Advertisement

Baru Masuk Bulan ke Februari 2021, Banyak Sangat Benda Berubah Sebab.....



Baru Masuk Bulan ke Februari 2021, Banyak Sangat Benda Berubah Sebab..... | Alhamdulillah. Satu persatu Allah permudahkan jalan. Hidup ini memang macam mimpi dan bahagia bagaikan di syurga bila berada di landasan yang betul. Huda just nak kongsi asbab huda dan suami berubah. Ibarat  buka lembaran buku baru yang penuh dengan cerita ajaib setiap hari. 

Baru Masuk Bulan ke Februari 2021, Banyak Sangat Benda Berubah Sebab.....




Allah dah bagitau kita... nak berubah, kita sendiri yang berusaha, kemudian dengan pertolonganNya segalanya akan berubah satu persatu. 

Huda nak fokus perubahan dalam perhubungan suami isteri di mana ia adalah aspek utama dalam mencipta suasana " Rumahku Syurgaku" 

Teringat balik ,  tahun lepas2 huda pernah gaduh dengan suami, isu punyalah simple. Tapi huda besar-besarkan. Kelemahan yang sedikit di lihat dengan kanta pembesar. Aduhai, sampai hilang rasa hormat, hilang rasa bersyukur. Hidup dalam serba tak kena, terasa kurang sana sini. Teruknya. I hate myself!!

Alhamdulilah, itu cerita dulu. Sekarang huda hidup berumah tangga dengan pegangan ini 

" Enhance his STRENGTH , Overlook his weakness... 
   FOCUS on your STRENGTH , correct your weakness.. "

Ini adalah salah ilmu keramat dalam Ladies Club by Prof Muhaya. 
Banyak tips dari Prof yang huda pratikkan, buatkan huda jadi wanita yang lebih sempurna di mata suami dan jadi mama yang didambakan anak-anak. Mama yang sentiasa memahami dan sentiasa ada jadi pendengar setia mereka. 

Serius... after pratikkan new habit, new mindset. Rumah ku syurgaku itu realiti bukan lagi fantasi. I love my life.... Alhamdulillah. 

Kenapa Suami Berubah ? 

Sebelum mulakan kerja huda hari ni, tanya encik suami.. Huda nampak dia semakin bagus hari demi hari, nak tahu apa yang buat dia berubah? 

Dia kata, teringat satu pesanan yang huda pernah sampaikan lepas dengar perkongsian ilmu online . 

Umur 35 adalah umur paling best. We are in the best shape , stabil dan matang

So, dia pun nak jadi kan umur 35 tahun 2021 menjadi tahun paling best , penuh dengan amazing memories, series of achievement dan very long list wishes come true! 

GRAND Why, BIG Why, Small Why semuanya jelas. Crystal clear. 



Break old habits. Start fresh . New One. 

Jom kita sama-sama berubah jadi insan yang lebih dari semalam. Hidup kita di dunia hanya sekali. Tubuh badan yang kita ada pun hanya satu. Jadi do our best, tambah ilmu tentang Self Love. Ilmu sedar diri. Bila mana kita dah sayang diri dengan ikhlas, dan maafkan kesilapan kita, kita ready nak move forward.  Lets enjoy our life to the fullest!

Post a Comment

0 Comments