Rekod December 2019 Search Performance Untuk Ceritahuda.com


Hari ni, ramai kawan-kawan kongsi performance rekod blog masing-masing di laman facebook. Huda nak rekodkan di blog lah, buat kenangan dan senang nak rujuk achievement tahun 2020 ni berbanding bulan terakhir tahun 2019 yang lalu.

Rekod December 2019 Search Performance Untuk Ceritahuda.com











Alhamdulillah, di bulan Disember yang lalu dalam 5000 +++ orang google , dan jumpa blog huda. Antara keyword yang TOP bulan lepas adalah bercuti di Legoland. Musim cuti sekolah kan bulan lepas, maka ramai lah yang nak pergi legoland. Berbaloi Legoland jemput huda buat review awal tahun lepas.. Di situ kuasa review seorang blogger, dan impak yer bila orang google baca review , secara tak langsung mempengaruhi mereka untuk bercuti jugak. Semoga pihak Legoland jemput kami lagi untuk review tahun 2020 ni..Amin...hehe..

Dari 5000 carian di google, huda dapat tengok 4,240 carian adalah melalui smartphone. Trend zaman sekarang kan, semua di hujung jari.

Pada awalnya,huda tak kisah berapa banyak orang baca hasil penulisan huda, tapi sekarang huda perlu ambil tahu. Sebab client dah keluarkan budget untuk hire huda secara tak langsung untuk promosikan bisnes mereka, dan of course mereka expect ROI ( return of investment) yang berbaloi.

Untuk tahun 2020 ni, huda juga hanya akan fokus pada review berbayar sahaja, minta maaf lah yer untuk review tidak berbayar , huda tak layan dah kot tahun ni ( only if dapat barang yang berbaloi ratusan ringgit dan huda memang nak guna, akan difikirkan kot, hehe...)

Doakan pencapaian blog ceritahuda.com lebih memberangsangkan tahun 2020. Semoga impian huda nak jana pendapatan 4 angka yang konsisten melalui medium blogging ini tercapai. Amin...





Post a Comment

0 Comments