Alergik Lagi ? Kulit Gatal Satu Badan. Ini Ubat nya…



Alergik Lagi ? Kulit Gatal Satu Badan. Ini Ubat nya… | Huda dan alergik gatal-gatal satu badan ni, dah berulang kali berlaku. Kadang-kadang tak tahu punca. Jadi susah kadang-kadang nak jaga dan elak dari perkara berulang berlaku. Awal bulan ni, huda alami alergik lagi. Dah makan ubat yang sebelum ni dapat dari klinik dan sapu macam-macam krim gatal. Namun masalah gatal kulit berlarutan lebih 3 hari.  Jadi huda ajak suami pergi farmasi untuk dapatkan konsultasi dari pharmacist tentang ubat yang sesuai untuk atasi masalah alergik huda ni…

 

Alergik Lagi ? Kulit Gatal Satu Badan. Ini Ubat nya…

Pharmacist sarankan huda ambil Telfast 





Telfast contains the active ingredient fexofenadine hydrochloride. Telfast is one of a group of medicines called antihistamines.
Antihistamines help reduce allergic symptoms by preventing the effects of a substance called histamine, which your body produces when exposed to certain substances.
Telfast is a non-sedating antihistamine which means it has been shown not to cause drowsiness. - News Medical


Selain ambil ubat anti-histamine Telfast, huda juga di sarankan ambil supplemen Vitamin C dan Zinc 






Vitamin C and zinc play important roles in nutrition, immune defence and maintenance of health.- Pubmed Journal


Beriktiar dengan consume ubat dan juga Vitamin. alhamdullilah, masalah gatal alergik dah hilang. syukur ya Allah. kalau tak nak tidur pun tak lena, dan rasa cepat letih. Rupanya badan huda kurang vitamin, imun sistem tak kuat tu yang mudah sangat dapat alergik. Semoga consistent lah amalkan supplement ni, dah beli sampai 2 botol haruslah makan demi kesihatan yang lebih baik. InshaAllah, usaha yang termampu dan kepada Allah kita bertawakal.  



1 comment: