Kenapa Peniaga Online Harus Menjadi Seller di PG Mall?





Shopping di atas talian menjadi trend terkini terutamanya ketika tempoh PKP kerana penularan wabak pandemik COVID-19. Dengan pergerakan terbatas, pilihan membeli secara atas talian pastinya menjadi keutamaan, tidak kira di mana berada. Maka peniaga-peniaga harus merebut peluang ini dengan memasarkan produk perniagaan di atas talian dengan pelbagai medium dan antara pilihan terbaik adalah menjadi Seller di platform E-dagang No. 1 Malaysia iaitu PG MALL. 


PG Mall merupakan platform E-dagang Msia No.1 yang ditubuhkan sejak 2017 ini boleh di akses melalui laman web www.pgmall.my dan juga melalui aplikasi di telefon pintar



PG Mall merupakan satu-satunya platform e-dagang tempatan di Malaysia . Dengan lebih daripada 1,000,000 pelanggan (dan masih berkembang) di seluruh Asia Tenggara (SEA).

Kenapa Peniaga Online Harus Menjadi Seller di PG Mall?


 #1 E-Wallet Payment Getaway


PG Mall adalah satu-satunya platform yang mempunyai pilihan pembayaran melalui E-Wallet Payment Getaway yang utama iaitu :-
  •  Maybank QRPay, 
  •  TouchnGo e-wallet,
  •  Boost, 
  • GrabPay, 
  • Alipay dan lain-lain

 Maka ia memberi dorongan kepada pedagang ( seller / merchant) untuk menarik minat pembeli dengan pelbagai pilihan pembayaran di atas talian selain pembayaran online banking yang biasa digunakan. Huda sendiri lebih gemar membayar guna E-Wallet sebab boleh collect point dan ganjaran lain.


#2 – Platform Integration Partner


PG Mall sangat mengalukan Seller yang menggunakan Service Provider seperti SelluSeller, EasyStore, iStoreiSend, URStore, TresGo, Etailer Gateway, Red Dino kerana di PG Mall sudah diintegrasi dengan platform servis berikut. 

#3 – Customer Group Support yang Kuat. 


PG Mall mempunyai Customer Group Support yang menyokong kuat dengan membantu mempromosikan peniaga di PG Mall ke rangkaian dan media sosial mereka mengenai pengalaman membeli-belah. Maka pengaruh review dan pengalaman customer akan meningkatkan peluang lebih banyak customer baru dari rangkaian kenalan yang meluas di laman sosial customer.

 #4 – Sokongan Untuk Pelbagai Kempen dan Integrasi Kreatif 


PG Mall mempunyai pasukan MIS dalaman yang kuat yang membolehkan pedagang melakukan pelbagai kempen dan integrasi kedai kreatif.

 Pedagang atau Seller disokong dengan kempen kreatif yang bekerjasama dengan E-Wallet dan bank yang berlainan setiap bulan yang mendorong penjualan dan juga meningkatkan traffik customer ke kedai online seller di PG Mall.

#5 Proses Pengeposan Barang di Permudahkan


PG Mall bekerjasama dengan semua perkhidmatan pengeposan yang sedia ada. Maka ia memudahkan proses delivery seller di PG Mall.

 #6 Pendaftaran Peniaga di PG MALL - TIADA KOS


 - Tidak ada kos pendaftaran bagi menjadi peniaga di PG Mall. 

 Jom Join Menjadi Seller di PG Mall! PG Mall menyasarkan sekurang-kurangnya 10k penjual untuk menyertai tahun ini.

 Maka mari rebut peluang keemasan dengan pelbagai kemudahan tersedia untuk meningkatkan jualan perniagaan anda di PG Mall.
 Daftar hari ini juga di >> https://seller.pgmall.my

Maklumat lanjut mengenai PG Mall
Website : www.pgmall.my
Facebook : www.facebook.com/PGMallOfficial
Instagram: @PGMall.my

Post a Comment

3 Comments

umminani said…
mudah tapi nak tgk kos penghantaran la pula
Sue Izza said…
nak masuk jugak la nak jual sambal heheheh
ina said…
woww. Baru tau, ada platform pg mall ni yea. Untung seller daftar kat sini