Full width home advertisement

Post Page Advertisement [Top]


Semalam asyik nak emo jer memanjang...
Mungkin stress dengan workload , dan kerisauan tentang ujian hidup yang tak berpenghujung ni... 



Bila stress mula lah, anak-anak jadi mangsa. Walau kesalahan mereka sikit jer, contoh baling barang, buat bising , kacau mama masak kat dapur dan malas kemas toys.. mama marah-marah. 


Lepas marah mula lah rasa menyesal. Anak-anak ni tahu apa jer kan.. 

Takut sangat bila lepas marah anak-anak, diorang rasa mama tak sayang mereka.

Sepenuh jiwa raga ni kasih sayang ni hanya untuk anak-anak mama..

Sebelum tidur, Arif hulurkan sepucuk surat yang dia tulis sendiri. 



" Saya minta maaf
   Saya memang buat salah.
   Maaf."
Aduhai sebak yer mama, laju yer air mata mengalir bila peluk anak mama ni kuat2.

Pagi ni bangun tidur, mood Arif happy jer, Alhamdulillah.
Mama cuba kawal emosi sebaiknya.
Taknak marah-marah lagi.


3 comments:

  1. Betul..adakala kita mak- mak ni emosi terlebih kan..kadang anak jadi mangsa..tapi terpujuk semula dan sedar yang kita lepaskan pada tempat yang salah..SA selalu macam tu masa anak kecik dulu

    ReplyDelete
  2. ala pandainya ariff..biasa kan kita akan lepaskan ke anak..pastu time tidur, kita rasa bersalah..huu

    ReplyDelete
  3. Baca perkataan 'Maaf' dengan juraian airmata tu pun buat LZ sebak..
    Alahai anak, bijak.

    ReplyDelete

Bottom Ad [Post Page]