Rahsia sebalik Larangan Tidur Selepas Subuh dan Asar. - Kisah & Cerita Huda

Post Top Ad

Rahsia sebalik Larangan Tidur Selepas Subuh dan Asar.

Rahsia sebalik Larangan Tidur Selepas Subuh dan Asar.

Share This
Assalamualaikum dan selamat pagi semua pembaca CeritaHuda.Com. Pagi ini suami huda ada bagi tazkirah pagi untuk huda tentang Rahsia sebalik larangan tidur selepas subuh dan asar. 


Rezeki Allah ada dua jenis, yang pertama rezeki material dan duniawi seperti wang ringgit dan kekayaan. Lagi satu rezeki spiritual iaitu kebahagian, ketenangan dan taufik hidayah Allah. 

Larangan tidur selepas waktu Subuh dan Asar berkait rapat dengan Rezeki kita setiap hari. 

Rezeki material dan duniawi , Allah turunkan kepada hambaNya selepas subuh, manakala rezeki spiritual Allah turunkan kepada hambaNya selepas asar. 

Huda pun baru tahu, patut la kan, orang-orang tua dulu selalu pesan jangan tidur selepas subuh dan asar. 

Semoga di tahun 2018 ini, sama-sama la kita berusaha elakkan diri dari tertidur selepas subuh dan asar. Kalau ngantuk sangat cuba cari benda yang best nak buat. 

Refleksi diri, jika susah hati dan sempit rezeki dunia mungkin sebab kita tidur ketika rezeki itu turun kepada kita. Rugi yer kan tidur waktu rezeki itu diturunkan? 

sekian perkongsian huda pagi ini, Alhamdulillah, pagi ini badan segar berbanding hari-hari sebelumnya, mungkin selepas huda amalkan Amalaki Himalaya. InshaAllah semoga hari ini lebih sihat dan bertenaga untuk berikan yang terbaik untuk anak-anak dan suami di rumah, dan semoga rezeki huda dan keluarga melimpah ruah tahun ini, Amin...


22 comments:

  1. kadang2 terlajak jugak.. wpon tahu.. huuuu

    ReplyDelete
  2. Uits! Saya baru tahu ni kak huda. Terima kasih kongsikan dalam blog. Sangat bermanfaat..

    ReplyDelete
  3. insyallah.harapnya begitulah.. terima kasih huda atas peringatan

    ReplyDelete
  4. akan cuba untuk lepas subuh tu..hahaa

    ReplyDelete
  5. thanks Huda, memang dah tahu jangan tidur selepas subih dan pantang tidur waktu asar, tapi tadi tertidur time asar sebab terlampau penat uruskan aktiviti anak anak harini

    ReplyDelete
  6. SA lepas subuh mmg x terus tido dh..siap terus nak pi keja...tp kadang kalau time cuti biasa terlajak tido petang

    ReplyDelete
  7. Terima kasih memberi peringatan.. Insyaallah.. Sbb Kadang2 tertidur jgk hehe

    ReplyDelete
  8. Iyaa nih, pernah tidur lagi pas udah subuh, eh pas bangunnya malah pusing banget :D Betul tuh, katanya ketinggalan rezeki (dipatok ayam) kata pepatah dulu

    ReplyDelete
  9. Bagus peringatan ni. Tu lah, saya kadang-kadang penat sangat lepas subuh tertidur balik sementara nak tunggu anak bangun

    ReplyDelete
  10. Terima kasih atas perkongsian yang berguna ni. 😊

    ReplyDelete
  11. TQ for sharing.. patutlah orang tua cakap, kalau tidur selepas asar selama 40 hari berturut, boleh jadi 'tak betul'..Semoga Huda & semua dilimpahi rezeki pada tahun 2018 ini.

    ReplyDelete
  12. Terima kasih atas perkongsian ni
    In Sha Allah cuba untuk tak tdur lpas subuh dan asar

    ReplyDelete
  13. alhamdulillah saya jenis tido bila lnggit gelap je.. lepas asar tu mmg x lah sbb tahu waktu tu boleh mngakibatkan penyakit tak elok. kata makayah sayalah

    ReplyDelete
  14. wow now only i know got such thing, thanks for sharing!

    YourFinanceDoctor

    ReplyDelete
  15. Itulah kan..segala larangan tu ada la hikmah nya tu kan..

    ReplyDelete
  16. Xsempat tidur balik.. pagi husband pegi keje, anak pulak jenis bangun pagi.hehe.. nasib tidur tetap.. tdur lepas asar ni badan jdi letih taw.. mmg xelok.

    ReplyDelete
  17. betul tu.. kalau ngntuk sangat selepas asar, saya tidur dalam 5-10 minit je sebab penat sangat. kalau ditahan, nanti jadi macam org tak betui pulak..hehe

    www.maisarahsidi.com

    ReplyDelete
  18. Terima kasih atas perkongsian ni..tapi kadang kala terlelap juga bila dah penat sangat

    ReplyDelete
  19. Nenek selalu pesan gitu..lepas Subuh & Asar jangan tido..bising dia klu cucu tdo..huhuhu..tertutup pintu rezeki..

    ReplyDelete
  20. Ada yang maklumkan tidor sekejap untuk rehat tidak mengapa.

    ReplyDelete
  21. Ada yang maklumkan tidor sekejap untuk rehat tidak mengapa.

    ReplyDelete
  22. Semoga dapat memperbaii diri untuk masa akan datang. Thanks for sharing.

    ReplyDelete

Post Bottom Ad

Pages