Tahniah Me'nate Menang 2 Anugerah!


Assalamualaikum. Hari khamis yang lalu,huda memang langkah kanan bila berkunjung ke Kuala Lumpur dan dapat tawaran dari Kelab Blogger Ben Ashaari untuk memenuhi jemputan ke Sesi Beramah Mesra Me'nate bersama media sempena meraikan kejayaan Menate Steak Hub meraih dua anugerah iaitu 



1) Malaysia International Bussiness Awards 2017 - Excellence in Western Steak House



2) The Brandlaureate Best Brand in F&B - Steak House 2017-2018 

Tahniah Me'nate Steak Hub kerana berjaya merangkul anugerah tertinggi dan membukti bahawa restoren ini adalah restoren yang terbaik dan bermutu tinggi. 


Antara blogger dari Kelab Blogger Ben Ashaari yang terlibat dalam Majlis 

Korang tahu tak, tak lama lagi Me'nate bakal di buka di Johor, Melaka dan Penang.  Untung la nanti korang yang berada di 3 negeri ni bakal merasa steak sedap dekat dengan korang.. ( Semoga lepas ni Me'nate buat branch kat Kuala Terengganu pulak yer..) 

Ok, huda nak kongsi sikit antara sebab bagaimana Me'nate ni boleh rangkul 2 Anugerah berprestij ni. 

1) Palace Butcher Resources Sdn Bhd telah berjaya dalam penjenamaan semula restoren Me'nate yang telah di ambil alih sejak tahun 2015. 

2) Antara perubahan besar dan drastik bagi mempertingkatkan imej Me'nate adalah dengan rekaan dalaman restoren, peralatan memasak yang moden  dan paling UTAMA  pemilihan daging yang segar yang berkualiti tinggi serta bahan mentah yang lain yang segar dan dipilih khas. 

3) Daging -daging yang terpilih adalah di import dari Australia , New Zealand dan Amerika Syarikat. 

Huda pun baru pertama kali masuk Me'nate ni, jadi banyak benda "UNIK" yang huda baru tentang restoren ini. 

Antaranya  : -

1) Nama asal Me'nate adalah Men Ate ( Sila baca dalam English) 



2) Terdapat 2 kaedah penyimpanan daging iaitu Wet Aged dan Dry Aged. Makin lama daging di simpan di Dry Aged makin sedap daging tersebut. 

2) Pelanggan boleh membeli daging yang telah siap dipotong untuk di bawa pulang. 



3) Pelanggan tidak dikenakan bayaran atau caj tambahan untuk daging yang dipilih itu di masak oleh chef yang berpengalaman lebih 10 tahun di sini.



4) Pelanggan bebas memilih daging mengikut budget mereka sendiri 



5) Selain daging, terdapat juga daging kambing, ayam, ikan salmon, ikan siakap, udang kara dan pelbagai hidangan sampingan dengan harga yang berpatutan. 


Jadi lepas ni jangan takut-takut nak makan di Me'nate. boleh pilih ikut budget korang sendiri tau.



Ok, huda dan bersama rakan media lain juga diberi peluang eksklusif untuk melawat Central Butchery iaitu pusat pemotongan dan penyimpanan daging dan juga membekalkan daging mentah ke seluuruh rangkaian Me'nate Steak Hub ( Ampang Jaya, Shah Alam dan Bangi)


Alhamdulillah, murah rezeki dapat makan Me'nate untuk pertama kalinya.. No wonder boleh rangkul 2 anugerah, memang sedap dan tip top. Sekali makan, memang rasa nak repeat makan sini lagi. InshaAllah, budget puluhan ringgit pun boleh jer makan kat sini tau, yang penting bijak memlilih ikut budget korang yer.


Untuk maklumat lanjut boleh kunjungi

Me'nate Steak Hub Setapak
D-02-01 Starpac Point Jalan Genting Klang, Taman Ibu Kota 53300 Setapak KL03-4131 1611

Fb : Me'nate Steak Hub




Post a Comment

2 Comments

Izyan Balqis said…
terliur tengok me'nate, tahniah menate!
Hans Hanis said…
teringinnya nak makan dekat menate nih