Tips Asas Fotografi - Aperture, ISO dan Shutter Speed

Assalamualaikum. Hari ini hujung minggu, huda bersantai dan rehat bersama keluarga sahaja di rumah. Jadi huda ada masa nak scroll media sosial, huda suka baca ilmu yang dikongsikan oleh kenalan di muka buku. 

Ada satu ilmu yang huda dapat melalui laman media sosial  Adhadi Mohd dan huda rasa nak kongsikan kepada semua pembaca blog ceritahuda.com hari ini.

Sejak aktif berblogging dan attend hotel review, food review dan event baru la huda terbuka hati nak belajar lebih mendalam tentang ilmu fotografi. Sebelum ni ambil jer gambar ikut suka hati sendiri. Tapi malu la jugak, tengok geng-geng Kelab Blogger Ben Ashaari yang memang power bab fotografi. Rasa kerdil jer bila join event dan kumpul bersama-sama diorang ni. Semua gambar diorang amik cantik-cantik. 

Ok, cukup dengan confession. hehe.. 

Jom huda kongsikan Tips Asas Fotogarfi - ISO , Aperture dan Shutter Speed 


1) APERTURE




2) ISO




3) Shutter Speed



3 element penting dalam fotografi, yang huda pun masih dalam proses belajar sikit-sikit ni..Kena banyak practice lagi ni. 

Tahun ini semoga huda lebih mahir dalam mengambil gambar yang cantik-cantik, baru la client puas hati kan hasil kerja huda. InshaAllah, huda akan usaha sehabis baik dalam menghasilkan penulisan yang terbaik dan gambar penyeri artikel di blog dan di media sosial yang terbaik. 


Post a Comment

2 Comments

Eyqa Hasnan said…
Kita belum ada client lagi. Muahahahahaaa.. Thank you Kak Huda untuk tips nie. Nak try belajar nanti.
Nina Mirza said…
InsyaAllah.. Doakan huda terus sukses!