MUTYARA | Jamu Sedap, Kesan Hebat!






Wanita dan Jamu dah macam sinonim sebab jamu ini adalah warisan turun temurun , dari generasi ke generasi dari wanita untuk wanita. Huda mula kenal jamu selepas melahirkan anak sulung 8 tahun lepas. Masa itu huda selalu ngelat dari rutin makan jamu sebab jamu rasa tak sedap! Pahit! Nak telan seksa sangat dengan bau lagi. Namun , huda sekarang dah konsisten tau makan jamu, sebab jamu MUTYARA ini sedap! Bukan sekadar sedap sahaja, kesannya pun hebat! 




MUTYARA | Jamu Sedap, Kesan Hebat!


Kenali Jamu Mutyara

Sebelum huda cerita panjang lebar tentang Jamu Mutyara, apa kita ketahui kisah sebalik wujudnya Jamu Mutyara ni..

“Aduh, dah masa untuk minum jamu, khasiatnya bagus tapi seksanya nak telan” -Tya Arifin.



Di situlah bermulanya detik pengasas jenama Mutyara, Tya Arifin beroleh ilham untuk melahirkan produk ulungnya Jamu Mutyara Gugusan Sumatra. 

Kali pertama melahirkan, Tya Arifin sedang di dalam pantang, mengingat pesanan dari ibunya jauh di Palembang, Indonesia;

“Jangan lupa minum jamunya ya Tya, resipinya harus dicampur bahan-bahan sebegini.....”. 

Panjang lebar nasihat ibunya, ditulis di satu buku resipinya. 

Tya sememangnya dibesarkan dengan kebiasaan meminum jamu sejak dari kecil kerana keluarganya mempunyai Toko Jamu di Indonesia.Tapi rasa pahitnya jamu itu memberikan pengalaman tidak enak sepanjang waktu pantangnya. 

Terfikir di benaknya, kenapa tidak dia hasilkan jamu yang boleh ditelan, tidak pahit tapi khasiatnya dikekalkan, supaya semua wanita dapat mengamalkannya dalam kehidupan seharian. Dikongsikan rencananya pada suaminya, Asyraf Khalid dan disambut dengan respon positif.

Bermulalah perjalanan jenama Mutyara, mula diperkenalkan di pasaran pada April 2018. 

Jamu yang sangat mudah pengambilannya dengan rasanya yang tidak pahit, namun ternyata keberkesanannya. Resipi turun-temurun keluarga Tya diolah rasanya dengan tambahan makanan sunnah seperti Kurma, Delima, Madu, Habatussauda selain campuran herba-herba asli seperti Kunyit, Halia, Manjakani dan sebagainya.



Bahan-Bahan Jamu Mutyara

Jamu Mutyara bukan sekadar jamu biasa-biasa tau. 

Formulasi Jamu Mutyara di adun dengan campuran makanan sunnah iaitu Kurma, Madu dan Habbatussauda. 

Selain itu ia juga mengandungi bahan-bahan yang berkualiti yang tinggi khasiatnya seperti :-  

  • BUAH KRANBERY utk mencantikkan kulit.
  • SERBUK UBI BIT utk menambah susu ibu.
  • KUNYIT & HALBA utk mengempiskan perut dan melangsingkan badan.
  • MANJAKANI utk utk mengetatkan otot rahim, mengetatkan faraj, awet muda, pencegahan kencing manis, memulihkan otot dalaman faraj, menegang, cantikkan kulit.
  • KACIP FATIMAH utk mengatasi masalah keputihan, masalah senggugut, menguatkan & payudaya & vagina, & mampu mencegah penuaan.
  • EKSTRAK YIS utk anti penuaan, menganjalkan kulit, membuat kulit mulus, mencerahkan kulit dan sebagainya.
  • CAYENNE utk membantu mempercepatkan metabolisme & menurunkan berat badan, mengurangkan nafsu makan, meningkatkan aliran darah dan menjaga tekanan darah


18 Manfaat Jamu Mutyara

  1.  Membantu kurangkan rasa sakit menstrual/ sengugut 
  2. Pagi rasa Segar / Malam rasa selesa 
  3. Melawaskan pembuangan air besar & kecil
  4.  Menghilangkan keputihan
  5. Berat Badan turun 
  6. Wajah nampak berseri & cerah
  7. Mengecutkan jerawat
  8. Membantu dalam memperbanyakkan air susu pada ibu yg menyusukan anak
  9.  Membuangkan angin dlm badan
  10.  Cepat rasa kenyang 
  11.  Menghilangkan rasa lesu & letih
  12.  Membantu proses detox
  13.  Menghilangkan sakit pinggang 
  14. Menjaga dalaman wanita utk yg dah berkahwin 
  15. Mengatasi masalah haid tidak teratur
  16. Mengecutkan rahim 
  17. Mengurangkan rasa sengal2 badan pada yg sudah berusia 
  18. Mencantikkan kulit & mengetatkan miss v



Cara Makan Jamu Mutyara 

1 Sudu pada waktu pagi sebelum sarapan dan 1 Sudu waktu malam sebelum tidur



Pantang Larang Wajib Ambil Tahu Ketika Mengamalkan Jamu

  • Minum air masak secukupnya. Minum 8 gelas satu hari. 
  • Jangan campur dengan jamu lain. Dikhuatiri akan overdose dalam badan. 
  • Ketika haid dan mengandung JANGAN ambil jamu. 
  • Jika demam atau tak sihat dan makan ubat, jangan makan jamu. Selepas sihat baru kembali amalkan jamu.   
  • Jangan minum air kelapa. Sebabnya air kelapa itu bersifat alkali, dia hanya akan meneutralkan semula jamu yang anda ambil.
  • Jangan minum air bergas atau bikarbonat ketika amalkan jamu. 



Misi Kurus dan Sihat Bersama Jamu Mutyara 



Huda amalkan jamu Mutyara ini sebab utama nak jayakan misi kurus dan sihat! Ramuan halba, kunyit, bawang putih dan halia yang terkandung di dalam Jamu Mutyara ini membantu membakar lemak dan kempiskan perut.

Antara kesan hebat dan pantas yang huda rasai selepas makan kali pertama Jamu Mutyara ini adalah proses penghadaman memang lancar. Masalah sakit perut tak membuang terus selesai. Masalah badan berangin , letih dan lesu pun semakin hilang. Seronok bangun bangun segar dan semangat untuk bekerja!

InshaAllah semoga impian nak dapatkan berat badan ideal tercapai dengan mengamalkan Jamu Mutyara ini secara konsisten.


Bagaimana Nak Dapatkan Jamu Mutyara ?


Tahu....., korang pun teruja nak rasai kehebatan Jamu Mutyara ni kan?

Senang jer , klik link direct Whatsapp berikut >> wapp.my/60139219135/mutyara <<

Follow juga media sosial Mutyara dari Hakak Jamu Sis Gee  untuk promosi terkini >> https://www.instagram.com/mutyara.sisgee <<

Jom kita sama-sama amalkan Jamu Mutyara..

P/s - Cepat pujuk encik suami belikan Jamu Mutyara ni, bagus sangat tau nak hangatkan hubungan suami isteri... sssshhhh.. rahsia ni.. bisik-bisik jer tau dengan encik suami...

21 comments:

  1. Ramai duk cuba jamu.. Bagus jamu akak jamu kita jual tu

    ReplyDelete
  2. Nampaknya memang banyak khasiat lar. Memang baik untuk kesihatan dan memberi kesan yang hebat.

    ReplyDelete
  3. Banyaknya manfaat jamu mutyara ni ye.. yang penting rasa dia sedap.. dan beri khasiat pada mereka yang mnegamalkannya..

    ReplyDelete
  4. Banyak manfaat minum jamu ini kan - menjaga kesihatan dalaman dan luaran wanita terutamanya. Jika istiqamah, insyaAllah memang besar impaknya.

    ReplyDelete
  5. Bila umur semakin meningkat memang bukannluaran sahaja dalaman juga kena jaga. Memang nak cuba mutyara ni. Ramai cakap bagus.

    ReplyDelete
  6. Minum jamu ni panas badan tak sis. Sejenis seorang yang Kalau minum jamu rasa panas je badan

    ReplyDelete
  7. Jamu Mutyra, selalu dengar mengenai jamu mutyra ni. ramai juga yang dah amalkan jamu ni.Thanks for sharing

    ReplyDelete
  8. AM suka makan jamu..Banyak juga khasiatnya yea.. Boleh la AM cuba n order nanti jamu mutyra ini.. Nampak pun sedap..

    ReplyDelete
  9. Menarikla jamu ni. Boleh consume kay.mana2 saja. Rasanya mmg mampak sedap

    ReplyDelete
  10. Bagus ni, macam nak cuba jugaklah. Masa berpantang dulu I tak boleh nak makan jamu, anak demam

    ReplyDelete
  11. thanks sharing. better juga cek ramuan dan kandugan nutrisi dia juga kan.

    ReplyDelete
  12. Tetiba ramai minum jamu ni laaa, hrtu geng bas sekolah Sis pun share gak...mesti bagus ni...nak try laaaa

    ReplyDelete
  13. Jamu moden ni senang sikit nak telan daripada jamu kampung. Cuma kena rajin makan ajelah. Tak boleh nak skip. Baru nampak kesannya kan

    ReplyDelete
  14. Bagusnya khasiat2 jus mutyara ni ye elok lah utk kesihatan luar dan dalam. Thanks for sharing this

    ReplyDelete
  15. Banyak manfaat jamu ni kan. Nanti nak cuba lah. Sekarang macam lesu je. Usia meningkat, tugasan juga bertingkat-tingkat. Hehe

    ReplyDelete
  16. pernah dengar je pasal produk ni tapi tak penah lagi cuba hehe

    ReplyDelete
  17. sangat sesuai untuk penjagaan dalaman

    ReplyDelete
  18. Banyak khasiat. Tak pernah lagi cuba makan jamu.

    ReplyDelete