The Arifs Belajar Membaca dengan Alphablocks


Assalamualaikum, hari ni huda nak kongsi satu youtube channel kegemaran The Arifs. Huda rasa bertuah Allah anugerahkan anak yang minat belajar. Dari usia setahun dah minat belajar dan memang suka membaca buku, sehinggakan tengok youtube pun anak huda akan pilih sendiri channel yang "education theme" . 



Apa tu Alphablocks ? 

Bagaimana The Arifs bijak membaca selepas menonton Alphablocks?




" The adventures of 26 lively letters who can make words come to life by holding hands. 

Join the Alphablocks for a fun-filled journey into reading, from first meeting the alphabet to reading words " 

KLIK BAWAH ini untuk tonton 

>>Alphablock You Tube Channel<<
Adik hakim yang baru berusia 3 tahun pun dah banyak vocab english dia lepas belajar membaca dengan si abang dengan tonton Alphablocks. Kaedah phonic dalam Alphablocks ini membuat anak-anak huda cepat membaca. 
Alhamdulillah, di usia Arif 5 tahun lebih ni, huda dan cukup bersyukur dia boleh kuasai 3 bahasa ( melayu, english dan arab) dari segi membaca dan menulis. Tahun depan masuk sekolah rendah huda tak risau sangat dah. InshaAllah , doakan yang terbaik untuk anak mama dan terus berjaya dunia akhirat.
Ok, huda nak sambung layan anak-anak belajar membaca bersama Alphablocks. Walaupun huda bagi anak-anak tengok youtube, jangan biarkan mereka sendiri, kita sebagai ibu perlu join sama, dan wujudkan interaksi 2 hala, baru la anak-anak tidak hadapi masalah ketagihan gadget melampau dan boleh mengundang pelbagai masalah perkembangan mental dan emosi mereka di kemudian hari. 
some_text

Post a Comment

2 Comments

Yaya Mohd said…
Salam huda..
wahh umo 5thun da pandai bnyk bhsa..bguih nyaaa la..
pandai ank2 huda ...amin, insyaAllah =)
Qaseh Dalia said…
Tq for sharing , nak tengok dengan Rayyan jugak