Air Asia new route: Kuala Terengganu - Johor Bahru

Assalamualaikum. 
Hari ini huda nak berkongsi pengalaman bawa The Arifs naik kapal terbang kali kedua dalam hidup diorang. Huda ajar naik flight dari Kuala Terengganu jer dulu, sebab paling dekat dengan rumah dan memang setiap hari dengar kapal terbang lalu lalang area rumah ni. 


Huda teruja bila dapat tahu yang Air Asia lancarkan new route : Kuala Terengganu ke Johor Bahru dan Johor Bahru ke Kuala Terengganu.

Last year first flight the Arifs dari Kuala Terengganu ke KL jer, so tahun ni kita naik kapal terbang ke Johor Bahru. Sambil berjalan, sambil rasai pengalaman naik Air Asia dari Kuala Terengganu direct ke Johor Bahru. 

Huda booking tiket dengan tebus mata BIG POINT Air Asia dan beli time FINAL CALL.Memang jimat habis la. 

>> TIPS JIMAT BOOKING FLIGHT AIR ASIA<<

Air Asia New Route Kuala Terengganu - Johor Bahru 


"AirAsia launching three times a week flights from Johor Bahru to Kuala Terengganu, beginning June 22.
Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Razif Abdul Rahman said that the flight schedules were planned to according to ferry departure and arrival time from Terengganu’s mainland to its idyllic islands of Pulau Redang, Pulau Perhentian Besar, Pulau Perhentian Kecil, Pulau Lang Tengah and Pulau Kapas.
The flights will depart from Johor Baru’s Senai Airport on Tuesdays, Thursdays and Saturdays at 1.45pm and arrive at Kuala Terengganu’s Sultan Mahmud Airport at 2.50pm.
The return flights on the three days from Kuala Terengganu will depart at 3.15pm and arrive at Johor Baru at 4.20pm.
The AirAsia flights to Kuala Terengganu will carry the Visit Beautiful Terengganu (VBT) 2017 livery, said Razif.
He added that ferries will depart from the jetties in Merang and Shahbandar regularly from 7am till 3pm and this will coincide with return journeys, which are of similar times." - NST
Sejak Air Asia lancarkan new route ke Kuala Terengganu dari Johor Bahru, memang makin rancak la orang Johor jalan-jalan pulau yang cantik kat Terengganu ni. 
Orang terengganu pun bosan dok tengok laut jer kan, jom bercuti ke Johor Bahru pula.  
Banyak sangat aktiviti best dan tempat menarik yang huda kunjungi selama bercuti 3 hari 2 malam ni Johor Bahru. 
Antara tempat yang huda sempat kunjungi 
- Forest City
- Medini Mall dan Legoland, Nusajaya
- Puteri Habour
- Kedai Makan Kacang Pool Haji
- Zoo Johor.
Sekarang nak travel ke mana-mana pun senang, macam huda sepanjang 3 hari 2 malam di Johor Bahru, huda gunakan khidmat GRAB dan UBER sahaja. Ia jauh lebih jimat dari menyewa kereta. 
Untuk warga Johor Bahru yang datang ke Terengganu menaiki pesawat Air Asia , kami ucapkan selamat enjoy holiday di Beautiful Terengganu.
Untuk warga Terengganu yang bercadang nak menaiki pesawat Air Asia ke Johor Bahru, rancang perjalanan anda sebaik-baiknya, dan nikmati keindahan Bandaraya Johor Bahru yang pesat membangun. dan boleh juga bercuti terus ke Singapore. 

Ok, sekian dulu sharing huda hari ni. 
Terima kasih Air Asia. Penerbangan kos rendah yang terbaik. Anda boleh menikmati cuti hujung minggu di mana sahaja dengan Air Asia. 
Now Everyone Can Fly
some_text

Post a Comment

0 Comments