Persediaan Tahun 2020 Bermula 3 Bulan Terakhir di 2019


Persediaan Tahun 2020 Bermula 3 Bulan Terakhir di 2019 | Hari ni, huda ada banyak urusan nak kena settlekan. Tulis artikel job blog, closing akaun bisnes untuk bulan September dan juga nak siapkan jadual 3 bulan akan datang. Penting tau,kita set minda kita, set masa kita 3 bulan akan datang ni sebagai persediaan tahun 2020 yang pastinya akan lebih mencabar!


Bagaimana nak mula?

Langkah pertama adalah kita kena DECIDE , tahun 2020 nanti aku nak capai apa,nak pergi travel mana, berat badan berapa , kewangan macamana...dan lain-lain.

Banyak huda dah decide, tapi tak perlu kot kongsi details semua kat sini kan...
Yang paling penting yang wajib buat sekarang adalah start semula DIET.
Awal tahun hari tu buat IF dengan coach JK1M memang kurus. Tapi habis kursus mood malas nak IF. terus gemuk semula.
Maka huda nak insaf. Nak jadikan 3 bulan terakhir di tahun 2019 ni adalah bulan-bulan huda berusaha dapatkan berat ideal dan body figure idaman.
Badan sendiri, sendiri kena usaha!! 

Langkah kedua, bila dah decide nak DIET, kenalah cari RESOURCES, iaitu ILMU dan rasa perlukan guide boleh cari coach yang boleh guide cara makan , exercise dan lifestyle kita.

Langkah terakhir, lepas DECIDE dan cukup RESOURCES, masanya untuk INSTALL new habit dan DELETE habit lama.

Honestly, part nak install dan proses delete ni lah paling payah.

Jadi cabarlah diri sendiri , 90 hari akan datang install habit baru macam bangun sebelum matahari terbit, exercise setiap pagi, dan macam-macam lagi habit baru yang boleh jadikan hidup kita lebih baik dan persediaan menempuh tahun 2020.

Huda bayangkan tahun 2020 yang bakal menjelma 3 bulan akan datang, huda dah berubah jadi orang yang baru dengan "body" yang baru, "mindset" yang baru . InshaAllah makin sihat, makin berjaya dunia akhirat. 

So, korang decide lah sendiri nak apa, dan mulakan perubahan , bukan tunggu new year nanti baru nak pasang azam yang sampai hujung tahun tak buat2. Hehe...

Sekian bebelan di pagi 30 September 2019 ni. Nak sambung berkerja santai-santai, nikmati TIME FREEDOM dan sedang berusaha untuk menikmat FINANCIAL FREEDOM tahun 2020! InshaAllah!!

Post a Comment

0 Comments