Hujung Minggu bersama The Arifs.



Your children get only one childhood. Make it memorable.

Zaman kanak-kanak adalah zaman paling seronok kan? Dan hujung minggu adalah waktu favourite anak-anak sebab dapat spend time all day dengan parents. Setelah 5 hari bersekolah dan mama papa kerja siang malam, kita harus manfaatkan hujung minggu dengan lakukan aktiviti bersama.

Cerita hujung minggu lepas bersama The Arifs...


Bawa The Arifs pergi main playground di Taman Rekreasi Pantai Batu Buruk Kuala Terengganu. Rasanya dah lama sangat tak bawa The Arifs main outdoor camni sebab mungkin cuaca yang tak menentu di Terengganu sebelum ni. Tapi di penghujung Januari ni, cuaca nampak dah makin okay. Boleh la buat banyak aktiviti outdoor bersama.


Favourite adik Arif Hakim, tiup bubbles.  bagus sebenarnya bagi anak-anak main tiup bubbles ni, merangsang oral-motor skill diorang. Skill ini juga akan di guna pakai masa practice breathing for basic swimming skill.


My first son. Love you to the moon and back!


Kami luangkan masa di taman permainan ini sampai ke senja. 5 minit sebelum azan baru The Arifs nak balik, nasib balik rumah mertua jer. dekat dengan Pantai Batu Buruk ni.. 

Keesokan hari nya, akviti kemas dan basuh kereta. Rasanya lebih sebulan tak basuh kereta. Alasan sebab cuaca, tapi memang pun. Basuh kereta time musim hujan , macam takde faedah jer kan. 


Suka tengok anak-anak rajin dan ringan tulang tolong papa. Sambil basuh kereta sambil menyanyi senang hati.

Alhamdulillah, syukur atas nikmat keluarga yang Allah hadiahkan... dan pastinya semuanya adalah pinjaman... Satu hari yang pasti... segalanya akan terlepas dari gengaman, maka nikmati sepenuhnya selagi ia masih ada dalam gengaman kita....


Having family time to reflect on your day is the best.

Post a Comment

1 Comments

susan said…
Thanks for the nice blog. It was very useful for me. I'm happy I found this blog. Thank you for sharing with us,I too always learn something new from your post. View stories of any user anonymously. Pictame2 pictame. The more Instagram followers a person has the more popular they will be on this site.