Jom Tadabbur Ayat 1-4 Surah Al-Fath yang HEBAT!

Salam Jumaat untuk semua pengunjung ceritahuda.com hari ini. Sempena hari Jumaat yang penuh berkat ini, jom kita sama-sama Tadabbur Ayat 1-4 Surah Al-Fath yang HEBAT. Hebat kesannya dalam hidup kita secara keseluruhannya dengan izin Allah.
Terjemahan Ayat

1. Sesungguhnya Kami telah memberikan kepadamu kemenangan yang nyata,


2- supaya Allah memberi ampunan kepadamu terhadap dosamu yang telah lalu dan yang akan datang serta menyempurnakan nikmat-Nya atasmu dan memimpin kamu kepada jalan yang lurus,


3- dan supaya Allah menolongmu dengan pertolongan yang kuat (banyak).


4- Dia-lah yang telah menurunkan ketenangan ke dalam hati orang-orang mukmin supaya keimanan mereka bertambah di samping keimanan mereka (yang telah ada). Dan kepunyaan Allah-lah tentara langit dan bumi dan adalah Allah Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana.


Bacaan tadabbur

Ya Allah telah Kau ingatkan pada kami dalam Qur’anMu yang agung, bahawa Engkau telah memberikan kepada kami kemenangan yang nyata . 

 Engkau mengampuni dosa kami yang telah lalu dan yang akan datang, serta menyempurnakan nikmat Mu bagi kami dan memimpin kami kepada jalan yang lurus serta menolong kami dengan pertolongan yang kuat. 

Ya Allah Engkaulah yang menurunkan ketenangan kedalam hati kami agar bertambah keimanan kami beserta keimanan yang telah ada. Kepunyaan Engkaulah tentera langit dan bumi dan Engkau Maha Mengetahui serta Maha Bijaksana.

Ya Allah kami mohon padaMu bukakan bagi kami jalan menuju kejayaan dan kemenangan. 

Bukakan bagi kami pintu rezeki dari langit dan bumiMu. Bukakan bagi kami pintu rezeki dari segala penjuru yang Engkau berkati. 

 Kami mohon padaMu apa yang telah kau janjikan bagi kami , ampuni dosa kami yang telah lalu dan yang akan datang, yang kami ketahui mahupun tidak kami ketahui. 

Tambahkan bagi kami kenikmatan yang banyak dari sisiMu. 

Tolong kami untuk mensyukuri berbagai nikmat yang telah Kau berikan pada kami. jangan Kau cabut berbagai nikmat dan kurnia yang telah kau berikan pada kami ya Allah. 

 Tunjuki kami jalan yang lurus , jalan yang penuh dengan rahmat dan berkahMu. 

Tolong kami mengatasi berbagai masalah yang kami hadapi, tolong kami dengan pertolongan yang kuat dari sisiMu..

Beri kami ketenangan dari sisiMu, bebaskan kami dari rasa cemas, gelisah, dan tertekan. 

Hilangkan kegundahan, kesedihan, dan kekecewaan dari dalam hati kami .

 Tolong kami dengan tenteraMu ya Allah, tentera langit dan bumi. 

Perkenankalah permohonan kami ini ya Allah, Engkau Maha Mengetahui keadaan kami, dan Engkau maha kuat untuk melaksanakan kehendakMu.

Amin Ya Allah....Ya Rabalamin.
some_text

Post a Comment

0 Comments