Rekod "First Half" 2018

Alhamdulillah, umur kita masih dipanjangkan Allah sehingga ke hari ini. Kini kita berada di bulan baru, Julai 2018. Kita sudah meninggalkan separuh tahun 2018 ini, InshaAllah kita bakal menempuh separuh lagi perjalanan hidup yang mencabar di tahun 2018.

Permulaan memasuki second half 2018 ni, huda nak throwback dan abadikan rekod first half 2018 di blog huda. 

Rekod Expenses First Half 2018 



Jika pada suku tahun pertama huda berjaya kurangkan expenses isi rumah, namun masuk suku kedua expenses melonjak naik lebih-lebih lagi ketika musim raya. Faham-faham jer la dengan travel raya ke sana sini, shopping raya lagi, dan banyak barang  kena beli unexpectedly ( contoh terpaksa beli oven baru dan phone baru ) 


Personal weight record
Januari : 61.2 kg
Februari : 59 kg
Mac : 57 kg
April : 57 kg
Mei : 57 kg
Jun : 59 kg

Opss, berat naik semula sebab musim raya, banyak open house. Tak mampu nak tahan dari makan itu ini. InshaAllah, huda janji dengan diri sendiri lepas habis musim raya, huda akan fokus buat Intermittent fasting and exercise! Target sebelum hujung tahun 2018 berat tak lebih dari 55kg. 

Collaboration / Reviews

Pencapaian dalam dunia blogging untuk suku pertama huda dah kongsi di Rekod Suku Pertama 2018 Jadi huda kongsi untuk suku kedua dalam tahun ini. 

Hotel Review



Events / Food / Service Review

Products Review


Alhamdulillah, atas segala peluang yang huda dah terima sepanjang setengah tahun 2018. Banyak sangat memori indah dan tempat baru huda dah cuba bersama keluarga dan kawan-kawan. Semoga 6 bulan berbaki di tahun 2018 ini membuka 1001 pintu rezeki yang lebih luas untuk huda dan anak-anak, Amin Ya Rabb..

Antara memori First Half 2018 yang best 😄

“What i like about photographs is that they capture a moment that’s gone forever, impossible to reproduce.” 


Post a Comment

2 Comments

Izyan Balqis said…
wahhh...semoga sentiasa dimurahkan rezeki utk huda dan keluarga.
Cepat masa berlalu, dah setengah tahun di tahun 2018. Tahniah atas kejayaan dan memori indah yang tercipta ;-)