ALTHEA Bare Essential- Skincare terbaru dengan 3 cara mudah untuk cantik!



Assalamualaikum dan Salam sejahtera untuk semua yang sudi singgah blog huda hari ini. Hari ini huda excited nak kongsi skincare terbaru dari ALTHEA yang huda dah cuba sejak minggu lepas. 
Ini merupakan kali pertama huda mencuba produk ALTHEA yang diterbangkan terus dari Seoul Korea ke Kuala Terengganu. Of course huda excited! Selama ni pakai produk tempatan jer. 

Jom layan video huda unboxing ALTHEA Bare Essential ni.



Korang tahu tak rahsia untuk kulit yang cantik, dan glowing adalah kulit yang sihat dan lembab, cukup terhidrat. Teringat bulan lepas, masa huda buat treatment facial laser di Premier Clinic , doktor anesthetic yang consult huda bagitau kulit muka huda ni jenis kulit yang kering. Jadi huda wajib amalkan skincare yang boleh melembabkan kulit muka ni.

Alhamdulillah, huda dah jumpa skincare yang terbaik untuk huda iaitu ALTHEA Bare Essential. 




ALTHEA new babies yang di beri nama " BARE ESSENTIAL", atau di alih bahasa ke bahasa melayu merujuk kepada sesuatu yang penting dan asas. Jadi 3 step skincare yang terkandung dalam Bare Essentials adalah asas dan sangat penting untuk pastikan kulit wajah yang sihat. Bila kulit wajah yang sihat, tak perlu nak make up tebal-tebal, sebab kulit memang dah cantik =) Bare Essentials juga ada double effects tau iaitu menyihatkan kulit dan juga mencerahkan kulit. 








The Contour Cleanser yang cuma berharga RM23.00 ini adalah produk penting dalam set ALTHEA Bare Esssential ini. Huda dah guna seminggu ni, rasa jatuh cinta dengan bau yang fresh, dan kesan cleanser ni. Cleanser ini mengandungi bahan semulajadi seperti Ice Plant , ekstrak Lemon Myrtle untuk detoks kulit wajah.

Paling best cleanser ini juga mempunyai mikro kapsul yang berupaya membersihkan sel-sel kulit mati . So, setiap kali cuci muka memang rasa fresh, dan kulit muka rasa lembut. Owh ya, ada satu lagi point penting nak kongsi ni. Perasan tak nama pencuci muka Contour Cleanser ? Bukan sekadar nama jer tau, tapi cleanser ini memang boleh membantu shapekan wajah dengan merangsang peredaran darah maka ia membantu untuk shaping muka. ( Now u got the reason why i love this cleanser so much!


The Primer Water yang berharga RM43.00 ini merupakan 2 in 1 produk iaitu toner dan primer.  . Primer Water yang terdapat dalam set Bare Essential ini berteknologi tinggi tau yang di beri nama Macro Fluidic Dispersion. Apa benda teknologi ni? Konsep yang mudah untuk difahami adalah primer ini mengisi ruang liang pori dan memberi lebih kelembapan kepada kulit. Hasilnya, kulit lembab terhidrat, lebih glowing dan cantik! The Primer Water mengandungi bahan ekstrak Snow Lotus yang berfungsi melembutkan kulit wajah , meningkatkan cahaya semulajadi kulit dan menyihatkan kulit . 




The Fixer Cream yang berharga RM50.00 ini merupakan krim wajah yang kaya dengan aktioksidan  dari minyak (green tea) yang mampu meningkatkan kolagen. Dengan formulasi  tidak berminyak , fixer cream ini cepat menyerap dan memberi penghidratan kepada kulit selama 24 jam. Selepas gunakan fixer cream muka akan jadi tegang dan berkilat. Huda biasa gunakan sebelum tidur, bangun tidur jer, bersihkan wajah untuk solat subuh, best jer kulit muka makin lembab dan lembut.



Satu set ALTHEA Bare Essential ini hanya berharga RM116 sahaja Bagi huda harga yang mampu milik untuk semua. Set ni sesuai untuk kegunaan semua jenis kulit wajah tau. So sesiapa pun boleh grab produk terbaru ALTHEA ni.

Berita baik untuk dah tergoda nak beli tu jom beli cepat-cepat!

Sebab korang boleh dapatkan 10% diskaun , free shipping dan juga free limited edition mirror yang comel . 

Jom kita sama-sama jaga kulit wajah kita supaya sentiasa bersih dan kekal terhidrat (kulit muka yang kering boleh cepat berkedut dan nampak tua tau!

Maklumat lanjut :

Website : http://www.althea.kr/

Jenmput juga follow social media ALTHEA
FB : Althea
Instagram : @altheakorea






Post a Comment

15 Comments

Woww althea.. menarik sangat produk2 althea ni.. blh try gak nanti..
Asyiqin said…
Produk dari korea memang best sangat!
Julia Johari said…
Suka tau althea...wah cantik gambar di pantai...terus sejuk mata membaca
Mohaz Sue said…
Bagusnya sesuai untuk semua jenis kulit...
Menarik, harga pun tak lah mahal
Huda Halid said…
Try la kak lya.best..perasan cantik mcm artis korea.hehe
Huda Halid said…
Betul tu kak moha. Jom try AlTHEA. Mmg best
Huda Halid said…
Betul tu. Harga mmg mampu milik untuk semua
Papa Amyzal said…
Nak belikan Althea Bare Essential untuk wife dan anak dara lah pasni
azni said…
cantik packaging dia
Lynda Che Lah said…
Kulit muka Lynda pun kering. Harga mampu milik ni.
Qaseh Dalia said…
Lembap muka bila pakai 3 step ni .. harga pun berbaloi
mas saari said…
Makin famous sekarang produk dari Korea, mesti best kan?