Aplikasi Terbaik Untuk Panduan Ibu Bapa - theAsianParent App


Zaman sekarang semua informasi dihujung jari. Termasuk jugalah informasi dan ilmu parenting untuk panduan bakal ibu dan juga mereka sudah menjadi ibu bapa. Bila huda throwback dulu, tahun 2012 first time pregnant, memang hampir setiap hari hadap phone, tengok apps perkembangan bayi dalam kandungan dan juga baca ilmu tentang persediaan menjadi ibu. Jadi memang penting aplikasi sebegini dalam hidup seorang ibu.



Huda nak rekemen kan pada anda semua, tak kiralah yang baru merancang nak ada baby ke, tengah pregnant ke atau dah ada anak , mari kita semua install aplikasi TheAsianParent. Aplikasi ni boleh di muat turun melalui Google Play Store and Apple Store.

Majlis Perlancaran Aplikasi theAsianParent app pada minggu lepas di Kuala Lumpur. 

Tentang Aplikasi theAsianParent


TheAsianparent merupakan aplikasi yang memberi keutamaan terhadap perjalanan seorang ibu Asia bermula dari pra-konsepsi kehamilan dan menyusu, dan juga bagaimana untuk membesarkan anak-anak yang bahagia, sihat dan yakin.

theAsianParent membantu kita untuk mencari pelbagai jenis maklumat tentang tips dan maklumat anak-anak dari saat mereka di dalam perut sehinggalah mereka lahir dan membesar

5 Tool Menarik di theAsianParent App


Terdapat 5 Tools yang kita manfaatkan melalui aplikasi ini iaitu :-
  • Pregnancy Tracker
  • Baby Tracker
  • Food & Nutrition
  • Checklist
  • Medicines



Untuk tools pertama huda tak boleh nak bagi review sebab kena masukkan details pregnancy. Hihi.. sebab tak pregnant skip tool yang pertama tu yer.

Next tool yang sangat-sangat best adalah Baby Tracker. Seawal baby baru lahir dan sampai sekarang anak huda 4 tahun 11 bulan pun masih ada informasi tentang perkembangan dari segi fizikal dan lain-lain lagi.


Tool Food & Nutrition ni pun huda suka juga, sebab banyak info penting pasal makanan yang selamat di makan ketika pregnant, berpantang dan juga nutrisi baby. Penting ambil tahu pasal bab nutrisi ni. 




Seterusnya tool Checklist yang boleh dimanfaatkan oleh ibu bapa untuk check milestone anak mengikut umur mereka. Jika ada yang kurang boleh cepat-cepat rujuk pada pakar kanak-kanak untuk atasi masalah development anak-anak sebelum terlambat. 


Tools yang sangat berguna sebelum makan ubat untuk pastikan ubat itu selamat iaitu tool Medicine. 





Kelebihan Menjadi Ahli theAsianParent


Selepas muat turun dan daftar , anda secara automatik menjadi ahli theAsianParent. Banyak kelebihan selain dapat manfaatkan tools yang huda kongsikan di atas. Antara kelebihan yang menarik selepas menjadi ahli theAsianParent adalah :-

  • Masuk Contest dan Peluang Menang Pelbagai Hadiah Menarik!



  • Kumpul Poin dan Tebus Reward yang Menarik!



Untuk anda yang ada follower lebih 1000 di instagram dan juga ada blog, boleh daftar jadi ahli VIP macam huda. Macam-macam manfaat boleh dapat antaranya peluang untuk review produk dan hadiri event yang di anjurkan oleh theAsianParent. Best kan? 



Nak jadi ahli theAsianParent? Jom klik link di di bawah yer. 




Bagaimana untuk muat turun  Aplikasi theAsianParent?


Boleh rujuk video di bawah yer untuk panduan muat turun dan daftar keahlian dengan mudah.




Untuk maklumat lanjut, lihat laman web di https://my.theasianparent.com/ dan

ikuti theAsianparent di Facebook (https://www.facebook.com/theAsianparentMY/)
dan Instagram (https://www.instagram.com / theAsianparent_my)

Post a Comment

1 Comments

Julia Johari said…
Wah, satu apps mcm2 info tentang parents ya, senang mcm ni dapat info sahih.