Tips Menulis Copywriting Jenis Story-telling Menjentik Emosi



Copywriting adalah teks jualan atau pengiklanan untuk hebahan umum. Menulis copywriting jenis storytelling semakin mendapat perhatian berbanding copywriting yang hardselling iaitu menjual secara langsung. Anda nak tahu apakah tips menulis copywriting jenis story telling yang mampu menjentik emosi propek dan mudah mendapat jualan? Teruskan membaca perkongsian huda hari ini..



Tips Menulis Copywriting Jenis Story-telling Menjentik Emosi


Menulis copywriting perlukan ilmu dan juga latihan. Setelah bertahun-tahun menulis ayat copywriting untuk bisnes, kali ini baru huda tahu cara yang betul untuk menulis copywriting dengan style penulisan story telling yang mampu menjentik emosi sesiapa sahaja yang membacanya.

Berikut adalah antara tips yang Huda inginkan kongsikan setelah membaca ebook nukilan seorang copywriter berpengalaman menulis lebih 1000 ayat copywriting untuk klien.






Tips #1 

Menulis dengan ejaan yang betul dan ejaan yang lengkap bukannya penulisan gaya budak " Wechat"

Tips #2 

Kenali target audience, kepada siapa copywriting itu di tulis. Copywriting yang jelas kepada audience akan lebih berkesan.

Tips #3

Rancang penulisan copywriting dengan membuat outline dengan senaraikan element yang wajib ada di dalam copywriting seperti headline,  hook , content dan juga CTA

Tips #4 
Menulis dengan EMOSI. Letakkan diri sebagai prospek dan masukkan elemen penyelesaian masalah yang prospek inginkan.

Tips #5 

Menggunakan teknik-teknik rahsia yang terkandung dalam ebook 7 Teknik Menulis Story Telling Menjentik Emosi pasti memudahkan proses menulis copywriting yang bagus.

Review Ebook 7 Teknik Menulis Storytelling Menjentik Emosi 


Setelah huda khatam ebook ini sebanyak 2 kali dan huda terus pratikkan tips yang diberi, terbukti teknik yang terkandung dalam ebook sangat-sangat "MAHAL" berbanding harga ebook ini.
Teknik-teknik yang di kongsikan oleh penulis ebook ini tidak pernah huda jumpa di mana-mana sebelum ini.
Perkongsian teknik menulis yang jelas, tersusun menjadikan proses menulis terasa mudah dan hasilnya sangat menarik di baca!

 
Isi kandungan ebook 7 Teknik Menulis Storytelling Menjentik Emosi



Buktinya, huda pratikkan gaya penulisan copywriting santai yang mengandungi komponen rahsia bagi menarik minat prospek dan huda berjaya menukar prospek kepada pelanggan/pembeli.









Jika anda seorang penulis, tidak kisahlah sekadar blogger atau ghostwriter atau apa sahaja kerjaya dalam bidang penulisan, ebook  7 Teknik Menulis Storytelling Menjentik Emosi pastinya memberi anda idea dan panduan untuk menulis dengan lebih bagus dan semestinya menjentik emosi pembaca.

Ebook ini cuma berharga RM 33.60 selepas diskaun. Jadi jangan lepaskan peluang dapatkan ebook ini dengan harga promosi sebelum harga promosi ini berakhir!!

 


Untuk membeli ebook ini, anda hanya perlu klik link berikut

>> https://bit.ly/7TeknikMenulisCopywriting <<


17 comments:

  1. Nice sharing kak. Murahnya buku tu lepas diskaun.

    ReplyDelete
  2. thanks huda share tips ni..bukan mudah nak tarik orang baca tulisan kita, nak ada fans kita sendiri yang gemar dengan cara kita menulis...

    ReplyDelete
  3. nice sharing..betul tu. menaip seperti bercerita ..penuh emosi tu yg menarik perhatian pembaca

    ReplyDelete
  4. Thanks for sharing your tips with us. ya, in order to write good we must read a lot of book before. Keep up the good work

    ReplyDelete
  5. Copywriting sebenarnya perlu aeseorang yg berbakat dlm penulisan copywriting. Tak semua bole lakukan walaupun dia seorang penulis.

    ReplyDelete
  6. Ohh.......this is good dear. I’m also learning how to do copywriting now. Thank you for sharing this useful tips.

    ReplyDelete
  7. Betul sangat, kita menulis, tapi kita tau ada ke yang sudi datang nak membaca, tapi kalau kena teknik yang betul, kita tulis pendek aje pun orang suka membacanya, kannn..

    ReplyDelete
  8. Rawlins pun kena belajar menulis agar ianya lebih dekat ke jiwa. Harganya ebook berbaloi plak tu

    ReplyDelete

  9. not bad harga ebook. boleh beli dan manfaatkan. thanks sbb share

    ReplyDelete
  10. Rajinnya buat e-book. Akak belum lagi ada masa nak siapkan. Tergendala! Hahaha. All the best Huda!

    ReplyDelete
  11. Bagus baca buku ebook macam ni kan. Banyak ilmu boleh dapat.. Lagi2 dalam penuksan kerja kita ni

    ReplyDelete
  12. wow dah tulis eook ye. semoga berjaya. kalau betul2 mahir ebook ni boleh buat duit dengan affiliate tau

    ReplyDelete
  13. Wah terimakasih atas tips. saya pun masih lagi belajar menulis dengan gaya yang betul dan baik, supaya dapat beri manfaat kepada pembaca. :)

    ReplyDelete
  14. Menulis memerlukan teknik.. bukan senang nk menulis kalau idea pun takde.. nie sharing

    ReplyDelete
  15. Ini adalah salah satu daripada ilmu yang kita belajar dulu zaman buat karangan kat sekolah hehehe yang penting kena betul dekat dengan hati kita baru orang dapat terima good sharing ni..

    ReplyDelete