kulit agar sihat dan glowing. 


#4 Perfect Balanced  Sunmilk  SPF25PA++
RM 65.00

 Perfect Balanced  Sunmilk  SPF25PA++ ini bertindak dengan 3 cara iaitu melindungi kulit dari sinaran UVA , merangsang perlindungan semulajadi kulit serta melegakan kulit dari kesan sun burn dan kekeringan kulit. 

Cara Menggunakan Cosmoderm SkinLab Perfect Balanced. 



Guna produk 1 , 2 dan 4 pada waktu siang. Makakala 1, 2 dan 3 pada waktu malam. 

Pengalaman dan Review Selepas Seminggu Menggunakan Cosmoderm Skinlab Perfect Balanced.

First thing first... really love the color dan packaging. Bila dah suka tu, memang semangat nak guna dengan konsisten . So far huda suka, sebab lepas guna semua produk ni memang terasa perubahan pada kulit. Sampai encik suami pun tegur, kulit nampak lebih sihat dan glowing. Alhamdulillah serasi dengan kulit wajah huda. Daya serapan produk  ni pun bagus, tak rasa melekit lepas guna. 

Huda boleh katakan formulasi gabungan prebiotik dan calamine dalam Cosmoderm Skinlab Perfect Balanced ni memang serasi dan terbaik! It works!! Dengan harga yang mampu milik , memang rasanya semua wanita boleh beli dan tampil cantik dan kulit sihat dengan perlindungan pertahanan semulajadi kulit dengan Cosmoderm Skinlab Perfect Balanced. 

Tambahan pula huda sangat yakin nak gunakan Cosmoderm Skinlab Perfect Balanced ni dalam rutin skincare harian kerana semua produk ini telah di uji oleh Dermatologist dan juga ianya bebas dari paraben. 

Berminat nak cuba??
Boleh dapatnya Watsons berhampiran atau beli di SHOPEE atau website  https://www.cosmoderm.com.my/

Follow socia media cosmoderm untuk update terkini 
Facebook : https://www.facebook.com/Cosmoderm

P/s : Pernah tak gosok gigi dengan ubat gigi semulajadi diperkaya dengan khasiat KOKO? 
Boleh cuba MISMIS , baca info lanjut di SINI

Post a Comment

0 Comments